موقع رژیم گرفتن چربی کم کردی یا عضله ؟

عضله سوزی یا چربی سوزی

تناسب اندام عالی؛ برای داشتن تناسب اندام تنها بهره مندی از برنامه غذایی یا انجام ورزش های روتین کافی نیست.

بسیاری از افراد اولین گام برایتناسب اندام عالی مراجعه به سالن های ورزشی، تهیه یک برنامه غذایی و انجام تمرینات مختلف می دانند.

بله، این موارد می تواند در داشتن اندامی متناسب به شما کمک کند، اما تمام ماجرا نخواهند بود. هر فردی از نظر جسمانی و ترکیبات بدنی با فرد دیگر متفاوت است.

به این مثال توجه کنید؛ ممکن است شما خود را با فرد دیگری مقایسه کنید. در این مقایسه ممکن است تصور کنید افزایش وزن طرف مقابل شما نشانه چاقی است و کم وزنی شما نشانه لاغری و یا برعکس.

این درحالی است که امکان دارد چاق بودن طرف مقابل شما به دلیل وزن عضلات بدن او باشد نه چربی های آن . در این حالت نمی توان به طور قطع درباره چاقی و یا لاغری افراد قضاوت کرد. برای اینکه بتوانید یک ارزیابی درست از وضعیت جسمانی خود داشته باشید به تست آنالیز بدن احتیاج دارید.

آنالیز بدن از جمله راه کارهایی است که می توانید با اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارد مسیر تناسب اندام خود را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا راز اهمیت استفاده از تست های آنالیز بدن را برایتان شرح دهیم:

آنالیز بدن با دستگاه inbody است. این دستگاه با ارسال سیگنال های الکتریکی به بافت اندام میزان چربی و عضله موجود در بدن را اندازه گیری می کند. البته این دو مورد تنها شاخص اندازه گیری در این دستگاه نیستند. با استفاده از دستگاه inbody می توانید پارامترهای مختلفی را اندازه گیری کنید که در ادامه می خوانید:

  • میزان و درصد مجموع آب بدن TBW
  • درصد آب درون سلولی ( ICW )
  • درصد آب برون سلولی ( ECW )
  • میزان چربی بدن FM
  • شاخص وزن ماهیچه ای نرم ( SLM )
  • میزان BMI
  • میزان متابولیسم پایه ای BMR
  • درصد چربی FAT%
  • توده بدون چربی FFM
  • نسبت دور کمر به باسن WHI
  • مقدار وزن ایده آل
  • مقدار وزن اضافه
  • میزان چربی اضافه بدن
  • میزان تناسب بین دست چپ و راست هم از نظر چربی و هم عضلانی
  • میزان تناسب بین پای چپ و راست هم از نظر چربی و هم عضلانی
  • میزان کالری مصرفیحجم توده چربی
  • توده عضلانی اسکلتی
  • توده چربی آزاد
  • درصد چربی بدن
  • نسبت دور کمر به باسن ( WHR)
  • میزان متابولیسم پایه ( BMR )
  • انالیز چربی و عضله
  • کنترل عضله و چربی
  • امپدانس هر منطقه از بدن
  • مقدار آب کل بدن
  • آنالیز میزان چربی و عضله
  • مواد معدنی بدن
  • از همه مهمتر، نحوه پراکندگی عضله و چربی در دست چپ، دست راست، پای چپ، پای راست، شکم

دسته‌ها اطلاعات تغذیه ای

دیدگاهتان را بنویسید