این آزمایش رژیم غذایی کتوژنیک شما را {کامل|عالی|خوب خواهد کرد: {Read|Learn} یا از دست ندهید

رژیم 14 روزه کتوژنیک کتوژنیک استاندارد شایعترین نوع آن است و حدود 10 درصد کالری روزانه در این نوع، از کربوهیدراتهای مجاز تامین میشود. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند. وقتی غذا را نجویده می بلعید، معده و روده برای تجزیه غذا مجبور به کار بیشتر هستند که این امر منجر به تولید گاز و همچنین سو هاضمه می شود. اگر وقت ندارید ۴۰ تا ۴۵ دقیقه طی روز ورزش کنید، بیست دقیقه یا حتی ده دقیقه پیادهروی کنید و سعی کنید بعداً فعالیت بدنیتان را بیشتر کنید.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید چیزی در حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی و یا مرغ در هر وعده غذایی باید مصرف شود. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. معمولاً تنها اتفاقی که می افتاد این بود که چند روز اول چند کیلو وزن کم می کردم و سطح انرژی ام آنقدر پایین می آمد که نمی توانستم به کارهای عادی روزانه برسم. سطح انرژی ام خیلی پایین بود. حس خوبی داشتم. تنها مشکلی که بود این بود که نمی توانستم مثل سابق وزنه های سنگین بلند کنم.

رژیم کتوژنیک لاغری

همه این علائم با مصرف الکترولیت پتاسیم، قرص مخمر، نوشیدنی سرکه-لیمو – که توضیح داده شد – و نمک معدنی از بین میره. رژیم های غذایی که اکثراً بر پایه ی گوشت و سبزیجات هستند، حاوی تمام فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازی که برای سالم بودن به آن احتیاج دارید، هستند. آزمایشهای حیوانی روی موشهای صحرایی و معمولی نشان داده استفاده از این رژیم ممکن است مواد معدنی بدنشان را کاهش بدهد؛ بنابراین، در انتخاب کتو باید به این مورد هم دقت شود. این رژیم به این صورت است که شما باید اکثر غذاهای کربوهیدرات دار را از برنامه تغذیه خود خارج کنید.

رژیم کتوژنیک چیست

اگر میخواهید از شیرین کننده در دستور غذایی خود استفاده کنید. مواد غذایی حاوی ترکیبات مصنوعی مانند شیرین کننده ها. این نوشیدنی ها، چاق کننده ترین نوشیدنی هایی هستند که شما وارد بدن خود می کنید و اجتناب از آن ها می تواند به شما، در کاهش وزن کمک کند. با این حال، این رژیم مزایا و معایب خود را دارد. که حاوی کربوهیدرات هستند تماماً به برنامه غذایی شما بستگی دارد و باید به میزان مصرف مجاز کربوهیدرات روزانه خود توجه داشته باشید.

بنابه شرایط متفاوت افراد ، این رژیم می تواند عوارض و تبعات متفاوتی ایجاد کند که کمتر به آن توجه شده است. هدف این است که به بدن خود یاد دهیم به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی انرژی از چربی استفاده کند. همچنین، باید اشاره کنم که هدف اصلی من از ادامه این رژیم، بهبود شاخص های سلامت است و نه صرفاً کاهش وزن چون اساساًً ورن من به ثبات رسیده است. منظور از این که تاکید می شود فقط زمانی که گرسنه هستید چیزی بخورید این است که به هیچ عنوان هیچ چیزی را به صورت تفریحی و فقط بخاطر اینکه دلتان خواسته است و دوست دارید ، نباید بخورید .

بعد از اینکه نتیجه ای حاصل نمی شد، منصرف می شدم و چند ماه بعد می رفتم سراغ رژیم بعدی که به عنوان “بهترین رژیم” تبلیغ می شد. نکته جالب این بود که با وجود رعایت کردن نکات به اصطلاح علمی “تغذیه سالم”، هر روز بدتر از روز قبل می شدم و مشکلات گوارشی تشدید می شدند. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. یبوست به تنهایی میتواند عامل مهمی برای بالا رفتن وزن و چاقی باشد. راهکار مهمی که برای درمان یبوست وجود دارد مصرف فیبر است که در این برنامه غذایی بسیاری از منابع فیبر حذف شدهاند.

با این حال، اکثر این روش ها شما را گرسنه و ناراضی نگه می دارد. تشخیص این بود که یک نوع باکتری (به اسم هلیکو باکتر) در سیستم گوارشم هست. به طور خاص افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی مفرط و بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، ناباروری و … • ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. بنابراین شانس ابتلا به بیماریهای قلبی بالا میرود.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه میتوانند بنا به شرایط جسمانی هر فرد به مقدار دقیق و لازم مصرف فیبر در روز کمک کنند. جراحی میگرن که شامل برداشتن فشار از عصبهای خاص اطراف سر و گردن است، ممکن است گزینهای برای افرادی باشد که مشکل آنها با مصرف دارو رفع نمیشود. همچنین می توانید از توت فرنگی یخ زده استفاده کنید برای یک نوشیدنی سرد. در اصل، هرم معروف غذایی را باید وارونه کنید و تجویزهای رایج پزشکی را نادیده بگیرید. منتها رژیم غذایی کتو بهخاطر کالری اندکش روی میکروبیوم روده اثرات نامطلوب میگذارد.

البته برخی از تحقیقات نشان میدهد که اینگونه نیست که رژیم کتو برای تمام انواع دیابت نامطلوب باشد؛ برای مثال، مبتلایان به دیابت نوع دوم میتوانند زیر نظر پزشکان و متخصصان و با برنامهای حرفهای و اصولی از رژیم کتو استفاده کنند. جالبته بدونید که همین مقاومت انسولینی که خیلی ها ازش اطلاعی ندارن، مقدمه دیابت نوع 2 و افزایش وزنه. انواع برنج به طور طبیعی فاقد هرگونه گلوتن هستند اما ذکر این نکته شایان توجه است که بعضی از برنجهای آماده و یا مواد غذایی برنجی که در غذاهای فرآوری شده و آماده به مصرف استفاده میشود، ممکن است بهخاطر استفاده از انواعی از سسها و افزودنیها دچار کمی گلوتن باشد.

الکل و رژیم کتوژنیک

باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. بهتر است کمکم کالری مصرفیتان را کاهش دهید تا برایتان سخت نباشد و بتوانید تدریجاً آن را افزایش داده و این روند را حفظ کنید. اما صرف این وقت ممکن است همیشه میسر نباشد. با بلند کردن وزنه ها،کالری زیادی می سوزانید و از کند شدن فرآیند متابولیسم بدن خود جلوگیری می کنید، که در حقیقت بر طبق منابع معتبر این کار تاثیری مشترک در فرآیند کاهش وزن به شمار می رود.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

بیشتر وزنتان را آب تشکیل می دهد؛ اما نگران نباشید در طول یکی دو روز آینده، این مقدار وزن را، کم می کنید. در واقع میشه گفت این رژیم بیشتر برای دور کردن بیماری ها از بدن کاربرد داره! این شرایط شما را خستهتر میکند و بدن کالری بیشتری میسوزاند و وزن از دست میدهید. در حالی که ماشینتان با بنزین بهتر کار می کند و سرعت بیشتری را نیز خواهد داشت. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیر های نرم تر کربوهیدرات بالاتری دارند.

هر دوی اینها کربوهیدرات هستند، اما نشاسته به عنوان یک جزء عمده غلات (مانند برنج، گندم و ذرت)، حبوبات و چند گیاه ریشه مانند سیب زمینی وجود دارد، در حالی که ساکاروز به مقدار زیاد در نیشکر، چغندرقند و میوههای رسیده وجود دارد. گفت دارد یک رژیم جدید امتحان می کند و در عرض چند ماه، 40 کیلو وزن کم کرده است! ابزارهای عالی و مختلف بسیار زیادی وجود دارد که می توانید برای کنترل تعداد کالری هایی که می خورید، استفاده کنید.

اگر بخوایم بهتر بگیم، بیماری اونها با استفاده از دارو قابل کنترل نبود. برای افرادی که سردرد آنها بیش از دو روز در هفته بروز میکند، توانایی تحمل داروهای ویژه درمان حملات حاد را ندارند یا افراد مبتلا به حملات شدید که کنترل آنها مشکل است، پیشگیری توصیه میشود. افرادي که اضافه وزن دارند وقتي اين رژيم را شروع مي کنند، هفته ي اول معمولاً حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کيلوگرم وزن کم مي کنند و از آن به بعد هر هفته نزديک به نيم تا يک کيلوگرم از وزن آن ها کاسته مي شود.  Th is w as c reated  with t he ᠎he​lp of G SA C᠎onte᠎nt  Ge nera to​r ​DEMO .

از حدود هفته چهارم دیگر دلتنگ غذاهایی که قبلاً دوست داشتم، نبودم. باید قبول کنیم که غذاهایی که کربوهیدرات دارند، خیلی خوشمزه هستند! این به این دلیل است که بدن شما ابتدا باید ذخایر گلوکز خود را تخلیه کند. نکته بدتر در مورد رژیم لاغری این است که روزانه نظرات و تئوریهای زیادی در رابطه با این موضوع مطرح میشود که ثمرهای جز سردرگمی افرادی که به دنبال کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه هستند، ندارد. این نکته رو همیشه گوشه ذهنتون داشته باشید.

تنها در این شرایط است که از خطرات کاهش سریع و خطرناک قند خون در امان خواهید ماند. مطالعه ای نشان داده است که نوشیدن آب، نیم ساعت قبل از وعده های غذایی، باعث کاهش وزن به میزان 44 درصد، در بیش از مدت زمان 3 ماه، می شود. اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید. اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است.

قوانین و دستورالعمل های مختلف این رژیم غذایی در وبسایت ها و نشریات ذکر شده اند. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. شما همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری از آب نارگیل نیز به این خمیر خود اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه روی پوست قرار دهید، به آرامی ماساژ دهید و سپس بشویید. همانطور که تا کنون متوجه شدید کربوهیدراتها در این رژیم غذایی باید کم شوند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم حقیقت درباره درباره رژیم کتوژنیک 1402 لطفا به بازدید از وب سایت ما.