طرز تهیه سالاد میگو رژیمی

تهیه سالاد میگو - طرز تهیه سالاد میگو رژیمی

طرز تهیه سالاد میگو رژیمی

یک عدد میگو متوسط حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌ A, D, E, ، ویتامین‌های محلول در چربی، آهن و کلسیم می باشد. میگو فواید بیشماری دارد از جمله : تقویت سیستم ایمنی بدن واستخوان‌ها، جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان ها به دلیل وجود پروتئین و انواع مختلف املاح معدنی مثل کلسیم، کاهش خطر ابتلا به دیابت و سکته مغزی به دلیل وجود امگا 3. امروز در نظر داریم طرز تهیه سالاد میگو رژیمی را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی میگو:

  • میگو پاک شده و رگ گرفته شده: ۲۱ تا ۲۵ عدد
  • روغن زیتون: ¼ فنجان
  • آویشن تازه : ۱۰ شاخه
  • سیر له شده: چهار حبه
  • نمک : ¼ قاشق چایی خوری
  • فلفل: ¼ قاشق چایی خوری
  • آبلیمو: ¼ فنجان
  • خیار: ۱ عدد متوسط، خرد شده به صورت نگینی
  • گوجه خرد شده: ۳ عدد
  • ریحان خرد شده: ½ فنجان

طرز تهیه سالاد رژیمی میگو :

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت از قبل گرم کنید.

میگوها را همراه با سیر و آویشن روی سینی فر پخش کنید. فلفل و نمک را روی آنها بپاشید. سینی را توی فر بگذارید تا زمانی که میگوها طلایی رنگ و سفت شوند. این مرحله حدود ۸ تا ۱۰  دقیقه زمان می برد.

بعد از پخت، میگو‌ها را بدون آویشن و سیر توی کاسه ی بزرگ بریزید. لیمو را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. ریحان ، گوجه و خیار را هم بیفزایید و به آرامی مخلوط کنید.

سالاد میگو را توی ظرف مورد نظ برای سرو غذا بریزید. می‌توانید برای تزیین سالاد از باقی مانده مواد داخل کاسه و ریحان خرد شده استفاده کنید.

ارزش غذایی سالاد رژیمی میگو:

میزان مواد گفته شده برای تهیه دو فنجان از این سالاد و به اندازه دو نفر است. اطلاعات غذایی زیر برای یک فنجان از این سالاد رژیمی می باشد:

  • کالری: ۲۹۰
  • چربی:۱۵٫۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۰٫۲ گرم
  • پروتئین: ۳۰٫۵  گرم

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید