آناتومی کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

قابلیت سیرکنندگی گروههای مواد غذایی این رژیم موجب میشود پیروان آن بدون وسواس و بینیاز از کالریشماری، تجربهی لاغری با کتوژنیک را داشته 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 باشند. در نهایت معمولاً رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن و بدون محدودیت کالری عمدی خواهد شد. اساسا این رژیم در ابتدا برای بیماران دارای صرع ابداع شد ونتایج خوبی ار به همراه داشت. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. این رژیم بیشتر جنبه تجاری دارد زیرا برای گرفتن نسخه کامل رژیم مایر، باید از یک کلینیک گران قیمت در اتریش دیدن کنید! بنابراین بیشتر سبزیجات، میوهها، حبوبات، مغزها و غلات کامل مصرف میشود، اما گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات فقط زمانی که فرد خیلی هوس داشت مشکلی ندارد. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی می کردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند. ۳- صرع: تحقیقات نشان میدهد که پیروی و رعایت رژیم کتو، به طور خاص در کودکان مبتلا به بیماری صرع، موجب کاهش قابل توجهی در میزان تشنجها میشود. This data h as  been c reat ed ᠎with GSA Content Generator Demover si on!

تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. این رژیم ها معمولا برای افراد عادی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا چاشنی ها و سس ها حاوی قند و چربی ناسالم می باشند. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

آیا شما عوارض رژیم کتوژنیک چیست مناسب وسیله هستید؟ این 5 ایده به شما نشان می‌دهد که چگونه پاسخ

عوارض رژیم کتوژنیک چیست به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. کتونها حکم سوختی دارند که از چربی تولید میشوند و این اتفاق وقتی میافتد که هورمون انسولین در بدن کافی نیست که قند را به انرژی تبدیل کند. در رژیم کتو، کتوزیس یا کتوز اتفاق میافتد که وضعیتی است که در آن چربی میسوزد و مقدار زیادی کتون در بدن تولید میشود. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود. این محصول طعم کره ای غلیظی داشته و بیشتر در آشپزی هندی کاربرد دارد. تصور صبحانه، ناهار و شامی بدون نان و برنج کمی چالشبرانگیز است ولی آشپزی با ترکیبات متفاوت که پیوندی از پروتئین، چربی و فیبر است، جذابیتهای خودش را دارد و میشود از پس آن برآمد. غذاهای رژیمی بدون قند مثل: آبنباتهای بدون قند، شربتها، پودینگ، شیرینکنندهها، دسرها و غیره. آجیل و دانه: بادام، گردو، بذر کتان، دانه کدو تنبل، تخم چیا، و غیره. میتوانید بهجای استفاده از آرد معمولی از آجیل برای پخت استفاده کنید.

روش کتوژنیک با این حال که دریافت کربوهیدرات در رژیم کتو به شدت محدود میشود و بسیاری از غذاها باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند باز هم غذاهایی وجود دارند که با خیال راحت میتوانید آنها را مصرف کنید و از رژیم کتوژنیک خودتان لذت ببرید. برای مثال برخی از مواد مجاز و غیر مجاز در این رژیم وجود دارد که باید لیستی از آنها را تهیه کنید. روغن زیتون بر خلاف چربیهای اشباع شده در دماهای بالا پایدار نیست، پس بهتر است روغن زیتون را در غذاهایی مصرف کنیم که نیاز به حرارت کم دارند و یا اینکه پس از پخته شدن، روغن زیتون را به غذاها اضافه کنید.خلاصه:روغن زیتون فرابکر( روغن زیتون تصفیه نشده) دارای چربی های غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان های ضروری برای سلامت قلب است، بنابراین بهتر است روغن زیتون را به سس سالاد، سس مایونز و غذاهای پخته شده اضافه کنید. رژیم کم کربوهیدرات بر اساس همان ایده اساسی هرم رژیم کتوژنیک است : کاهش کربوهیدرات برای کاهش کالری دریافتی و کاهش سطح انسولین. یک مطالعه روی زنان مسن به این نتیجه رسید که دنبال کردن رژیم غذایی حاوی گوشت قرمز زیاد منجر به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) شد. ویژگی خوب این رژیم نسبت به رژیم معمولی حفظ اراده است. ᠎A rt​icle has  be​en generated by GSA C on te​nt Generat or ᠎DE MO.

برنامه غذای کتوژنیک

خوب است اول

بدانیم کتونی که رژیم کتوژنیک بر پایهی آن است، چیست. کتو، مخفف «کتوژنیک»، رژیمی است بر اساس خوردن مقدار زیادی چربی، مقدار متوسط از پروتئینها و مقدار بسیار کم کربوهیدرات. کتون ماده شیمیایی است که در کبدمان ساخته میشوند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. شما با آزمایش خون، ادرار و تنفس می توانید میزان تولید کتون های تولید شده توسط بدن در کتوزیس را تعیین کنید. رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد. این نوع از رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. با توجه به رابطه بین وزن و دیابت نوع 2، این رژیم فواید و مزیت های مهمی دارد. هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر می گیریم، این یک مزیت مهم است.علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت.

«تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. • بنابراین ، ما 2 گرم (فیبر غذایی) را از 6 گرم (کل کربوهیدرات) کم می کنیم. افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، معمولا روزانه فقط 20 تا 50 گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف میکنند. شکلات هایی که درصد کاکائو کمتری دارند، حاوی قند بیشتری هستند که مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. این رژیم غذایی مشابه رژیم استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است.شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از این رژیم پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند.

به تعادل فرد کمک می کند. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. به منظور تامین این مواد می توانید از مکمل ها استفاده نمایید. این رژیم غذایی، بدن را وادار میکند تا برای سوخت و تامین انرژی موردنیاز بجای قند، از چربی استفاده کند. در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در حین تمرین اضافه کنید. رژیم غذایی کتوژنیک میتواند مقدار قند خون و انسولین را تا حد زیادی کاهش دهد و از این نظر فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانیمدت تعیین شود.

لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک

با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینهها در حال انجام است. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین. طبق تحقیقات انجام شده روی مردان ایتالیایی مشخص شد که آنها کمتر از دیگران به بیماریها قلبی مبتلا میشوند. بنابراین به طور طبیعی، کسانی که مبتلا به میگرن هستند، مایل هستند بیشتر راه حل ها را برای خلاص شدن از شر آن استفاده کنند. شما باید استدلال ها را شنیده ، چالش ها و منافع این رژیم را محاسبه کرده باشید و در نهایت این رژیم غذایی را انتخاب نمایید. میتوانید محصولات تهیهشده با آبپنیر خوشمزه را بهصورت آنلاین خریداری کنید. به این لیست، خوراکیهای دیگری به عنوان طعمدهندههای خوشمزه اضافه میشوند. این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد.

با گذشت سال ها به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش چربی شناخته شد. در این حالت بدن شما در وضعیت کتون زدگی قرار می گیرد که به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی ها می کند در نتیجه کاهش وزن و لاغری حاصل می شود. یک مطالعه نشان داد که نمونه رژیم کتوژنیک موفق منجر به ازدیاد غلظت اسید کینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و استریاتوم شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت های عصبی می شود. غذاها اغلب دارای ۴ بخش اصلی هستند: خامهٔ غلیظ زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز. مثلا وقتی کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز میخوریم، در نهایت سوخت بدن یا قند خون کم میشود. رژیم کتوژنیک یعنی اینکه مصرف کربوهیدرات رو تا جای ممکن کاهش بدیم و به حدود 20 گرم در روز برسونیم و مقدار چربی رو افزایش بدیم. یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد. سپس در یک قابلمه سینههای مرغ را قرار دهید و بعد از حدود ۲ دقیقه، پنیر خامهای را به آن اضافه کنید. به جای درگیر شدن در یک رژیم غذایی محبوب، که فقط چند هفته تا چند ماه طول می کشد، سعی کنید تحولی را که در طولانی مدت پایدار است ، بپذیرید.