کتوژنیک و کبد چرب – انتخاب درست تکنیک

رژیم غذایی کتوژنیک معمولا کربوهیدرات مصرفی روزانه را به ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میکند، که این امر ممکن است چالش برانگیز به نظر آید.در این مقاله از علم ورزش غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک را به 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402

شما معرفی میکنیم. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. یک تخممرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و کمتر از ۶ گرم پروتئین است، که این امر تخم مرغ را تبدیل به یک غذای ایدهآل در سبک زندگی کتوژنیک میکند. اگر یک غذای سریع و ساده دریایی در رژیم غذایی خود میخواهید، این دستور پخت را از دست ندهید. با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد. این درحالیاست که آنها هیچ تغییر دیگری در رژیم غذاییشان ایجاد نکردند. مطالعه دیگری که بر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد نشان داد افرادی که در یک دوره دوساله رژیم کتوژنیک گرفته بودند، به طور متوسط ۲۶.۲ پوند (۱۱.۹ کیلوگرم) وزن کم کردند.

چه کسی دیگر آرزوها برای موفقیت با آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ در یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولا میزان مصرف کربوهیدراتها کاهش مییابد و به 20-50 گرم در روز محدود میشود. ممکنه چند روز تا چند هفته بعد از شروع رژیم، خودشو نشون بده؛ ممکنم هست اصلا پیش نیاد. با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید. املاح معدنی: افزودن نمک و سایر املاح معدنی به منظور ایجاد تغییر در تعادل آب و املاح معدنی بدن در زمان شروع رژیم مهم است. در این رژیم، بدن در حالت کتوسیس قرار میگیرد. علاوه بر این، آجیل و دانه­ها حاوی فیبر بالایی هستند، که این امر به شما کمک میکند احساس سیری کرده و در مجموع کالری کمتری جذب کنید. علاوه بر این، تخم مرغ باعث تحریک هورمونهایی می­شود که احساس سیری را افزایش میدهند و سطح قندخون را ثابت نگه میدارند، که این امر موجب مصرف کالری کمتر تا ۲۴ ساعت میشود. علاوه بر این، آجیل ها فیبر بالایی دارند که باعث احساس سیری می شود. از سالها قبل باور بر این بوده که کره و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع شده بالایی هستند، باعث بیماری قلبی شده یا در بروز آن نقش دارند. کره و خامه چربیهای خوبی هستند که میتوان آنها را به رژیم کتوژنیک اضافه کرد.

صرفاً لازم است که استفاده از آنها را کمی افزایش دهیم و با غذاهای طبیعی، حتی آنهایی که ارزش استخراجی بیولوژیکی بالایی دارند، مانند پروتئینهای آب پنیر فوق خالص، یا با اسیدهای آمینه (به اصطلاح بلوکهای سازنده عضلات، مواد فعال) یکپارچه شوند. آواکادو که جزو غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک است؛ به طرز فوقالعادهای سالم و مفید است. اگرچه زرده تخممرغ کلسترول بالایی دارد، با این­حال مصرف زرده­ی آن سطح کلسترول را در بسیاری از افراد افزایش نمیدهد. رژیم کتوژنیک رایگان در شرایطی میتواند سیستم ایمنی افراد را به گونهای تقویت کند که بدن را در مقابل بیماریهایی نظیر سرطان یا دیابت مصون بدارد. با رعایت رژیم کتو، بدن به وضعیت کتوزیس وارد می شود. حتی معمولی ترین نمونه رژیم کتوژنیک هم معمولا در صورت رعایت کردن و پیروی از آن این مورد را به خوبی به شما هدیه می دهد. خوردن تخم مرغ کامل (زرده و سفیده با هم) اهمیت دارد، زیرا اکثر موادمغذی تخم مرغ ازجمله آنتی اکسیدان لوتئین و زیکسانتین که به مراقبت از سلامت چشمها کمک میکند در زرده­ی آن قرار دارد و سفیده­ی آن نیز خواصی دارد. فیبر چسبناک ژلی را شکل میدهد که باعث کندشدن حرکت غذا در مسیر گوارشی می­ شود. هر دو نوشیدنی حاوی کافئین هستند، که باعث افزایش متابولیسم بدن و بهبود عملکرد جسمی، روانی و هوشیاری میشود. ​Con᠎te nt was g​enerat᠎ed with GSA C onte​nt Gen᠎er ator ᠎DEMO.

150 گرم ماست یونانی، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین و ۱۵۰ گرم از پنیر کاتیج، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۸ گرم پروتئین بدن را تامین میکند. در مطالعهای، زمانی که افراد در رژیم غذاییشان آواکادو بیشتری مصرف کردند، ۲۲٪ کاهش کلسترول بد (LDL) و تری­گلیسیرید، و ۱۱ ٪ افزایش کلسترول خوب (HDL) را تجربه کردند. اغلب میوهها کربوهیدرات بسیار بالایی دارند، بنابراین نمیتوان آنها را در رژیم کتوژنیک اضافه کرد. در واقع خطر ابتلا به دیابت در افرادی که قهوه و چای زیادی مصرف میکنند، بسیار کم است. همچنین منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا هستند، که توده عضلانی را در طی رژیم کم­ کربوهیدرات حفظ میکنند. اندازه شاخص توده بدنی چه چیزهایی را نشان نمی دهد؟ در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد. هم پزشکان، هم متخصصان تغذیه و هم تمام مردم عادی می توانند شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند و از آن استفاده کنند. اما این رژیم برای کسانی که قصد لاغری هم دارند مناسب است. این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

رژیم کتوژنیک و پریود

بنابراین مراکزی که قبل از ارائه رژیم آنالیز بدن انجام می دهند قابل اعتماد تر هستند. بنابراین شما باید میزان کربوهیدرات قابل هضم، (کربوهیدرات خالص) را در نظر بگیرید، که همان کربوهیدرات کلی منهای فیبر است. میزان کربوهیدرات خالص در سبزیجات بدون نشاسته متغییر است. روغن زیتون منبع چربی خالص بدون کربوهیدرات است و شما میتوانید از آن به عنوان چاشنی سالم در سالاد و غذا استفاده کنید. در حقیقت روغن نارگیل برای افزایش سطح کتون در افراد مبتلا به آلزایمر و سایر اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد. ریزش مو یکی از عوارضی است که برخی افراد آن را گزارش کرده اند و برخی دیگر نیز با آن مواجه نشده اند. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. رژیم کتوژنیک ممکن است تعادل آب و مواد معدنی را در بدنتان برهم بزند. آواکادو حاوی ویتامین و مواد معدنی متعددی از جمله پتاسیم، یک ماده معدنی مهم، است. گوشت و مرغ تازه، فاقد کربوهیدرات و سرشار از ویتامین B و مواد معدنی متعددی از جمله پتاسیم، سلنیم و روی هستند.

سالمون و ماهیهای دیگر سرشار از ویتامینB، پتاسیم، سلنیوم و فاقد کربوهیدراتند. روغن زیتون فواید بسیار عالی­ای برای قلب دارد و سرشار از اسید لونیک، یک چربی تک اشباع نشده، است که در مطالعات بسیاری مشخص شده که عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد. علاوه براین، مطالعات اظهار میکنند که مصرف زیتون به پیشگیری از کاهش فشار خون و از دست دادن استخوان کمک میکند. مطالعات نشان داده که این رژیم لاغری می تواند باعث کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی گردد. در واقع برخی مطالعات اظهار میکنند که ممکن است مصرف پنیر، به محافظت از شما در مقابل بیماری قلبی کمک کند. رژیم کتوژنیک یک راه درست برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطرناک برخی بیماری هاست. شما همچنین ممکن است با یک متخصص تغذیه محلی کار کنید تا کمبود مواد مغذی احتمالی را محدود کرده و درباره مکمل های ویتامین صحبت کند زیرا شما دانه های غلات، لبنیات و میوه ها را نخواهید خورد و بسیاری از سبزیجات را حذف می کنید. لازم است هر غذایی به شکل طبیعی خود باشد یعنی باید حداقل افزودنی را داشته باشد ولی نیازی نیست ارگانیک، محلی یا گیاهی باشد. سبزیجات و سایر گیاهان حاوی فیبر نیز میباشند؛ فیبرها گروهی از کربوهیدرات­ها هستند که بدن قادر به هضم آنها نیست.

ضمناً بدن ما به تمام گروههای غذایی، حتی کربوهیدرات نیاز دارد. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی میباشد که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود اما نکات مهمی دارد که قبل از خرید رژیم کتوژنیک باید بدانید. مطالعهای درمورد زنان مسن نشان می­دهد که مصرف رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی گوشت چرب، منجر به سطح کلسترول خوب میشود که این میزان در رژیم غذایی حاوی چربی­ کم و کربوهیدرات بالا، ۸ ٪ بالاتر است. خوشبختانه میتوانید در رژیم کتوژنیک مواد مغذی متعدد، خوشمزه و مفیدی را مصرف کنید و در محدوده­ی میزان کربوهیدرات روزانه­ی خود باقی بمانید. خوشبختانه همه انواع پنیرها حاوی کربوهیدرات پایین و چربی بالا هستند، که این ویژگی آنها را تبدیل به یک ماده غذایی مناسب در رژیم کتوژنیک میکند. در صورتی که برای شما مناسب است، بجای سپردن سلامتی خود به چند مقاله در گوگل، یک رژیم کتوژنیک تخصصی و تحت نظر بگیرید. نودل شیراتاکی یک خوراکی عالی در رژیم کتوژنیک است که حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات و ۵ کالری است، زیرا اکثرمواد تشکیلدهنده آن آب است. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

همین عوامل بیماری قلبی را رو به درمان می برند.

ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که نتایج تحقیقات راجع به آن ها از رژیم غذایی کتوژنیک دفاع می کنند، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع ۲، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش علائم. یک مطالعهی دیگر نشان میدهد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، ۳ برابر کسانی که رژیم توصیهشدهی انجمن دیابت بریتانیا را دنبال میکنند، وزن کم میکنند. رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر برای بیماری است. همین عوامل بیماری قلبی را رو به درمان می برند. بین مصرف سبزیجات چلیپایی (صلبی) مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گلکلم، و کاهش خطر سرطان و بیماریهای قلبی ارتباط وجود دارد. بر اساس مطالعات، کتوز ممکن است یک درمان مفید برای مدیریت انواع خاصی از سرطان باشد. برای مثال در یک فنجان اسفناج خام کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات، و در یک فنجان دانهی بروسل پخته شده ۸ گرم کربوهیدرات وجود دارد. این اغلب با گرسنگی کمتر اتفاق می افتد.

انواع فست در کتوژنیک

می­توانید به قهوه یا چای خود خامه سنگین اضافه کنید، اما از نوشیدن قهوه لایت و لاته اجتناب کنید، زیرا آنها معمولا از شیر بدون چربی تهیه میشوند و حاوی طعمدهندههای با کربوهیدرات بالا هستند. ناهار: شیر بادام، کرهی بادامزمینی، میلکشیک پودر کاکائو با شکر برگ. شکلات تلخ و کاکائو خوشمزه و منابع سرشار آنتی اکسیدان هستند. ۲۸ گرم شکلات تلخ (شکلات ۱۰۰ درصد)، ۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد. مقدار کربوهیدرات خالص در میان دانهها و آجیلهای، متفاوت است. در یک مطالعه، مردانی که روزانه ۲ قاشق سوپ خوری (۳۰ میلیلیتر) روغن نارگیل مصرف کردند، دور کمرشان به طور میانگین ۲.۵ سانتیمتر کوچک شد. یک تا دو قاشق سرکه سیب رو تو یه لیوان بزرگ آب حل کنید. همچنین ممکن است برای سبک زندگی و تمایلات برخی افراد مناسب نباشد معقول ترین کار این است که از یک متخصص کتوژنیک که دارای تخصص تغذیه است در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو مناسب شما است یا خیر.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

Th is post has  been created with t᠎he help  of GSA  C on᠎tent G en​erat or​ Demov​ersion​.