علم ورزش | معرفی ساعت مچی های مردانه ارزان ضدآب


یکی از دغدغه افرادی که دوست دارند که همیشه ساعت بدستشان باشد، این است که ساعت‌شان با مواجهه آب مشکلی برایش پیش نیاد یعنی ضدآب باشد. ضدآب نبودن ساعت باعث می‌شود بعد از گذشت مدت کوتاهی با برخورد آب به ساعت، ساعت دچار مشکل بشود. مشکلاتی از جمله از کار افتادن موتور ساعت، زنگ زدن ساعت، رنگ پریدگی ساعت و… .

افرادی که به طور روزمره ساعت بدست دارند دوست دارند که ساعت‌شان دچار مشکل نشود. و در شرایط مختلف از جمله زیر آب و… مشکلی برایش ایجاد نشود. معمولا ساعت‌هایی ضدآب هستند و زیر آب برایشان مشکلی پیش نمی‌آید که به اصطلاح ساعت غواصی باشند که این دسته از ساعت‌ها بسیار گران قیمت هستند. معمولا آقایان در طول روز بیرون از خانه هستند و همین هم باعث می‌شود تا ساعت همیشه روی دستشان باشد، بالاخره در طول با آب سرکار خواهند داشت و اگر ساعتشان مناسب برای برخورد با آب نباشد قطعا دچار مشکل می‌شوند.

ساعت مچی برای شنا چی بخرم؟

ساعت‌های معمولی که روی آن‌ها عبارات مختلفی درج می‌شود مانند water resistant یا water resistant 3atm یا water resistant 3bar نشان دهنده ضدآب بودن ساعت است اما فقط در حد پاشیده شدن آب روی آن یا نهایت دست شستنی که ساعت به دور از آب باشد و فقط چند قطره به آن آب بخورد. عمده ساعت‌های موجود در بازار به این ترتیب ضدآب هستند اما در مواجهه ریختن آب روی آن یا افتادن در آب دیگر عملکرد خوبی ندارند.

خب حال که نمی‌خواهیم هزینه زیادی کنیم که ساعت گران قیمت غواصی بخریم از طرفی ساعتی هم نمی‌توانیم داشته باشیم که در برابر آب به مشکل بخورد، بهتر است سراغ ساعت‌های ضدآب ارزان یا ساعت‌ مچی مناسب شنا برویم. البته این ساعت‌ها طیف گسترده قیمتی دارند اما قیمت‌های کم آن می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

یک نکته برای ساعت وجود دارد آن هم این است که اگر ساعتی قاب پلاستیکی داشته باشد قطعا ضدآب خواهد بود یعنی حداقل تا 10bar فشار تحت شرایط آزمایشگاهی می‌توانند تحمل کنند که در حالت عادی می‌شود برای شنای سطحی و استخر نیز از آن استفاده کرد. البته ساعت‌های زیادی به این شکل هستند که قیمت ارزانی ندارند مانند سری جیشاک کاسیو و یا برخی نمونه‌های سواچ. ولی در مجوع ساعت‌های با رقم ارزان‌تر هم جزو این دسته هستند. مثل سری جنرال کاسیو یا برخی از مدل‌های q&q که هم مقاوت بسیار خوبی در برابر آب دارند و هم از نظر قیمت واقعا ساعت‌های به صرفه و اقتصادی با کاربرد بسیار خوب هستند.

برای نمونه مدلهای MRW 200 کاسیو ساعت‌های ارزان و ضدآب تا 100 متر هستند که با توجه به استفاده از فسفرسانس نمایش عقربه و اعداد ساعت‌های بسیار اقتصادی مناسب استفاده در مجاورت آب و حتی زیر آب هستند. از دیگر مدل‌های ساعت مچی مناسب شنا کاسیو می‌توان به سری AEQ 100 اشاره کرد که ساعت‌های مقرون به صرفه هستند.

نکات مهم در خرید ساعت ضدآب

نکته مهم درباره خرید این ساعت‌ها توجه اصلی بودن کالاست. ساعت‌های فیک حتی اگر هم پلاستیکی باشند، قطعا با برخورد آب موتورشان آسیب خواهد دید و دیگر بدرد نخواهد خورد. اما ساعت‌های اصلی باتوجه به تکنولوژی به کاربرده شده در هنگام ساخت، رعایت استانداردهای مختلف و همچنین استفاده از واشرهای آب بندی با کیفیت ساعت‌های خود را تا عمقی که روی آن نوشته شده تضمین می‌کنند. برای خرید ساعت اصلی حتما به سراغ فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های فروش آن محصول بروید.




Source link