برای لاغری باید نون و برنج رو حذف کنیم؟

 

مواد نشاسته اي مانند نان، برنج، ماكاروني، جو و سيب زميني جز اصلی ترین گروه هرم غذایی می باشد که حتما باید در برنامه رژیم غذایی افراد باشد.یکی از مهمترین ویژگی های نان و برنج  ارزش سیری بالای آن است و شخص پس از مدتی از مصرف نان یا برنج، احساس گرسنگی نمی‌کند؛با حذف این مواد از رژیم غذایی افراد باعث می شود بیشتر احساس گرسنگی کنند.

خواص برنج

بهتر است برای شروع  رژیم غذایی مصرف نشاسته را بخوبی کنترل کنیم
درست است که برای لاغر شدن و شروع رژیم حذف نشاسته از برنامه غذایی خیلی مهم است، اما نباید این ماده غذایی به طور کامل حذف شود. برنج به تنهایی دارای خواصی است که برای سلامتی شما مفید است. برنج تازه ویتامین‌های بیشتری از برنج کهنه دارد و بیشتر ویتامین‎ها در پوست و غشای قهوه‎ای رنگ برنج وجود داردبرنج خاصیت ضد التهابی دارد و از لحاظ مواد غذایی بسیار غنی است..

 

یکی از معایب اصلی برنج و نان این است که پس از خوردن قند در خون آزاد می شود و بدن نیز با آزاد کردن انسولین به این قند اضافی پاسخ می دهد

مشکل اصلی برنج، نان، سیب زمینی و ماکارونی آن است که سبب ولع غذایی می شوند، پس از خوردن آن ها قند ناگهانی در خون آزاد می شود. بدن نیز با آزاد کردن انسولین به این قند اضافی پاسخ می دهد.

از آن جا که سطح قند خون پس از خوردن این غذاها به سرعت بالا می رود بدن به انسولین بیشتری نیاز دارد. انسولین اضافی سبب می شود تا قند خون پایین تر از حد طبیعی خود آید و هنگامی که بدن قند خون را کم می کند سبب می شود تا کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید که با مصرف آن ها این چرخه مجددا شروع می شود در نتیجه بیشتر غذا خواهید خورد.

علاوه بر این، هرچه بیشتر این غذاها خورده شوند بدن باید تمام قند اضافی را پردازش کند، اگر چه مقداری از آن به عنوان انرژی سوخته می شود اما بیشتر آن ها به چربی تبدیل شده و منجر به افزایش وزن خواهند شد.

استفاده کردن از مواد غذایی مثل آجیل ،لوبیا و عدس همچنین گوشت و ماهی بدون چربی منبع خوبی از مواد پروتئینی هست که می توان به جای نان و برنج در رژیم غذایی گنجاند.

پس برای کاهش وزن:

پس برای کاهش وزن هرگز نباید برنج و نان و یا این دسته مواد غذایی را از برنامه غذایی حذف کرد بلکه بایستی با مشورت و تشخیص متخصص رژیم درمانی میزان مصرف آن را تغییر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید