قیمت انواع سنگ ساختمانی چقدر است؟


قیمت انواع سنگ ساختمانی

وقتی صحبت از نمای ساختمان و منازل می شود، نام های مرمر، اونیکس، گرانیت و تراورتن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 در واقع این سنگ ها با ظاهر طبیعی خود جلوه ای متفاوت به فضا می بخشند. اگر کمی در مورد انواع بلوک های ساختمانی تحقیق کرده باشید، احتمالا متوجه تفاوت قیمت این سنگ ها شده اید. اما دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ و اینکه کدام نوع سنگ با توجه به کیفیت و قیمت، گزینه بهتری برای نصب در ساختمان است؟ در ادامه این متن با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قیمت انواع سنگ ساختمانی

با توجه به محبوبیت سنگ ساختمانی مرمر ، انواع مختلفی از آنها برای تزئینات داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. قیمت این سنگ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین خریدار قبل از انتخاب نوع سنگ مرمر باید با عوامل موثر بر قیمت این سنگ ها آشنا باشد

عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمر و سنگ ساختمانی

عوامل مختلفی بر قیمت سنگ ساختمانی تأثیر می گذارد. یکی از مهم ترین عوامل، نوع سنگ مرمر است. کیفیت سنگ مرمر نیز تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. از سوی دیگر، میزان منابع موجود برای یک نوع سنگ نیز می تواند ارزش آن را تعیین کند.

به عنوان مثال سنگ مرمر Carrara و Statuary به دلیل کیفیت و زیبایی بالا مورد توجه قرار می گیرد. اما این دو سنگ به دلیل فراوانی قیمت مناسبی دارند. از طرف دیگر سنگ مرمر کالاکاتا به سختی یافت می شود و منابع محدودی دارد.

در نتیجه با وجود شباهت های ظاهری به سنگ کارارا، قیمت آن بیشتر است. به طور کلی می توان گفت که با توجه به تنوع زیاد سنگ های مرمر، انتظار داریم که شاهد اختلاف قیمت بالایی بین این نوع سنگ ها باشیم.

ضخامت سنگ مرمر یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت تمام شده سنگ تاثیر می گذارد. اکثر سنگ مرمرهای موجود در بازار دارای ضخامت های 2، 3، 4 و 5 سانتی متر هستند. با افزایش ضخامت سنگ، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

سنگ های 5 سانتی متری ظاهری باشکوه و چشمگیرتر دارند. در حالی که سنگ های 3 سانتی پرفروش هستند. پرداخت و پرداخت سطح سنگ بسته به نوع آن متفاوت بوده و بر قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد

قیمت انواع برش سنگ مرمر و سنگ ساختمانی

قیمت انواع سنگ ساختمانی

سنگ مرمر با توجه به قابلیت های ویژه ای که دارد در قسمت های مختلف ساختمان ها و فضاهای شهری مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمر نیز مانند سنگ مرمر تنوع رنگ و طرح زیادی دارد.

 این تفاوت ها باعث تفاوت قیمت در انواع سنگ مرمر شده است. علاوه بر عوامل فوق در مورد سنگ مرمر، نکات دیگری نیز در قیمت سنگ مرمر موثر است. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است بتوانید هزینه خرید سنگ مرمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

به دلایل واضح، سنگ مرمری که از معادن نزدیک به دست می آید، قیمت کمتری نسبت به سنگ هایی دارد که از منابع دور حمل می شوند. دلیل این تفاوت قیمت ساده است. سنگ مرمر سنگین و حجیم است.

بنابراین طبیعی است که با افزایش مسافت، هزینه حمل و نقل بیشتر شود. برخی از سنگ مرمرها به دلیل کیفیت بالا گرانتر هستند، در حالی که برخی دیگر به دلیل کمیاب بودن یا کمبود معادن ارزشمندتر هستند.

قیمت سنگ مرمر و اونیکس و تراورتن را مقایسه کنید

سنگ مرمر ذاتاً کمتر از سنگ تراورتن متخلخل است و به همین دلیل سخت است. استحکام بالاتر سنگ مرمر نسبت به تراورتن آن را به انتخاب بهتری برای کفپوش ساختمان تبدیل می کند.

اما به دلیل تراکم بیشتر این سنگ، استفاده از آن برای نمای ساختمان توصیه نمی شود و می توان از سنگ تراورتن استفاده کرد. سنگ مرمر نسبت به سنگ تراورتن تنوع بیشتری دارد. انواع سنگ مرمر بسته به نوع، کیفیت، فرکانس و ضخامت دارای بازه قیمتی وسیعی هستند.

سنگ های تراورتن دارای منافذی هستند که سطح را طبیعی تر و زیباتر نشان می دهند. اما این منافذ در عین زیبایی که به نظر می رسند، رطوبت را جذب می کنند که در نهایت سنگ را از بین می برد و آن را لکه دار می کند.

در نتیجه برای افزایش دوام سنگ، سطح آن را با لایه ای از پرایمر می پوشانند. فرآیند بهبود سطوح تراورتن پرهزینه است. که خود عاملی برای افزایش قیمت این سنگ است. با این حال، تراورتن های ارزان تری نیز در بازار یافت می شود. طول عمر این تراورتن ها نسبت به انواع آسترشان کمتر است.

از طرفی قیمت سنگ مرمر، تراورتن و سنگ مرمر عوامل دیگری نیز دارد. از جمله این عوامل می توان به طراحی روی سطح سنگ ها اشاره کرد که به دلیل وجود ناخالصی در این سنگ ها می باشد.

این ناخالصی ها اگرچه نقش و طرح سنگ ها را زیباتر می کند، اما از طرفی استحکام آن را کاهش می دهد. این امر اندازه این سنگ ها را محدود می کند. برخی از سنگ های اونیکس گران تر از سنگ مرمر هستند



Source link