آشنایی با بیماری های قلبی و عروقی و بررسی علل آن

۱- کنترل قند خون

 با کاهش ۱% هموگلوبین ای وان سی می‌توان ۱۴ % خطر سکته های قلبی را کاهش داد.

۲- کنترل چربی خون

 کاهش دریافت چربی های اشباع، کلسترول و ترانس می‌توان انواع خطرهای مربوط به قلب و عروق را کاهش داد.

۳-کنترل فشار خون

حفظ فشار خون در محدوده کمتر از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه برای کاهش عوارض قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

۴- تغذیه سالم

مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل و محصولات لبنی برای جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی توصیه می‌شود.

۵- ورزش منظم

۱۵ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته باعث جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی می‌شود. (سه بار در هفته)

۶- کاهش وزن

 ۵-۱۰% کاهش وزن، سبب کاهش ریسک فاکتور های بیماری های قلبی می‌شود.

۷- ترک دخانیات

دیدگاهتان را بنویسید