مراقبت آسم در کودکان؛ پرستار کودک مبتلا به آسم


پرستاری از کودک، شغلی به ظاهر ساده و کم اهمیت است که اتفاقا چالش‌های بسیاری دارد. خصوصا وقتی با کودکی بیمار روبرو باشید که مبتلا به آسم است و در مورد تغذیه، ورزش و حتی نفس کشیدن محدودیت‌هایی دارد، باید مهارت‌های لازم را در خود تقویت کنید که بتوانید به عنوان یک پرستار کودک موفق شناخته شوید. شغل پرستار کودک نیازمند برخورداری از ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های کاری است که در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی کودک کاربرد دارند و می‌توانند نقش موثری در پرورش کودک داشته باشند.

اگر به کودکان و پرورش دنیای زیبایشان علاقه دارید، معرفی شغل مراقبت از کودک در خدمات پرستاری سلامت اول می‌تواند برایتان موثر واقع شود. با ما همراه باشید تا با پارامترهای موثر در درآمد شغل پرستار کودک آشنا شویم، وظایف پرستار کودک در منزل را بشناسیم و بدانیم برای موفقیت در این حوزه باید چه ویژگی‌هایی را در خود تقویت کنیم؟

پیشنهاد مقاله : مراحل انتخاب پرستار کودک

وظایف یک پرستار کودک مبتلا به آسم

وظایف یک پرستار کودک مبتلا به آسم
وظایف پرستار کودک مبتلا به آسم در منزل طیف وسیعی از اقدامات در حوزه کودکان را دربرمی‌گیرد.

کارهایی که یک پرستار کودک مبتلا به آسم باید انجام دهد، عبارتند از:

  1. برقراری امنیت و ارتقای کیفیت محیط منزل
  2. کمک به انجام امور روزمره کودک
  3. رسیدگی به نظافت کودک
  4. مراقبت از سلامت عمومی کودک
  5. تربیت و پرورش اخلاقی
  6. تهیه تغذیه مناسب طبق رژیم کودک مبتلا به آسم
  7. برنامه‌‌ریزی روزانه جذاب و کارآمد
  8. انجام امور منزل

به طور کلی وظایف پرستار کودک در منزل طیف وسیعی از اقدامات در حوزه سلامت، بهداشت، تغذیه، تحصیل و آموزش کودکان را دربرمی‌گیرد.

پیشنهاد مقاله : چگونه پرستار کودک شویم؟

1) برقراری امنیت و ارتقای کیفیت محیط منزل

این مهمترین کاریست که یک پرستار برای بهبود حال کودک مبتلا به آسم می‌تواند انجام دهد. چراکه پرستار متخصص و باتجربه کودک می‌داند هوای محیط چقدر در تنفس کودک آسمی تاثیر دارد و شرایط محیطی چطور حال روحی و جسمی فرد را بهبود می‌دهند. پرستار کودک باید با برقراری ارتباط موثر و صمیمانه با کودک و خانواده، اعتماد ایشان را جلب کند و محیطی ایمن و آرام را برای پرورش کودک فراهم آورد.

2) کمک به انجام امور روزمره کودک

کودکان مبتلا به آسم در دوران حملات آسمی، بیش از سایرین در انجام امور روزانه خود نیاز به کمک دارند. در این مورد پرستار باید صبورانه از کودک حمایت کند و در تعویض لباس، جمع کردن وسایل، غذا خوردن، استحمام و حتی دستشویی رفتن از کودک مراقبت نماید.

3) رسیدگی به نظافت کودک

برای بهبود سلامت کودک، رسیدگی به نظافت اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد و گرد و غبار اصلی‌ترین عوامل محرک برای مشکلات تنفسی، تنگی نفس و خس خس سینه کودک آسمی هستند. افزون بر این، انواع آلودگی‌ها می‌توانند موجب بیماری‌های پوستی، قارچ و عفونت شوند. بنابراین رسیدگی به نظافت کودک و ایجاد عادت پاکیزگی در او وطیفه بسیار مهمی است. در میان کارهایی که یک پرستار کودک باید انجام دهد، این مورد را می‌توان یکی از مهمترین آیتم‌ها دانست که در چند جنبه تربیتی، بهداشتی و سلامت تاثیر دارد.

4) مراقبت از سلامت عمومی کودک

به طور کلی پرستاری از کودک به جای دو چشم و دو گوش، ده چشم قوی و ده گوش تیز نیاز دارد. حال تصور کنید بحث مراقبت از کودک بیمار در میان بیاید! برای مراقبت از سلامت عمومی کودک اول از همه، کسب آگاهی در مورد بیماری، علایم، عوارض و شرایط تشدید آن لازم است. اما بعد از این پرستار وظیفه دارد شرایط را متناسب با بهترین وضعیت ممکن تغییر دهد. همچنین مراقبت از سلامت روحی کودک بسیار مهم است و پرستار باید از بیماری‌های رایج مانند اضطراب و افسردگی کودکان جلوگیری نماید.

5) تربیت و پرورش اخلاقی

اشتباه نکنید! قصه پرستاری از کودک به سلامت جسمی و نظافت خلاصه نمی‌شود؛ بلکه تربیت و پرورش اخلاقی کودک سخت‌ترین مرحله کار است‌. اگر برایتان سوال است که چگونه پرستار کودک شویم ؟ پیش از هر چیز اطلاعات خود را در مورد ارتباط موثر برای تربیت کودک بالا ببرید. به عنوان یک پرستار کودک این وظیفه شما است که در چارچوب عقاید، باورها، قوانین و مقررات و فرهنگ خاص خانوادگی کودک را تربیت کنید. بنابراین برای انجام این کار به نحو احسن شاید لازم باشد در کنار مطالعه گسترده، جلساتی را برای ارتباط با والدین کودک برگزار نمایید.

6) تهیه تغذیه مناسب طبق رژیم کودک مبتلا به آسم

اگر در هنگام استخدام پرستار کودک قید کنید، پرستار وظیفه خواهد داشت که در مواقع مقرر غذایی مناسب تهیه کند. توجه داشته باشید که پرستار باید این غذا را با توجه به رژیم غذایی مناسب کودک تهیه نماید و در صورت نیاز پیش از شروع فعالیت با پزشک معالج ارتباط بگیرد.

7) برنامه‌‌ریزی روزانه جذاب و کارآمد

یکی از عوامل موثر در درآمد شغل پرستار کودک، مدت زمان و طول مدت ارائه خدمات است. برخی افراد به صورت پاره وقت و ۱۲ ساعته، و برخی دیگر به صورت۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند. اما مهمتر از کمیت وجود پرستار، کیفیت برنامه‌ریزی روزانه وی اهمیت دارد. پرستار کودک باید با انگیزه و خلاق باشد و برنامه فعالیت در خانه را به طوری بچیند که کودک جذب خانه شود و توازن بین تحصیل و بازی و سرگرمی برقرار شود‌.

8) انجام امور منزل

در معرفی شغل پرستار کودک باید بدانید که سطح متوسطی از مهارت‌های خانه‌داری و نطافت برای پرستار الزامی است. در هر حال سروکار شما با کودک است و کار کودک تمیزی ناپذیر است. بنابراین چه وظیفه نظافت منزل بر دوشتان باشد و چه نه، انجام امور نظافت به صورت روتین الزام و ضرورت دارد.

پیشنهاد مقاله : پرستار کودک در منزل تهران

پرستار کودک به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

مهارت های پرستار کودک
پرستار کودک باید با انگیزه و خلاق باشد، برنامه فعالیت در خانه را بچیند و کودک را جذب خانه کند.
  • صبر، حوصله و آرامش لازمه کار با کودک است.
  • مهارت حل مسئله و سرعت عمل در تصمیمات
  • مهارت ارتباط موثر با کودک
  • مهارت ارتباط و مذاکره با والدین
  • دانش کافی برای رسیدگی به درس کودک
  • انگیزه، شادی و کودک درون فعال برای بهبود روحیه کودک
  • مهارت برنامه ریزی هوشمندانه و کارآمد
  • خانه داری در سطح متوسط
  • توانایی نظافت و آشپزی
  • مهارت‌های تربیت نوین کودک
  • مهارت عشق‌ورزی

ابن موارد از لازمه‌های یک پرستار موفق هستند که از یک فرد ساده، یک پرستار خبره و مجرب می‌سازند.


سوالات متداول

برخی از وظایف منحصر به فرد پرستار کودکان آسمی چیست؟

کارهایی که یک پرستار کودک مبتلا به آسم باید انجام دهد، عبارتند از: برقراری امنیت و ارتقای کیفیت محیط منزل، مراقبت بیشتر از سلامت عمومی کودک، تهیه تغذیه مناسب طبق رژیم کودک مبتلا به آسم و به طور کلی وظایف پرستار کودک در منزل طیف وسیعی از اقدامات در حوزه سلامت، بهداشت، تغذیه، تحصیل و آموزش کودکان را در برمی‌گیرد.

امور روزمره کودک مبتلا به آسم شامل چه مواردی می‌شود؟

کودکان مبتلا به آسم در دوران حملات آسمی، بیش از سایرین در انجام امور روزانه خود نیاز به کمک دارند. در این مورد پرستار باید صبورانه از کودک حمایت کند و در تعویض لباس، جمع کردن وسایل، غذا خوردن، استحمام و حتی دستشویی رفتن از کودک مراقبت نماید.

پرستار کودک به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

دانش کافی برای رسیدگی به درس کودک، انگیزه، شادی و کودک درون فعال برای بهبود روحیه کودک و مهارت برنامه ریزی هوشمندانه و کارآمد ار مهارت های پرستار کودک می‌توان نام برد.

سلامت کودک بیمار آسمی به چه مواردی بستگی دارد؟

به طور کلی پرستاری از کودک به جای دو چشم و دو گوش، ده چشم قوی و ده گوش تیز نیاز دارد. حال تصور کنید بحث مراقبت از کودک بیمار در میان بیاید! برای مراقبت از سلامت عمومی کودک اول از همه، کسب آگاهی در مورد بیماری، علایم، عوارض و شرایط تشدید آن لازم است.



Source link