مضرات مصرف کربوهیدرات زیادی در وعده صبحانه

25789 - مضرات مصرف کربوهیدرات زیادی در وعده صبحانه

مضرات مصرف کربوهیدرات زیادی در وعده صبحانه

یکی از کارهای اشتباهی که خیلی‌ها انجام می‌دهند مصرف کربوهیدرات زیادی در وعده صبحانه می باشد. این افراد باید بدانند که انتخاب مجموعه‌ای از کربوهیدرات‌ها برای صبحانه کار اشتباهی است و بر کل رژیم غذایی روزانه تاثیر منفی می‌گذارد.

به نظر محققان کسانی که از کربوهیدرات‌های زیادی به‌عنوان صبحانه استفاده می‌کنند و مواد پروتئینی نمی‌خورند، خیلی بیشتر در طول روز هله‌هوله‌های مضر و ناسالم می‌خورند. به‌جای این کار،‌ بهتر است برای صبحانه حداقل ۲۰ گرم پروتئین عضله‌ساز بخورید که مثلا با خوردن نیمرو با ۲ تخم مرغ کامل به دست می‌آید. با این کار حتی به مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید و بدن‌تان چربی بیشتری از دست می‌دهد.

مطلب مرتبط: آشنایی با مواد غذایی مفید برای وعده صبحانه

مسواک زدن بدون فاصله بعد از صبحانه، یکی از اشتباهات بزرگ دیگر است. درست است که هیچ کس نمی‌خواهد صبح کاری‌اش را با بوی دهان شروع کند، اما مسواک زدن بدون فاصله بعد از صبحانه، سبب ساییده شدن مینای دندان‌ها می‌شود؛ به‌خصوص اگر چیزهای اسیدی مثل میوه یا قهوه خورده باشید. پس اگر باید با عجله از خانه خارج شوید، وقتی که از خواب بیدار می‌شوید و قبل از خورن صبحانه، مسواک بزنید. بعد از خوردن صبحانه هم یک لیوان آب بنوشید.

برای دریافت رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید