افزایش باروری زنان با ریز مغذی ها


افزایش باروری زنان برای افرادی که مشکل ناباروری دارند بسیار مهم است. هنگامی که با ناباروری روبرو می شوید ، عوامل زیادی وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید مانند ژنتیک ، سن ، چرخه قاعدگی غیرقابل پیش بینی و غیره. اما یک گزینه برای افزایش شانس بچه دار شدن وجود دارد ، که نسبتاً ساده و غیرتهاجمی است. رژیم غذایی و به ویژه ریز مغذی هایی که از طریق غذا یا مکمل دریافت می کنید ، می تواند در درمان ناباروری موثر باشد.

نقش ریز مغذی ها در افزایش باروری زنان

از آنجا که باروری یک معادله پیچیده است و بدن هر فرد متفاوت است ، علم ریز مغذی ها و معنای آنها هنوز در مراحل اولیه است. با این وجود ، برخی از مطالعات امیدوار کننده برای روشن شدن نقش ویتامین ها در باروری شروع شده است. ویتامین ها نقش مهمی در سلامت زنان دارند. آنها برای بسیاری از عملکردها ، از جمله قاعدگی و تخمک گذاری ، عملکرد تیروئید ، تولید انرژی ، ایمنی و کیفیت و بلوغ تخمک ضروری هستند. بنابراین ، مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی هنگام تلاش برای ایجاد محیط مناسب برای بارداری بسیار مهم است. برخی از مواد مغذی حتی می توانند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را که علت شایع ناباروری است ، کاهش دهند.

فولاد ال کارنیتین

این مکمل نوعی اسید آمینه L-carnitine است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به تبدیل چربی به انرژی کمک می کند. ALC و LC گاهی اوقات به صورت ترکیبی برای افزایش باروری در زنان استفاده می شوند. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم تولید مثل زنان را تقویت می کند. نظرسنجی سال 2018 نشان داد در حالی که LC برای باروری زنان مفید است ، CLA حاوی آنتی اکسیدان های قوی تری است. اعتقاد بر این است که استیل ال کارنیتین تغییرات مربوط به سن را در سیستم تولید مثل زنان کند می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که مکمل LC و CLA علائم PCOS ، اندومتریوز و آمنوره را بهبود می بخشد.

ویتامین های گروه ب غیر از اسید فولیک

آنها به ارتقاء سلامت تخمک و جلوگیری از ناباروری ناشی از اختلالات تخمک گذاری کمک می کنند. شاید شنیده باشید که اسید فولیک قبل و در دوران بارداری مهم است ، اما سایر ویتامین های B نیز در باروری نقش دارند. در یک مطالعه ، دریافت بیشتر ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B6 و B12 با کاهش خطر ناباروری به دلیل اختلالات تخمک گذاری همراه بود. برخی مطالعات ویتامین B12 را با ناباروری زنان مرتبط دانسته اند. علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که سطوح بالاتر B12 و فولات ممکن است باروری را در زنانی که تحت درمان ناباروری قرار دارند افزایش دهد.

افزایش باروری زنان

کلسیم

هیچ تحقیق قطعی وجود ندارد که کلسیم اضافی شانس باروری را افزایش دهد. اما مهم است که هم مردان و هم زنان از این ماده معدنی به اندازه کافی برای جلوگیری از کمبودها استفاده کنند. کلسیم RDA برای زنان بالغ 1000 میلی گرم در روز است. بهتر است کلسیم مورد نیاز خود را از منابع غذایی مانند ماست یا سایر محصولات لبنی دریافت کنید ، در غیر این صورت ، از مکمل ها کمک بگیرید.

کوآنزیم Q10

بدن کوآنزیم Q10 تولید می کند ، اما افزایش مقدار آن در خون می تواند برای باروری مفید باشد ، به ویژه اگر از IVF استفاده می کنید. یک مطالعه معتبر در سال 2018 نشان داد که مصرف مکمل CoQ10 پاسخ تخمدان را در زنانی که تحت IVF قرار دارند بهبود می بخشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ویتامین دی

برخی مطالعات کمبود ویتامین D را با ناباروری در زنان مرتبط دانسته اند. یک مطالعه در سال 2019 سطح پایینی از ویتامین D را در زنان مبتلا به ناباروری PCOS نشان داد. ویتامین D در باروری مردان و زنان نقش اساسی دارد. تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D می تواند با ناباروری در مردان و زنان ارتباط داشته باشد ، بنابراین آزمایش کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

اسید فولیک

یکی از راه های افزایش باروری زنان ، مصرف مکمل های اسید فولیک است. دریافت اسید فولیک کافی تنها انتخاب هوشمندانه در دوران بارداری نیست. مکمل فولات قبل از بارداری با احتمال بیشتری برای باردار شدن ، موفقیت بیشتر در باروری و کاهش خطر نقص لوله عصبی در نوزاد همراه است. برای زنان باردار ، RDA برای اسید فولیک 600 میکروگرم است. علاوه بر این ، به زنانی که در حال برنامه ریزی هستند یا ممکن است باردار شوند توصیه می شود که حداقل یک ماه قبل از بارداری از مکمل اسید فولیک با دوز روزانه 400-800 میکروگرم استفاده کنند.

آهن

ناباروری به دلیل اختلال تخمک گذاری (یکی از موانع احتمالی باروری) ممکن است به دلیل کمبود آهن باشد. مطالعه ای در سال 2006 روی بیش از 18000 زن نشان داد که مکمل آهن خطر این نوع ناباروری را کاهش می دهد. اگر می دانید که اختلال تخمک گذاری دارید ، از پزشک خود بپرسید که چگونه آهن یا مکمل های مناسب آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بیایید با هم آشنا شویم: Tablet Iron Plus Santé Brest

امگا 3

به سلامت بارداری بیش از 35 سال کمک می کند. هنگام در نظر گرفتن عادات غذایی ، مصرف غذاهای دریایی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم با افزایش باروری ارتباط دارد. اگر به طور منظم غذاهای دریایی غنی از امگا 3 مصرف نمی کنید ، مکمل می تواند در هنگام بارداری مفید باشد.

سلنیوم

سلنیوم ممکن است مورد توجه زیادی قرار نگیرد ، اما یک ماده معدنی مهم است که در سیستم تولید مثل نقش دارد. یک مطالعه در سال 2015 گزارش داد که کمبود سلنیوم می تواند عاملی برای سقط جنین باشد. بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2019 ، سلنیوم همچنین می تواند به حفظ سلامت مایع فولیکول در اطراف تخمک زنان کمک کند. RDA برای سلنیوم 55 میکروگرم در روز برای بزرگسالان است.

آیا می توانم مولتی ویتامین مصرف کنم؟

از آنجا که بسیاری از ریز مغذی ها بر باروری تأثیر می گذارند ، ممکن است استفاده از مولتی ویتامین با کیفیت بالا به جای مکمل آسان تر باشد. برای زنان توصیه می شود به دنبال محصولاتی باشند که شامل موارد زیر است:
حداقل 400 میکروگرم فولات
حداقل 300 میلی گرم کولین
150 میکروگرم ید
18 میلی گرم آهن
حداقل 600 واحد ویتامین D

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: خط سلامت


این مقاله توسط ترجمه کلمه به کلمه از منبع اصلی تهیه شده است لذا طبیعی است که از نظر نگارشی مشکلاتی داشته باشد

کلمات مرتبط:

کتوژنیک
کتوژنیک رژیم مواد غذایی
کتوژنیک چیست
کتوژنیک و ورزش
کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک ویکی پدیا
کتوژنیک کتاب
کتوژنیک مواد غذایی
کتوژنیک عوارض
کتوژنیک لاغری
کتوژنیک اینستا
کتوژنیک ایران
کتوژنیک اهواز
اسموتی کتوژنیک
الکترولیت کتوژنیک
اپلیکیشن کتوژنیک
انواع کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ایران کوک
کتوژنیک به انگلیسی
کتوژنیک چرخه ای
آنفولانزای کتوژنیک
آش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک آنلاین
اسیدهای آمینه کتوژنیک
کتاب آشپزی کتوژنیک
آشپزی کتوژنیک
آدامس کتوژنیک
آرد کتوژنیک
آمینو اسیدهای کتوژنیک
آمینو *** کتوژنیک
کتوژنیک به چه معناست
کتوژنیک برای لاغری
کتوژنیک بدنسازی
کتوژنیک برای سلامتی
بستنی کتوژنیک
برنامه کتوژنیک
برنج کتوژنیک
رژیم کتوژنیک برنامه
رژیم کتوژنیک برای کبد چرب
کتوژنیک پرشتاب
کتوژنیک پروتئین
پیتزا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک پروتئین
بولت پروف کتوژنیک
خمیر پیتزا کتوژنیک
پنکیک کتوژنیک
پیتزای کتوژنیک
پاستا کتوژنیک
کتوژنیک تلگرام
کتوژنیک تشنج
تجربیات کتوژنیک نی نی سایت
تجربیات کتوژنیک
تست کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک
تغذیه کتوژنیک چیست
تب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک تبادل نظر
رژیم تثبیت کتوژنیک
جدول کتوژنیک
رژیم کتوژنیک جنگجویان
رژیم کتوژنیک جنگجو
رژیم کتوژنیک چیست
رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت
کتوژنیک چیه
کتوژنیک چربی
چالش کتوژنیک
رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت
کتوژنیک دایت چیست
رژیم کتوژنیک چیه
رژیم کتوژنیک چند روزه است
حلوای کتوژنیک
ماشین حساب کتوژنیک
هرم کتوژنیک
کتوژنیک خرما
کتوژنیک خرید
لیست خرید کتوژنیک
آیا رژیم کتوژنیک خوب است
یک رژیم کتوژنیک خوب
شیر خشک کتوژنیک
مواد خوراکی کتوژنیک
خربزه کتوژنیک
نان کتوژنیک خرید
رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت
کتوژنیک دکتر کرمانی
کتوژنیک در نی نی سایت
کتوژنیک در ماه رمضان
کتوژنیک در بارداری
کتوژنیک دیابت
کتوژنیک دانلود
دکتر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی
رژیم کتوژنیک دوره ای
رژیم کتوژنیک در شیردهی
رژیم کتوژنیک
کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زیباتن
رژیم کتوژنیک زهرا شیری
سبک زندگی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ژاله هاشمی
ژله کتوژنیک
سوپ کتوژنیک
سبزیجات کتوژنیک
سویا کتوژنیک
سبک کتوژنیک
سالادهای کتوژنیک
رژیم کتوژنیک ساده
انواع سالاد کتوژنیک
سالاد کتوژنیک
سوسیس کتوژنیک
کتوژنیک شاپ
شیرینی کتوژنیک
شام کتوژنیک
شيريني كتوژنيك
شکر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک شیردهی
میلک شیک کتوژنیک
رژیم شوک کتوژنیک
شکلات کتوژنیک
شروع کتوژنیک
کتوژنیک صارمی
صبحانه کتوژنیک
رژیم کتوژنیک صبحانه
نمونه صبحانه کتوژنیک
صبحانه کتوژنیک نی نی سایت
رژیم کتوژنیک صرع
کتوژنیک و صفرا
دستور صبحانه کتوژنیک
نمونه رژیم کتوژنیک صرع
آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد
عوارض كتوژنيك
رژیم کتوژنیک عوارض
آیا رژیم کتوژنیک علمی است
عوارض کتوژنیک نی نی سایت
عوارض کتوژنیک چیست
علم کتوژنیک
عصرانه کتوژنیک
عمل کتوژنیک
عملکرد کتوژنیک
کتوژنیک غذا
غذاهای کتوژنیک
غذاهای کتوژنیک ایرانی
غذای کتوژنیک
غذای کتوژنیک با گوشت چرخ کرده
غذای کتوژنیک چیست
کتوژنیک رژیم غذایی
برنامه غذایی کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در اصفهان
فستینگ کتوژنیک
فواید کتوژنیک
رژیم کتوژنیک فست
رژیم کتوژنیک فواید
رژیم فستینگ کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک در تهران
فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران
فروشگاه کتوژنیک در کرج
کتوژنیک قهوه
رژیم کتوژنیک قبل از بارداری
قرص کتوژنیک
قوانین کتوژنیک
فروشگاه کتوژنیک قزوین
فروشگاه کتوژنیک قم
کتوژنیک و قند خون
سوپ قارچ کتوژنیک
رژیم قلیایی کتوژنیک
کتوژنیک کرمانی
کیک کتوژنیک
چیز کیک کتوژنیک
شیرین کننده کتوژنیک
کاپ کیک کتوژنیک
کوکی کتوژنیک
کیک کتوژنیک چیست
کتوژنیک و کبد چرب
کتوژنیک گیاهی
رژیم کتوژنیک گیاهخواری
نمونه رژیم کتوژنیک گیاهی
کتوژنیک یا گیاهخواری
کیا رژیم کتوژنیک گرفتن نی نی سایت
لاغری کتوژنیک چیست
لازانیا کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لاغری
رژیم لاغری کتوژنیک رایگان
رژیم لاغری کتوژنیک چیست
روش لاغری کتوژنیک
نان لواش کتوژنیک
لوکرب کتوژنیک
رژیم کتوژنیک لوکارب
کتوژنیک میوه
کتوژنیک مشهد
کتوژنیک محض
کتوژنیک معنی
محصولات کتوژنیک در تهران
مجازهای کتوژنیک
معنی کتوژنیک چیست
مضرات کتوژنیک چیست
مربا کتوژنیک
کتوژنیک نمونه رژیم دکتر اوسطی
کتوژنیک نمونه
نان کتوژنیک
ناهار کتوژنیک
نان کتوژنیک چیست
نون کتوژنیک
نودل کتوژنیک
رژیم کتوژنیک نمونه
کتوژنیک و دیابت
کتوژنیک و بارداری
کتوژنیک و لاغری
کتوژنیک و بدنسازی
کتوژنیک و کرونا
کتوژنیک و ریزش مو
کتوژنیک و میگرن
هندوانه کتوژنیک
رژیم های کتوژنیک
میوه های کتوژنیک
عکس هرم کتوژنیک
غذا های کتوژنیک
شیرینی های کتوژنیک
هشتگ کتوژنیک
همبرگر کتوژنیک
رژیم کتوژنیک هدفمند
کتوژنیک یعنی چه
کتوژنیک یعنی چی
یبوست کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک ماهه
صبحانه ی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک یک هفته ای
رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

دیدگاهتان را بنویسید