تاثیر تغذیه در تعیین جنسیت جنین – دکتر رضا اطمینانی




بررسی تاثیر تغذیه در تعیین جنسیت جنین

در این مطلب از سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان تاثیر تغذیه در تعیین جنسیت جنین را مورد بررسی قرار می دهیم. بسیاری از آقایان فکر می‌کنند چون جنین در رحم مادر رشد می‌یابد مسئول دختر شدن و یا پسر شدن جنین با مادر است. در حالی که اینگونه نیست. زیرا جنسیت جنین توسط اسپرم مردان تعیین می‌شود. فرآیند این روند آن است که چنانچه اسپرمی با تخمک لقاح پیدا نماید و دارای کروموزوم Y باشد، نوزاد پسر خواهد شد. اما اگر اسپرم دارای کروموزوم X باشد، جنین شما دختر می‌شود. حال اینکه در بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون اسپرمی که وارد واژن می‌شود، اسپرمی که موفق به لقاح شود امری تصادفی است. اما از گذشته تا کنون مردم با استفاده از برخی مواد غذایی توانسته‌اند بر تغییر جنسیت جنین تأثیر بگذارند که البته در علم امروز نیز این امر ثابت شده است.

امکان تعیین جنسیت با تغذیه

اگر مایلید رژیم غذایی خاصی را برای این منظور در نظر بگیرید، باید به این موضوع توجه کنید که رژیم غذایی نمی‌تواند سبب شود تا یکی از نطفه‌های دختر و یا پسر تقویت گردد و تنها می‌تواند کمک کند تا سرعت تحرک اسپرم‌ها افزایش یابد. به عنوان مثال چنانچه محیط رحم قلیایی باشد، اسپرم‌های y که پسرزایی را تقویت می‌کنند، تحرک بیشتری می‌یابند. اما در مقابل آن، چنانچه رحم اسیدی باشد و ترشحات داخل آن بیشتر باشد، طول عمر اسپرم X بیشتر شده و امکان دخترزایی افزایش می‌یابد. نکته مهمی که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم این است که تا امروز امکان تعیین جنسیت به صورت صد در صدی ممکن نشده است ولی احتمالاتی برای این امر وجود دارد که به واسطه تعیین جنسیت جنین با تغذیه می‌توان تا حدودی بر این امر تأثیر گذاشت.

نقش کالری ها در رژیم بارداری

برای اینکه این رژیم تأثیر خوبی بر این امر داشته باشد لازم است به مدت ۶ ماه آن را ادامه دهید. چنانچه در طی مدت زمانی که این رژیم را حفظ می‌کنید، باردار نشدید بهتر است رژیم را قطع کرده و در زمانی دیگر دوباره اقدام به انجام آن نمایید.  نکته مهم دیگر در این خصوص آن است که نمی‌توان به طور صد در صد حکم کرد که استفاده از تغذیه‌ای مشخص می‌تواند در پسردار شدن و یا دختردار شدن شما نقش داشته باشد اما می‌تواند شانس و یا احتمال آن را افزایش دهد.  علاوه بر این لازم است به این موضوع توجه داشته باشید، تا قبل از لقاح استفاده از برخی مواد غذایی می‌تواند در تعیین جنسیت جنین با تغذیه نقش داشته باشد و پس از بارداری استفاده از این روش مؤثر نخواهد بود.

دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

تاثیر تغذیه در تعیین جنسیت

پیش از آن که به پرسش بالا پاسخ دهیم، باید به نقش PH واژن مادر در هنگام مقاربت اشاره کنیم. همان طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، اسپرم‌های حاوی کروموزم Y در محیط‌های قلیایی تحرک بیشتری دارند و به طورکل راحت‌تر حرکت می‌کنند ولی اسپرم‌هایی که منجر به تشکیل نطفه دختر می‌شوند و حاوی کروموزم X هستند در محیط‌های اسیدی فعالیت بیشتری دارند. بنابراین با تغییر ph این محیط، با استفاده از برخی مواد غذایی می‌توان شرایط را برای پسر و یا دختر شدن جنین فراهم کرد.  به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند شروع رژیم غذایی حدوداً دو تا سه ماه پیش از لقاح باشد. همچنین گاهی نیاز است به تشخیص پزشک، پدر هم رژیم غذایی مناسبی را رعایت کند تا بتواند اسپرم‌های مقاوم‌تری را تولید نماید.


مطالعه بیشتر:

بررسی غذاهای اسیدی و قلیایی

بهترین ویتامین‌ های چربی سوز

رابطه تغذیه و ریزش مو







Source link