راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت اول)




راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت اول)

راهکار های خانگی درمان یبوست :

البته که راهکار های خانگی متعددی نیز برای رفع یبوست وجود دارد که در چند محتوا به معرفی آنها می پردازیم؛ عموم افراد دوست دارند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی، راهکار های خانگی کم ضرر تر را به کار بگیرند از جمله:

  • آب لیمو – یک راه برای پاکسازی روده و رفع یبوست و در واقع تشویق حرکات روده این است که سعی کنید قبل از خواب و زمانی که از خواب بیدار می شوید یک لیوان آب مخلوط با آب نصف لیمو بخورید. بهتر است با نی بنوشید چرا که ممکن است دندان های خود را بعد از یک دوره منظم استفاده از آب لیمو حساس کنید.

 

  • روغن زیتون – مصرف یک قاشق چای خوری روغن زیتون در صبح با معده خالی می تواند تخلیه مدفوع را در روده تحریک کند و به دفع مدفوع کمک کند. روغن به عنوان یک روان کننده در سیستم گوارش عمل می کند. و در عین حال مدفوع را نرم می کند و تخلیه کامل روده را آسان تر می کند.

 

  • آب آلو یا آلوی خیسانده شده – آلوی خیسانده شده یکی از داروهای سنتی برای یبوست است . آب آلو فاقد فیبر است، اما دارای محتوای سوربیتول بالایی است. سوربیتول هضم نشده از روده عبور می کند و آب را به داخل روده می کشد، که مدفوع را حجیم تر می کند و حرکت روده را تحریک می کند و به دفع مدفوع کمک می کند .

راهکار های خانگی درمان یبوست (قسمت اول) | متخصص تغذیه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانی – متخصص تغذیه اصفهان
  • زردآلو خورشتی – این غذا، یک غذای مورد علاقه برای کمک به رفع یبوست است . یک عدد زردآلو را کمی ضربه بزنید و از وسط نصف کنید. در قابلمه ای با ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری شکر قهوه ای بریزید، دو قاشق غذا خوری آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. دم کنید تا زرد آلو ها نرم شوند سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب ظرف را بگذارید تا زرد آلو ها خنک شوند. این ترکیب برای صبحانه بسیار عالی است و با ماست و گرانولا به طرز فوق العاده ای خوشمزه می شوند.

 

  • مایعات – میلیون ها و یک دلیل وجود دارد برای اینکه بگوییم نوشیدن آب عالی است. مصرف ۲.۵ لیتر / ۱۲ لیوان در روز به شما اطمینان می دهد که سیستم خود را تازه می کنید. و به تجزیه مواد غذایی در روده کمک می کنید. یک لیوان آب گرم منجر به تشویق روند پریستالتیک می شود.

 

  • نوشیدنی های گرم – در حالی که همه ما تمایل داریم از یک فنجان چای یا قهوه به عنوان یک نوشیدنی لذت ببریم، اما این نوشیدنی ها دارای اثر ادرارآور هستند. دیورتیک ها تولید ادرار را افزایش می دهند، به این معنی که ما مجبوریم بیش از حد معمول به توالت برویم. دفعه بعد این قضیه را در هنگام نوشیدن قهوه برای کمک به حرکت روده در نظر داشته باشید. چای و قهوه به روش مشابه آب داغ عمل می کنند، چرا که گرما به تجزیه مواد جامد کمک می کند. یکی از گزینه ‌های خوب برای تسکین یبوست، چای سنا است که یک ملین محرک است که به انقباض دستگاه گوارش کمک می‌کند. اما نباید به طور مداوم استفاده شود چرا که سبب تنبلی روده می شود.

 


مطالعه بیشتر:

راه های رفع و درمان یبوست

عوارض یبوست

دلایل بروز یبوست چیست؟







Source link