شما این اشتباهات معرفی رژیم کتوژنیک را مرتکب می شوید؟

عوارض استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک کم 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 هستند. نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید. روغن نارگیل دارای خواص بینظیری است که آن را برای یک رژیم کتوژنیک مناسب میکند. تکههای نارگیل خشک شده. روغن نارگیل سرشار از MCT است که میتواند تولید کتون در بدن را افزایش دهد. علاوهبر این، مصرف روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند تا وزن و توده چربی شکمی خود را کاهش دهند. علاوهبر این، سبزیجات چلیپایی هم مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گلکلم با کاهش سرطان و خطر بیماریهای قلبی مرتبط هستند. علاوه بر این، از آنجایی که انجام رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم. این ویژگیها روغن زیتون را برای درست کردن سس سالاد، سس مایونز و افزودن به غذاهای پخته شده ایدهآل میکند.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

Content h᠎as ᠎be​en c reated wi᠎th GSA᠎ Con tent Genera᠎to᠎r DEMO.

اگرچه زرده تخممرغ سرشار از کلسترول است، اما مصرف آن سطح کلسترول خون را در بیشتر افراد افزایش نمیدهد. کاهش قند خون به همراه افزایش کتونها فوایدی زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، برخی سرطانها، افسردگی و سایر بیماریهای مزمن مرتبط است. پس اگر شما هم دچار چاقی و افزایش وزن هستید و از عوارض مربوط به این معضل رنج می برید، حتما با مراجعه به سایت من و رژیم ، رژیم مناسب شرایط بدنی خود را دریافت نمایید. در صورت امکان، بهتر است گوشت را از منابعی تهیه کنید که با علوفه تغذیه شده باشند. اگر احساس میکنید از نظر بودجه برای شما امکانپذیر نیست که چنین مواد غذایی را تهیه کنید، از نزدیکترین مواد غذایی به آنها استفاده کنید. اکثر افرادی که آنفولانزای کتو را تجربه میکنند، در عرض چند هفته احساس بهتری میکنند. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در میآورید تا چربیهای انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. برخی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک عبارتند از یبوست، بالا رفتن کلسترول، کاهش سرعت رشد و سنگهای کلیوی. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک یا کتون زا به طور موثری میتواند باعث کاهش وزن شود. Da᠎ta w​as g​ener ated by GSA Content G en erat or Dem over᠎sion.

نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک

در حالی که حاوی مقداری کربوهیدرات هستند، اما به طور متوسط میتوانند در سبک زندگی کتوژنیک قرار بگیرند. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن می شود. آیا خامه صبحانه پرچرب موجود در قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ از سالها قبل باور بر این بوده که کره و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع شده بالایی هستند، باعث بیماری قلبی شده یا در بروز آن نقش دارند. این محصولات معمولا دارای کربوهیدرات بسیار هستند. این نسبت معمولا به صورت ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدارت می باشد. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. کربوهیدرات ها همچنان محدود هستند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خودشان اختصاص می دهند. مطالعهای ۱۲ هفتهای در بزرگسالان مسن نشان داد که کسانی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف میکنند، در مقایسه با سایرین، توده عضلانی و کاهش قدرت عضلانی کمتری را تجربه میکنند. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی بسیار کمکربوهیدرات با چربی بالا؛ برای کاهش وزن، دیابت و صرع بسیار مؤثر است.

کتوژنیک و ورزش

 Con te᠎nt was g enerated by G​SA  C​ontent Generat or  Demover​sion᠎!

یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده، وزن کم می کنند. یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است. در حقیقت بیش از 20 تحقیق نشان می دهد که این نوع از رژیم به کاهش وزن کمک کرده و برای سلامتی فرد مفید است. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند، مناسب نباشد. علاوهبر این، ممکن است میزان متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکم شود. او ممکن است یک رژیم غذایی متفاوت برای کاهش وزن مانند رژیم غذایی کم کالری به شما برای کنترل دیابت توصیه کنند. یکی دیگر از نتایج این تحقیق آن است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پس از استفاده از رژیم کتوژنیک مصرف داروهایشان را متوقف می کنند. اما ورزشکاران حرفهای یا کسانی که میخواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند، نباید این رژیم غذایی را انتخاب کنند. خوشبختانه اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی زیادی هستند که این امر باعث میشود آنها برای یک رژیم کتوژنیک مناسب باشند.

This content was gener ated by G SA C​on tent Generat or Demoversion .

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک هرچند توصیه میشود که فرد به سراغ منابع سالم چربی و پروتئین برود و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری کند. بسیاری از مردم این رژیم رو ترجیح می دهند چون می توانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما فراهم میکند، چون سرشار از اسیداولئیک و چربی غیراشباع میباشند در بسیاری از مطالعات مشخص شده که ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. “زودلز” یا سبزیجات رشته شده را میتوان از کدو سبز تهیه کرد، چون اسپاگتی کدو میتواند جایگزین طبیعی مناسبی برای ماکارونی باشد. کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی ها، بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. با بررسیهای انجام شده رژیمهای غذایی زیر سریعترین رژیم های کاهش وزن هستند. بعضی ها ترجیح می دهند روزهای آزاد خود را برای مناسبت های خاصی مثل تعطیلات، تولد و عروسی نگه دارند. توصیه ی ما این هست که برای نتیجه ی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین ) استفاده کنید. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی هست که باعث می شود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید.

لیست غذایی کتوژنیک

در غیاب قند حاصل از غذا، بدن ما شروع به تجزیه چربیهای ذخیرهشده به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکند. روغن زیتون خالص سرشار از چربیهای اشباع نشده و آنتیاکسیدانهای سالم برای قلب است. ماهی قزلآلا، ساردین، ماهی خالمخالی و سایر ماهیهای چرب سرشار از چربیهای امگا۳ هستند که مشخص شده در افراد دارای اضافه وزن و چاقی باعث کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین میشوند. ولی خودمان میتوانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکالهای آزاد بدن شویم. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزششان را افزایش دهند. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که در آن مصرف کربوهیدرات ها به شدت کاهش داده می شود (چیزی در حدود ۵ درصد) و چربی ها جایگزینش می شود. مطالعات نشان میدهد که هم ماست و هم پنیر به کاهش اشتها و احساس سیری کمک میکنند.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

به این دلیل که نوع تغذیه دام در کیفیت گوشت آن مؤثر میباشد و حیواناتی که علوفه میخورند، گوشت با مقادیر بیشتری چربی امگا۳، اسید لینولئیک و آنتیاکسیدان نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات تولید میکنند. این رژیم برای تازه کارها مناسب است. در اینجا چند نمونه از سبزیجات مناسب برای استفاده در رژیم کتو آورده شده است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. همچنین نصف لیوان (۱۰۵ گرم) پنیر کاتیج، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین را فراهم میکند. ماست یونانی و پنیر کاتیج غذاهای سالم و پر پروتئینی هستند. ماست یونانی و پنیر کاتیج، حاوی ۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده هستند. ۲۸ گرم پنیر چدار دارای ۱ گرم کربوهیدرات ، ۶٫۵ گرم پروتئین و مقدار کافی کلسیم است. زیرا مصرف زیاد غذاهای حیوانی میتواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار میشود. Conte nt has been created wi᠎th G​SA Conte᠎nt​ G​ener at​or DE MO!

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک نسخه کامل

پنیر سرشار از پروتئین، کلسیم و اسیدهای چرب مفید است، اما حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شود. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند. برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات رژیم موز را مطالعه نمایید. طی یک مطالعه 12 هفتهای در افراد مسن، مشخص شد کسانی که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر سویا مصرف می کنند، افزایش توده عضلانی و قدرت عضلات را تجربه میکنند. در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند. اما بدلیل سخت بودن آن صرفاَ جهت کاهش وزن توصیه نمی شود.

رژیم کتوژنیک با قابلیت سیرکنندگیاش موجب میشود بدون نیاز به کالریشماری یا وسواس در مورد غذای مصرفی، وزن کم کنید. به این عوارض معمولاً آنفولانزای کتو گفته میشود که علائم آنفولانزای کتو شامل اسهال، یبوست و استفراغ میباشد. در رژیم کتو مصرف غذاهای حاوی فیبر مانند غلات و حبوبات کم است. کل کربوهیدراتها منهای فیبر). اما در مورد سبزیجات و گیاهان دیگر که حاوی فیبر میباشند، بدن شما مانند سایر کربوهیدراتها آنها را هضم و جذب نمیکند. با این حال، میزان کربوهیدراتها در انواع مختلف غذاهای دریایی متفاوت است. دلیل این که در رژیم کتوژنیک از کربوهیدرات بسیار پایینی استفاده می کنند آن است که بدن برای دریافت انرژی بیشتر به جای گلوکز از چربی ها استفاده نماید. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد است. اگر رژیم غذاییتان دارای این ویژگیها نیست از پزشک خود بخواهید آن را برایتان تغییر دهد. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست که مقدار چربی آن بالاتر می باشد.