متخصص تغذیه | متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی


تغذیه یکی از مهم ترین عوامل در داشتن جسم و روان سالم می باشد. شاید این سوال در ذهن تان ایجاد شود که چگونه می توان یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی خوب را انتخاب کرد. بسیاری از افراد علم و دانش لازم در خصوص تغذیه سالم را ندارند ، به همین علت به آن ها توصیه می شود که به دکتر مهدی شادنوش ، بهترین متخصص تغذیه در تهران مراجعه کنند تا بتوانند با رعایت نکات مربوط به تغذیه ، سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنند.

 

متخصص تغذیه - دکتر مهدی شادنوش

 

انتخاب بهترین متخصص تغذیه

  • برای انتخاب یک متخصص مشاور تغذیه می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین متخصص تغذیه در تهران درباره آن ها تحقیق کرده و سوابق کاری آن ها را بسنجید.
  • پس از آن برای مشاوره نزد مشاور تغذیه مورد نظر بروید و مشکلات خود را به او بگویید تا بتواند به درستی شما را راهنمایی کند.
  • برای اطمینان از انتخاب پزشک مورد نظر میزان رضایت بیماران او را بررسی کنید.

6 دلیل مراجعه به کارشناس تغذیه به شرح ذیل می باشد :

  1. در صورتی که فکر می کنید آلرژی دارید ، پیش از حذف آن ماده غذایی بهتر است ابتدا به یک متخصص تغذيه مراجعه کرده و با او مشورت کنید ، چرا که او می تواند با توجه به علائمی که دارید تشخیص دهد نشانه آلرژی است یا مربوط به مشکل دیگری می باشد.
  2. در صورتی که اجابت مزاج نامنظمی داشتید نیز باید به متخصص تغذيه مراجعه نماید ، چرا که هر فرد سالمی باید در روز یک الی دو بار اجابت مزاج داشته باشد.
  3. در مواقعی که با مصرف لبنیات دچار باد معده ، نفخ و اسهال می شوید نیز باید به متخصص تغذيه مراجعه کنید ، چرا که این علائم جزء رایج ترین مشکلات گوارش محسوب می شود.
  4. در صورتی که می خواهید لاغر شوید و تمام روش ها را امتحان کرده و به نتیجه نرسیده اید ، می توانید با مراجعه به بهترین کارشناس تغذیه رژیم مناسبی را دریافت کنید و با رعایت آن وزن خود را به راحتی کاهش دهید.
  5. در مواقعی که دچار سوزش سر معده یا رفلاکس معده می شوید نیز با مراجعه به یک مشاور تغذیه می توانید از بروز این عارضه جلوگیری کنید و آن را درمان نمایید.
  6. اشتهای کم یا زیاد ، از دیگر دلایل مراجعه به دکتر شادنوش ، بهترین متخصص تغذیه تهران می باشد ، چرا که این عارضه حاکی از یک مشکل جدی در شما می باشد.

وظایف کارشناس تغذیه به شرح ذیل می باشد :

  • ویزیت افرادی که برای دریافت رژیم لاغری ، رژیم چاقی و رژیم درمانی به بهترین مشاوره تغذیه مراجعه می کنند.
  • بررسی روند بیمارانی که تحت بهترین مشاوره تغذیه تهران ، قرار گرفته اند.
  • کنترل و پایش مقدار غذای تغذیه شده توسط بیماران بخصوص بیمارانی که در بیمارستان هستند.
  • بررسی روند تغذیه ورزشکاران
  • توجه به تغذیه و سالمندی
  • و غیره.

ویژگی های یک متخصص تغذیه خوب در تهران

  1. یک متخصص تغذیه خوب در تهران ، باید صبور و با حوصله باشد و تمام مشکلات بیمار را با دقت گوش کند.
  2. رفتار مناسبی با بیمارانی که مراجعه می کنند ، داشته باشد.
  3. با توجه به شرایط بیمار ، بهترین رژیم درمانی را به او پیشنهاد دهد.
  4. صرفا به فکر منافع خود نباشد و سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد.

بهترین متخصص تغذیه چگونه به بیماران خود کمک می کند ؟

یک مشاوره تغذیه خوب پیش از تهیه یک برنامه غذایی برای بیمار ، ابتدا درباره میزان فعالیت های روزانه او ، سبک زندگی ، قد ، وزن ، بیماری و غیره سوالاتی را می پرسد و در صورت نیاز برای بیمار آزمایشاتی را تجویز می نماید و پس از بررسی آن ها یک برنامه غذایی مناسب برای بیمار تهیه کرده و او را در طول درمان کمک می کند تا با برنامه پیش رفته و سلامت جسمی و روحی ، تناسب اندام خود را به دست آورد.

در برخی از مواقع ، بیمار به دلیل مشغله های زندگی نمی تواند به صورت حضوری به مطب مراجعه کند یا در شهر دیگری زندگی می کند که در این صورت ، می تواند با مراجعه به وب سایت بهترین کارشناس تغذیه فرم رژیم غذایی آنلاین را پر کرده و اقدام به دریافت رژیم اینترنتی کند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که در هنگام پر کردن فرم رژیم غذایی آنلاین ، برای دریافت برنامه از متخصص تغذیه ، تمامی موارد مربوط به خود را اعم از حساسیت های غذایی ، بیماری ، وزن و قد و غیره را ذکر کنید تا بهترین مشاوره تغذیه براساس اطلاعات شما برنامه غذایی مناسبی را برای تان تجویز کند. در برخی مواقع ، بیمار نمی تواند به صورت حضوری و آنلاین اقدام به دریافت برنامه غذایی نماید که در این صورت می تواند با درخواست مشاوره تغذیه در منزل یا ویزیت تغذیه در منزل کند و کارشناس تغذیه به صورت حضوری نزد بیمار رفته و شرایط او را بررسی می نماید.

رژیم اینترنتی توسط بهترین متخصص تغذیه

افرادی که به دلیل مشغله کاری نمی توانند به صورت حضوری برای مشاوره و دریافت رژیم غذایی به کارشناس تغذیه خود مراجعه کنند ، می توانند از طریق وب سایت او اقدام به دریافت رژیم غذایی نمایند ؛ به این صورت که پس از مراجعه به وب سایت ، فرم مربوط به دریافت رژیم غذایی را پر کرده و برای کارشناس تغذیه ارسال می کند. به این نکته مهم توجه کنید که در صورت دریافت رژیم اینترنتی ، تمامی سوابق بیماری و مصرف دارویی خود را به مشاور تغذیه بگویید.

کاهش وزن تضمینی توسط دکتر تغذیه

برخی از افراد این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که آیا وزنی که کم می کنند قابل برگشت است یا خیر؟ دکتر مهدی شادنوش ، بهترین متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در تهران ، به مراجعین خود این تضمین را می دهد ، در صورتی که طبق برنامه غذایی پیش بروند و پس از کاهش وزن مورد نظر دوره تثبیت آن را سپری کنند ، وزنی که کم کرده اند باز نخواهد گشت ، مگر آنکه فرد مجدد پرخوری کند.

 

متخصص تغذیه - دکتر شادنوش

 

دکتر رژیم غذایی مناسب برای افزایش وزن

داشتن تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل ، یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که امروزه افراد بسیاری با آن مواجه هستند. همانطور که چاقی بیش از حد خطرناک است ، لاغری بیش از حد نیز مشکلاتی همچون ضعیف بودن سیستم ایمنی را در پی خواهد داشت. بنابراین ، افرادی که تناسب اندام داشته و وزن متناسبی دارند ، به مراتب بدن سالم تری داشته و کمتر دچار بیماری می شوند.

به توصیه متخصص تغذیه افرادی که قصد افزایش وزن خود را دارند ، باید توجه داشته باشند که از مصرف غذا های پرکالری ، اما بی ارزش خودداری کنند. این مواد غذایی به جای اینکه سبب عضله سازی شوند ، بدن را بدفرم کرده و موجب افزایش توده چربی می شوند. به طور طبیعی بدن هر انسان ، به ازای هر کیلوگرم وزن خود روزانه به 30 کالری نیاز دارد. اگر بدن میزان کالری درست و کافی را دریافت کند ، سوخت مورد نیاز روز تامین شده و وزن ثابت می ماند.

حال چنانچه مصرف کالری بیش از این مقدار باشد ، اضافی غذا به چربی تبدیل می شود ، اما اگر از این مقدار کمتر باشد ، بدن برای تامین آن بافت خود را می سوزاند و در نتیجه فرد لاغر می شود. افرادی که قصد افزایش وزن خود را دارند ، باید از غذاهای حاوی کربوهیدرات مصرف کنند. به عنوان مثال ، مصرف 500 کالری خرما و بادام خیلی بیشتر از 500 کالری سینه مرغ به افزایش وزن کمک می کند.

مواد غذایی که به افزایش وزن شما کمک می کنند :

  1. کربوهیدرات : هر گرم 4 کالری دارد.
  2. پروتئین : هر گرم 4 کالری دارد.
  3. چربی :هر گرم 9 کالری دارد.
  4. ویتامین : فاقد کالری است.
  5. املاح و مواد معدنی : فاقد کالری است.
  6. آب : فاقد کالری می باشد.

همانطور که می دانید مواد غذایی ، به شش دسته بالا تقسیم بندی شده اند. همه گروه های غذایی برای بدن مفید هستند و مصرف آن ها تحت نظر متخصص تغذیه الزامی است. اما برخی از آن ها همچون ویتامین ، املاح و مواد معدنی و آب خاصیت چاق کنندگی ندارند. توجه داشته باشید که از مصرف مولتی ویتامین ها ، شربت و قرص های گران قیمت خودداری و دوری کنید.

چرا که این ها به افزایش وزن شما کمک نمی کنند. همچنین برخی بر این باورند که به دلیل کالری بیشتر چربی ها ، بیشتر از کربوهیدرات و پروتئین به چاق شدن کمک می کنند. در حالی که کربوهیدرات بهترین و موثر ترین ماده غذایی است که سبب چاقی می شود. با وجود اینکه میزان کالری کربوهیدرات و پروتئین به یک اندازه است ، اما قدرت چاق کنندگی کربوهیدرات بیشتر می باشد.

بهترین متخصص تغذیه در تهران

متخصصین تغذیه از طریق استفاده از دانش علوم غذایی خود برای کمک به افراد و گروه ها در اتخاذ تصمیم های درست درباره آنچه می خورند ، قلب سلامت بیمار به شمار می آیند. متخصص تغذیه ، درباره رژیم غذایی و تغذیه ، اطلاعات لازم را در اختیار عموم و متخصصین سلامت قرار می دهند. هدف آن ها ارتقا دادن سلامت و پیشگیری از بیماری ها در افراد و جوامع می باشد.

متخصصین تغذیه در زمینه سلامت عمومی ، سلامت اجتماعی ، پروژه های سلامت ، صنعت ، سازمان های خیریه و کمک های داوطلبانه و زمینه های تحقیقاتی فعالیت دارند. کار آن ها بعنوان کارشناس تغذیه ، شامل آموزش دادن به افراد و گروه ها و ارائه خط و مشی ها برای شکل دهی توصیه ها و رهنمودهای تغذیه ای برای جوامع می باشد. متخصصین تغذیه با متخصصین مراقبت از سلامت و دیگر سازمان ها از قبیل مدارس و سازمان های کمک های داوطلبانه کار می کنند.

ویژگی ها و مشخصه های مهارتی پزشک تغذیه شامل موارد زیرمی باشد:

آن ها به علوم غذایی علاقمند بوده و قادر به ایجاد انگیزه در افراد برای دنبال کردن یک سبک زندگی سالم بوده و نگرش مثبتی به آن دارند. این متخصصین ، مشکلات تغذیه ای و سبک زندگی افراد را درک کرده و رهنمودهای لازم را در اختیار آن ها قرار می دهند. همچنین آن ها قادرند مشکلات پیچیده مربوط به مشکلات تغذیه ای را در قالب هایی ساده شرح دهند. یک متخصص تغذیه ، از دستاورد اجرایی برای درک عمیق بیماران خود و نیز چگونگی تاثیرگذاری گزینش آن ها بر روی سلامت شان ، استفاده می کند.

کارشناس تغذیه با دریافت تاریخچه بیمار ، آنچه را که می تواند باعث تغییر در سلامت او شود ، مورد بررسی قرار می دهد. وی همچنین سلامت فیزیکی ، ذهنی و روحی بیمار خود را برای درک و شناخت کامل او مورد بررسی قرار می دهد. هدف کارشناس تغذیه ، آموزش و تشویق قدم به قدم بیمار در ایجاد ارتباط بین محیط و سلامت خود و نیز شکل دهی تغییرات موجه و مبتنی بر اطلاعات دقیق می باشد.

تغذیه یک فاکتور مهم برای داشتن یک زندگی طولانی ، سالم و شاد محسوب می شود. کارشناس تغذیه دامنه ای از زمینه های سبک زندگی و سلامت را برای ارائه توصیه های جامع جهت کمک به بهبود کیفیت کلی زندگی پوشش می دهد. کارشناس تغذیه ، می تواند افراد را در سلامت پوست ، مدیریت وزن ، مشکلات خواب ، سلامت گوارش ، استرس و خستگی ، بهم ریختگی هورمون ، سلامت سیستم ایمنی ، دردهای مزمن ، مشکلات التهابی ، باروری ، سلامت زنان و مردان تغذیه و ورزش و بسیاری زمینه های دیگر یاری رساند.

متخصصین تغذیه از چه ابزاری برای کمک به بیماران استفاده می کنند ؟

معمولا متخصص تغذیه از بیمار می خواهد تا یک پرسشنامه سلامت با جزئیات دقیق را قبل از شروع مشاوره پر کند. هدف از تکمیل این پرسشنامه ، درک وضعیت سلامت گذشته و فعلی بیمار می باشد. این پرسشنامه بعنوان وسیله ای برای تعیین جهت مشاوره در یک مسیر موثر تر مورد استفاده قرار می گیرد. این پرسشنامه ، تاریخچه پزشکی از قبیل تشخیص های فعلی و قبلی ، داروهای تجویز شده ، تاریخچه سلامت خانواده ، علائم و گزینه های سبک زندگی را شامل می شود. تست های فانکشنال ، ابزار فوق العاده ای برای ارزیابی عدم توازن می باشد. این روند می تواند به شناسایی فاکتورهایی که عامل مشکلات سلامت محسوب می شوند ، در سطحی دقیق کارساز باشد.

 

متخصص تغذیه - دکتر شادنوش

 

یک متخصص تغذیه خوب در تهران می تواند به شما در کاهش وزن به یک روش سالم کمک کند. رژیم ها ، برنامه ها و مکمل های مختلفی برای کمک به کاهش وزن وجود دارند که کارشناس تغذیه می تواند با استفاده از آن ها به شما در سالم ماندن و در عین حال کاهش وزن کمک کند.

کمک گرفتن از یک متخصص در این فرایند بسیار اهمیت دارد ، چون آن ها از شما پشتیبانی کرده و به شما در داشتن انتخاب های ورزشی و غذایی خلاقانه کمک می کنند. آن ها به شما کمک می کنند تا بدانید در چه موقعیت هایی باید تغییرات را بمنظور دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز ، ایجاد کنید. از آنجایی که حساسیت های غذایی گاهی مشکل آفرین می شوند ، کارشناس تغذیه می تواند به شما در آلرژی های غذایی و اجتناب از محصولاتی که برای شما خطر آفرین است ، کمک کند. همچنین آن ها به شما در داشتن یک تغذیه متوازن در صورت نیاز به حذف برخی غذاها از رژیم غذایی تان کمک می کنند.

رژیم غذایی توسط بهترین دکتر تغذیه در تهران

اگر چه متخصصان تغذیه بر روی رژیم غذایی فرد تمرکز می کنند ولی در صورت نیاز ، بمنظور بهبود نتایج در صورت مشاهده کمبود شدید در مواد معدنی و ویتامین ها ، بر روی مکمل ها نیز کار می کنند. مکمل ها می توانند بعنوان ابزار موثری در بهبود سطوح تغذیه عمل نمایند.

توصیه مصرف مکمل ها اغلب برای یک مدت کوتاه ، با هدف بهبود دادن سلامت فرد ارائه می شود. بطور خلاصه متخصصین تغذیه ، به صورت اختصاصی هر بیمار را مورد بررسی قرار داده و بمنظور تقویت و بهبود سلامت او ، طرح سلامت فردی را برای او برنامه ریزی می نمایند. این یک تلاش با هدف حفظ سلامت و کیفیت زندگی می باشد.

متخصص تغذیه با افراد و گروه ها برای برنامه ریزی برای یک رژیم غذایی سالم کار می کند. علاوه بر کمک به بیماران در برنامه ریزی برای وعده های غذایی ، این متخصصان ، نظارت تغذیه ای را انجام داده و تغییرات لازم در این برنامه ریزی ها را اجرا می کنند. آن ها همچنین مسئول پیگیری پیشرفت هر بیمار هستند. متخصصان تغذیه با بیماران خود به صورت نفر به نفر کار کرده و دغدغه ها و نگرانی های ویژه سلامت آن ها را به صورت اختصاصی درمان می کنند.

برخی متخصصان تغذیه خدمات یا برنامه های آموزشی را برای اطلاع رسانی به عموم در خصوص استراتژی هایی برای داشتن تغذیه سالم ارائه داده و به تولید کنندگان مواد غذایی نیز مشاوره می دهند. بسیاری از متخصصان تغذیه در بیمارستان ها و سایر مجموعه های بالینی برای هماهنگ نمودن برنامه های خدمات غذایی یا کار با بیماران در توسعه برنامه های تغذیه ای کار می کنند.

نکات کلیدی تغذیه در دوران های مختلف زندگی از نظر دکتر تغذیه

  • تغذیه و دوران بارداری

40 هفته بارداری دوره اعجاب انگیزی است. حفظ یک سبک زندگی سالم در سراسر بارداری ، قبل و بعد از آن ، برای مادر و نوزاد نقش کلیدی دارد. اقدامات مهم برای داشتن یک بارداری سالم ، شامل داشتن رژیم غذایی متوازن ، افزایش وزن مناسب ، انجام مکرر فعالیت های فیزیکی ، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی در صورت تجویز پزشک و اجتناب از مصرف الکل ، سیگار و سایر مواد زیان بار است.

غذاهای مناسب برای دوران بارداری

  1. غلات : شامل نان ، حبوبات ، پاستای تهیه شده از آرد سبوس دار ، برنج قهوه ای ، ذرت یا تورتیلای گندم کامل
  2. میوه ها : تمام انواع میوه شامل میوه های تازه ، منجمد ، خشک شده و کنسرو شده بدون قند
  3. سبزیجات : انواع سبزیجات رنگی ، تازه ، منجمد و کنسروی بدون نمک
  4. پروتئین : گوشت کم چرب ، گوشت پرندگان ، ماهی ، تخم مرغ ، لوبیا و نخود ، کره بادام زمینی ، محصولات سویا و آجیل
  5. لبنیات : شامل شیر کم چرب یا بدون چربی ، پنیر ، ماست و شیر سویا می باشد. از مصرف قند و چربی های جامد ، برای تامین کالری مورد نیاز بدن خودداری کنید. غذاهای دارای چربی سالم از قبیل آووکادو ، آجیل و روغن های گیاهی مثل روغن زیتون ، را برگزیده و مصرف شیرینی و غذاهای سرخ شده ، را محدود کنید.
  6. ویتامین های مورد نیاز : اسید فولیک ، آهن وکلسیم را برای داشتن یک بارداری سالم ، در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • تغذیه و کودک 6 تا 24 ماهه

زمانی که کودک شما حدوداً 6 ماهه شد ، باید خوراندن غذاها و نوشیدنی های غیر از شیر مادر و غذای نوزاد ، را تحت نظر متخصص تغذیه به او آغاز کنید. بین یک تا دو سالگی ، باید مهارت های مشارکت در غذاخوردن به همراه خانواده به نوزاد ، آموزش داده شده و در سن دو سالگی ، کودک باید قادر به خوردن بیشتر غذاهایی که بزرگسالان می خورند ، باشد.

برخی مهارت ها از قبیل خوردن با دست ، نوشیدن از فنجان و استفاده از قاشق ، بعنوان بخشی از مهارت زیر بنایی رشد کودک محسوب می شود. کودک خود را به خوردن انواع میوه ها ، سبزیجات ، گوشت ها ، ماست و پنیر تشویق کنید. رنگین کمانی از غذاهای رنگی ، در بشقاب کودک خود خلق کنید. برخی از مثال های رژیم غذایی مناسب کودک ، شامل موارد زیر می باشد :

  1. میوه ها : موز ، توت فرنگی ، گلابی ، پرتقال ، ملون یا آووکادو
  2. سبزیجات : اسفناج پخته ، هویج ، نخود و سیب زمینی شیرین
  3. غلات : نان کامل و پاستا
  4. گوشت ها : تکه های کوچک گوشت گاو ، گوسفند ، مرغ ، ماهی یا بوقلمون
  5. لبنیات : ماست یا پنیر پاستوریزه

خوردن غذاهای سالم را به کودک خود آموزش داده ، و انواع گزینه های مواد غذایی سالم را به او پیشنهاد داده و به او حق انتخاب دهید. کودک 6 تا 12 ماهه خود را ، به نوشیدن آب ، شیر مادر یا غذای نوزاد تشویق کنید. زمانی که کودک شما به 12 ماهگی رسید ، می توانید از شیر گاو غنی شده ، در رژیم غذایی او استفاده کنید.

  • تغذیه کودک و دوره پیش دبستانی

در طول دوره پیش دبستان کودکان ، به همکاری با والدین و خوشحال کردن آن ها تمایل دارند. همچنین دوست دارند ، برخی کارها را خودشان انجام دهند. این فرصتی را برای والدین جهت آموزش دادن گزینش غذاهای سالم ، به روش های جدید و هیجان انگیز به کودک فراهم می آورد. یک رژیم متعادل ، توسط متخصص تغذیه مواد مغذی لازم برای رشد و انرژی مورد نیاز برای فعالیت کودک را فراهم می آورد. کودک پیش دبستانی ، می تواند با یک تغذیه درست و بازی فعال ، وزن سالم را حفظ کرده و برای برداشتن قدم بزرگ مرحله بعدی زندگی ، آماده شود.

  1. به پیشنهاد دادن غذاهایی که کودک قبلاً ، از خوردن آن ها امتناع می کرده ، ادامه دهید.
  2. در منزل ، غذاهای سالم بگذارید و از در اختیار قرار دادن غذاهای پر کالری با ارزش غذایی کم ، اجتناب کنید.
  3. کودک را در تهیه غذا ، مثلاً جدا کردن برگ های کاهو و چیدن میز مشارکت دهید.
  4. ساختاری را برای وعده های غذایی و میان وعده های روزانه مقرر کنید ، تا کودک دائماً در حال خوردن نباشد.
  5. وعده غذایی خانواده را به یک زمان لذت بخش ، برای دور هم جمع شدن خانواده تبدیل کنید.

 

متخصص تغذیه - دکتر شادنوش

 

  • تغذیه سالم و بزرگسالی

دنبال کردن یک رژیم غذایی مغذی ، یکی از بهترین چیزها برای حفظ سلامت ، با بالا رفتن سن می باشد. تغذیه خوب می تواند ، شما را در برابر مشکلاتی از قبیل بیماری های قلبی ، سکته ، دیابت و چاقی مصون نگه داشته یا از پیشرفت آن ها ، جلوگیری کند. بدن شما به انواع مواد مغذی از قبیل کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی ، ویتامین و مواد معدنی ، برای ارائه بهترین عملکرد خود نیاز دارد. یک رژیم غذایی سالم ، به وسیله بهترین متخصص تغذیه ، تعادل همه این مواد را حفظ می کند. سعی کنید روزانه ترکیبی از مواد زیر را مصرف کنید :

  • انواع سبزیجات از قبیل اسفناج ، هویج ، لوبیا و نخود
  • انواع میوه ها از قبیل سیب ؛ سعی کنید در صورت امکان از میوه های تازه استفاده کنید.
  • غلات کامل مثل گندم کامل ، جو دو سر یا برنج قهوه ای
  • انواع پروتئین ها شامل ماهی ، گوشت کم چرب ، گوشت پرندگان یا تخم مرغ. شما می توانید منابع خوبی از پروتئین را در آجیل ، لوبیا و محصولات سویا پیدا کنید.
  • لبنیات کم چرب از قبیل شیر کم چرب ، پنیر و ماست. اگر برای گوارش محصولات لبنی دچار مشکل هستید ، سویا ، برنج و بادام با کلسیم اضافه را انتخاب کنید.
  • همچنین مصرف قند ، چربی های ترانس ، نمک و چربی های اشباع شده را محدود کنید.

پرسش و پاسخ بهترین متخصص تغذیه

  • آیا در رژیم غذایی فرد احساس گرسنگی می کند ؟

باید پاسخ دهیم خیر ، چرا که در برنامه رژیم غذایی دکتر شادنوش ، بهترین متخصص تغذیه تهران ، علاوه بر حفظ وعده های غذایی اصلی ، میان وعده نیز قرار داده می شود.

  • چگونه می توان بدون تغییر رژیم غذایی و ورزش کردن وزن کم کرد ؟

به این نکته توجه کنید که تنها کاهش وزن با ورزش به سیستم بدنی شما بستگی دارد و در صورتی که سوخت و ساز بدن شما بالا نباشد به تنهایی با ورزش نمی توان وزن کم کرد.



Source link