سوالاتی درباره رژیم آلکالین – دکتر رضا اطمینانی


پاسخ به سوالاتی درباره رژیم آلکالین

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان به بررسی سوالاتی درباره رژیم آلکالین می پردازیم. اگر سؤالی دارید که در این مطلب پاسخی برای آن پیدا نکرده اید، لطفا سؤال خود را در انتهای این صفحه برای ما کامنت کنید تا در اولین فرصت به آن پاسخ دهیم.

با رژیم قلیایی چند کیلو لاغر می شویم؟

بسته به غذاهایی که استفاده می‌کنید، مقدار وزن کم کردن شما متغیر خواهد بود. هر چه کالری دریافتی خود را بیشتر کاهش دهید، وزن بیشتری کم خواهید کرد.

چه مدت باید رژیم قلیایی را انجام داد؟

رژیم قلیایی باید برای حدود یک تا دو هفته انجام شود. پس از آن یک رژیم غذایی قلیایی اضافی اما نه یک رژیم غذایی کاملا قلیایی توصیه می‌شود. زیرا غذاهای اسیدساز خوبی نیز وجود دارند که بدن به آن‌ها نیاز دارد.

آیا رژیم قلیایی سرطان را درمان می کند؟

برخی از طرفداران ادعا می‌کنند که رژیم آلکالین می‌تواند سرطان را معکوس کند یا از شیمی درمانی حمایت کند. برای حمایت از این ادعا هیچ مدرک علمی وجود ندارد. با این حال، شواهد قابل توجهی از یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که کاهش مصرف گوشت و خوردن بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل ممکن است از سرطان جلوگیری کند.

مزایای رژیم آلکالین برای سلامتی | متخصص تغذیه اصفهان

آیا رژیم آلکالین برای سنگ کلیه مفید است؟

رژیم قلیایی باعث اسیدی شدن ادرار می‌شود، بنابراین تشکیل کریستال در ادرار را کاهش می‌دهد. در نتیجه به پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند.

رژیم آلکالین رژیم سریع لاغری است؟

خیر. رژیم قلیایی بیشتر بر حفظ وزن متمرکز است و نمی‌تواند در کوتاه مدت وزن شما را کاهش دهد. این رژیم بیشتر می‌تواند زمینه کاهش وزن شما از طریق رژیم‌های دیگر را فراهم آورد.

آیا آب لیمو برای رژیم آلکالین مناسب است؟

نوشیدن آب لیمو به طور قابل توجهی با رژیم غذایی قلیایی مرتبط است. آب لیمو به طور طبیعی PH پایینی دارد و قبل از مصرف اسیدی در نظر گرفته می‌شود، اما در واقع بعد از مصرف قلیایی می‌شود.

دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

آیا عسل برای رژیم آلکالین مناسب است؟

میانگین pH عسل ۳.۹ است و می‌دانیم که در مقیاس pH هر چیزی کمتر از ۷ باشد اسیدی در نظر گرفته می‌شود. عسل حاوی انواع مختلفی از اسیدها مانند اسیدهای معطر، اسیدهای آلیفاتیک، اسیدهای آمینه و اسیدهای آلی است. با این حال، هنگامی که عسل مصرف می‌شود، قلیایی می‌شود. بنابراین می‌توان از عسل در رژیم قلیایی استفاده کرد.


مطالعه بیشتر:

مزایای رژیم آلکالین برای سلامتی

بایدها و نبایدها در رژیم غذایی ویت واچرز

رژیم دش برای کنترل فشار خون بالا





Source link