تناسب اندام بانوان با 10 حرکت ساده

تناسب اندام بانوان

اگر می خواهید لاغر شوید ، باید میزان کالری دریافتی را کاهش دهید. کاهش روزانه 500 کالری از میزان مصرف معمول برابر با کاهش وزن 0.5 کیلوگرم در هفته است. توجه داشته باشید که اگر به این شیوه می خواهید وزن کم کنید ، نه تنها چربی بلکه عضلات شما نیز از بین می رود. وجود عضلات برای ایجاد و حفظ تناسب اندام بانوان و آقایان بسیار حائز اهمیت است. باید سعی کنید در دوران کاهش وزن عضله بسازید و یا حفظ کنید. تنها راه حفظ عضلات در دوران رژیم غذایی ، ورزش و تمرکز بر روی تمرینات با وزنه است.

نکته ای که در تناسب اندام بانوان باید در نظر داشته باشید این است که اگر بدون انجام تمرینات ورزشی لاغر شوید ، زمانی که کالری مصرفی شما به مقدار طبیعی قبل بازگردد دوباره با افزایش وزن روبرو می شوید. با افزایش وزن به این شیوه ، دوباره عضلاتی که از دست داده اید را به دست نمی آورید. بیشتر وزن به دست آمده به صورت چربی ذخیره می شود و از این رو سطح چربی بدن شما بیشتر از روز اول می شود.

عضله کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند و به همین دلیل است که هرچه نسبت عضله به چربی شما بیشتر باشد ، BMR شما بیشتر خواهد بود. اگر برای مدت زمان طولانی از این الگو پیروی کنید ، BMI ( شاخص توده بدنی ) از تعادل خارج می شود و کاهش وزن برای شما سخت و سخت تر می گردد. از این رو تناسب اندام بانوان با ترکیب ورزش و رژیم غذایی متعادل حاصل می شود.

حتما مطالعه کنید : چربی سوزی در بدنسازی بانوان + برنامه ورزشی 2روز در هفته

در ادامه سعی کرده ایم 10 حرکت بدنسازی برای تناسب اندام بانوان را برایتان شرح دهیم. اولین بخش از این برنامه بدنسازی ورزشکار Sarah Hunsberger در مورد وزنه برداری با هدف می باشد. شما 9 تمرین مربوط به بالا تنه در محدوده 12-8 تکرار انجام خواهید داد. زمانی که در محدوده حرکات ورزشی حرکت می کنید ، به بدن خود توجه کنید تا مطمئن شوید که از عضله مناسب برای هر حرکت استفاده می کنید.

راهکارهای تناسب اندام بانوان :

پایبندی به یک برنامه مشخص

یک برنامه ورزشی مناسب طراحی کرده و به آن متعهد باشید. اغلب مربیان تناسب اندام اعتقاد دارند که پایه ریزی یک برنامه ورزشی خیلی مهم است و برای انجام این کار یک راه عالی و موثر وجود دارد. بر اساس توصیه های متخصصان ورزشی آمریکا ، برای پایبندی و تعهد به این برنامه ها می توانید از یک لیست معینی استفاده کنید. بانوان باید از لحاظ ذهنی خود را آماده کنند ، در غیر این صورت انتظار نداشته باشید که آیینه قدی منزل ظاهر بدن شما را زیباتر نشان دهد!

پیگیری روند پیشرفت

میزان رشد و پیشرفت خود را در طول انجام تمرینات و حرکات تناسب اندام بانوان بررسی کنید. پیشرفت خود را بر روی کاغذ پیاده کنید تا به راحتی بفهمید که آیا انتظارات خود را تا به حال برآورده کرده اید یا خیر! این باعث می شود تا به راحتی در مسیر سالم زیستن قرار بگیرید و از این مسیر منحرف نشوید. باید اطلاعات ورزشی خود همچون نوع ورزش ، زمان انجام ورزش ، سطح دشواری ، و مدت زمان کل تمرینات را به طور کامل روی برگه پیاده کنید.

تناسب اندام بانوان با رژیم غذایی متعادل

روش تغذیه تاثیر زیادی بر پیشرفت شما دارد. اگر هر چیزی که می خورید تحت نظر شما باشد ، این اقدام باعث می شود تا در ورزش فیتنس تبحر پیدا کنید و رژیم غذایی خود را کنترل کنید. دو راه پیش روی شماست : اول اینکه با آزمون و خطا رژیم غذایی خود را طراحی کنید و دوم اینکه می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا یک رژیم ورزشی مناسب برای شما طراحی کند. 

تناسب اندام بانوان با 10 حرکت ساده :

مطالب پیشنهادی :

جهت مشاهده مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه بدنسازی بانوان و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید