پشت بازو سیم کش

فیله کمر نشسته با دستگاه

فیله کمر نشسته با دستگاه

2019-12-18

حرکات ورزشی برای کل بدن مخصوص بانوان (01)

حرکات ورزشی برای کل بدن مخصوص بانوان

2019-12-30

پشت بازو سیم کش ایستاده

عضله پشت بازو یا سه سر بازویی ، ماهیچه ای طویل است که از قسمت شانه آغاز شده و تا آرنج ادامه دارد. این عضله دارای سه سر جهت اتصال به استخوان ها بوده و وظیفه اصلی آن حرکت دادن دست می باشد. حرکت پشت بازو سیمکش جهت تقویت عضلات پشت بازو به کار برده می شود. فرم دادن عضله پشت بازو در اجرای بهتر تمریناتی همچون انواع پرس سینه و پرس شانه تاثیر به سزایی دارد. حرکت پشت بازو سیم کش را می توانید در برنامه تمرینی عضلات پشت بازو ، عضلات بالاتنه ، تمرینات با فشارو تمرینات کل بدن بگنجانید.

  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله پشت بازو
  • نوع تمرین : قدرتی
  • مکانیزم : جداسازی
  • سطح تمرین : مبتدی
  • ابزار مورد نیاز : دستگاه سیم کش
  • نوع نیرو : فشاری ( دو طرفه )
آناتومی بدن ( ماهیچه سه سر )
آناتومی بدن ( ماهیچه سه سر )

نحوه اجرای حرکت پشت بازو سیم کش ایستاده :

  1. سیم کش را در بالاترین نقطه تنظیم کرده و میله ای صاف یا زاویه دار به آن متصل کنید. در حالی که فاصله دست ها به اندازه سرشانه است و کف دست ها به سمت پایین قرار دارد ، آن را در دست بگیرید. باید در حالی که ایستاده اید بدن شما اندکی به سمت جلو متمایل شده باشد. نیمه بالای دست های شما باید به بدن نزدیک و نسبت به زمین زاویه عمود داشته باشد. ساعد باید مقابل دستگاه سیم کش باشد. این نقطه شروع حرکت خواهد بود.
  2. حال هم زمان با انجام عمل بازدم ( بیرون دادن نفس ) با استفاده از ماهیچه پشت بازو ، میله را تا محلی که به پاها برسد و دست ها کاملا کشیده شوند ، پایین ببرید. نیمه بالای دست شما باید در همه حالت ثابت باقی بماند.
  3. پس از مکثی مختصر در پایین ترین نقطه ، هم زمان با انجام عمل دم ( داخل کشیدن نفس ) میله را به آرامی به نقطه شروع بازگردانید.
  4. تا جایی که می توانید حرکت پشت بازو سیمکش را تکرار کنید.

نکات کلیدی :

  • اگر می خواهید فشار زیادی در ماهیچه سه سر پشت بازوی خود وارد کنید ، آرنجتان را به طور کامل قفل نکنید.
  • هنگام کشش آرنج اطمینان حاصل کنید که تیغه های سرشانه هایتان به سمت جلو خم نمی شوند.
آموزش اجرای صحیح حرکت پشت بازو سیم کش

جهت مشاهده مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه حرکت پشت بازو و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه کیمیا بلاگ مراجعه نمایید.

Qimia

دیدگاهتان را بنویسید