علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟ 0- سلامت اول


علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟ آیا شما درباره علائم آلزایمر در سالمندان چیزی می دانید؟ آیا می دانید سالمندان در چه سنی به آلزایمر مبتلا می شوند؟ ما نیز سعی داریم در این مقاله درباره این موضوع اطلاعات کافی را دراختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می خواهید درباره سالمندان و مراقبت های مربوط به آن ها اطلاعاتی را کسب کنید، پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

علائم آلزایمر چیست؟

آلزایمر به عنوان یک نوع بیماری رایج در سالمندان یک اختلال عملکرد مغزی است که باعث می شود توانایی های مغزی از بین برود. حدود یک هشتم افراد ۶۵ سال به بالا در جامعه مبتلا به آلزایمر هستند. آلزایمر تحت تاثیر موارد بسیار زیادی می تواند پیشرفت کند و با پیشرفت باعث می شود که سالمند در انجام امور روزانه ناتوان شوند.

به همین دلیل فرد مبتلا شده به آلزایمر به یک پرستار احتیاج دارد که بتواند از آن مراقبت کند.  این بیماری نیز علائم بسیار زیادی دارد که با نشانه هایی مثل بیقراری، تکرار کلمات، هذیان، توهم و غیره  همراه می باشد و هیچ درمانی ندارد. در مواقعی نیز حتی اگر بیماری به شدت پیشرفت کند باعث مرگ بیمار می شود.

دراین شرایط خانواده ها می توانند با توجه به اقداماتی چون بازیابی عملکرد سالمند مبتلا به آلزایمر موثر باشند یا آن را کنترل کنند. اما این تنها درحالتی است که خیلی از افراد درباره بیماری آلزایمر چیزی نمی دانند یا حتی در رابطه با نشانه های آن اطلاعی ندارند.

حتی از برخورد بایک افراد سالمند که دچار آلزایمر می باشد، آشنایی درستی نخواهند داشت. به همین دلیل توصیه می شود با استخدام پرستار سالمند، برای بهبود حال آن  بسیار موثر شد؛ زیرا سالمند می تواند با رفتار خوب پرستار روحیه ای بهتری داشته باشد.

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

علائم آلزایمر در سالمندان

علائم آلزایمر در سالمندان

آلزایمر در سالمندان با نشانه های مانند تکرار بیش از حد یک جمله یا سوال، گم شدن سالمندان در مکان های آشنا، فراموش کردن قرارها، رویدادها و مکالمات، اشتباه گذاشتن وسایل، و فراموش کردن اسم اعضای خانواده و… همراه است. اما توجه داشته باشید که حتما در صورت مشاهده حالت های بدتر و با بروز هریک از این نشانه ها‌ در سالمند خود فورا باید به پزشک مراجعه کنید.

به طور کلی این نشانه ها عبارت است از موارد زیر:

اختلال در بیان و حرف زدن

تغییر در رفتار و حالت فرد

تغییر در شخصیت سالمندان

نامشخص بودن مکان و زمان برای بیمار

از دست دادن انگیزه

فراموش کردن جای وسایل

ناامیدشدن

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

مراقبت از سالمندان آلزایمری توسط پرستار

آلزایمر بدترین حالت یا بیماری در سالمندان است. افرادی که دچار این بیماری هستند با مراجعه به پزشک و پیگیری روند درمان به مراقبت بیشتری نیاز دارند. قطعا که یک سهل انگاری و بی توجهی  در سالمند حتی به ناچیز می تواند عواقب بدی همچنین برای بیمار وسایر خانواده به همراه داشته باشد.

همچنین می توان گفت برخی از خانواده ها درباره این بیماری هیچ شناختی ندارند و یا وقتی برای مراقبت از عزیزان خود را ندارند. قطعا که با وجود مشغله های کاری کمتر کسی فرصت نگهداری سالمند خود را خودهد داشت‌. اما شما می توانید با استخدام یک پرستار سالمند، دیگر نگران بیمار خود نباشید.

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

مهارت های پرستار سالمند مبتلا به آلزایمر

پرستار سالمند به عنوان شخصی است که از او نگهدای و مراقبت می کند‌. حال اینکه این افراد باتجربه که از سایت سلامت اول اعزام پرستار می شوند در رابطه با این بیماری اطلاعات کافی دارند. آنها با گذراندن دوره های مربوط در رابطه با تمامی فعالیت ها، بیماری ها و دغدغه های سالمند از رفتارهای بیمار و حالت های ناپایداری رفتاری بیمار اطلاعات کافی را دارند. این پرستاران باتجربه با مهارتی که دارند باعث کاهش استرس افراد بیمار و جلو گیری از قرار گرفتن آن در محیط های استرس زا می شوند.

وظایف پرستار سالمند آلزایمری

شما می توانید با مراجعه به سایت سلامت اول و با توجه به شرایط خود یک پرستار آقا یا خانوم استخدام نمایید. پرستاران این سایت بر اساس حال بیمار و نیاز های آن نکات لازم را برای آن ارائه خواهند داد.

بیماران آلزایمری نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند؛ بنابراین می توان گفت یک پرستار برای پرستاری از سالمند آلزایمری باید به نکات بهداشتی بیمار که عبارت است از استحمام، نظافت، تعویض لباس و … کمک کند. پرستار اعزام شده وظیفه دارد که هفته ای دوبار بیمار را به حمام برده و در این تایم از انجام کارهای خطرناک  توسط بیمار جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: علل اختلالات خواب در بیماران مبتلا به آلزایمر و روش های درمان

توجه و آراستگی

افراد مبتلا شده به آلزایمر اکثرا توجه ای به وضعیت ظاهری خود ندارند. اما پرستار باید به ظاهر بیمار ریش، مو، کوتاه کردن ناخن ها و… رسیدگی کند و حداقل هفته ای دوباره دندان های مصنوعی سالمند را تمیز کند. یک پرستار  خوب باید هریک از این مسئولیت هارا در زمان خود انجام دهد.

کمک به خانواده جهت درک و تعامل با سالمند بیمار

با مبتلا سالمند به این بیماری باعث می شود که ارتباط بین خانواده و سالمند کمرنگ شود.

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، افراد سالمند که به آلزایمر مبتلا شده اند نیاز به مراقبت های خاصی دارند. اما بنابر دلایل بسیاری نظیر نبود فرصت کافی، مشغله های کافی، نداشتن تجربه و… هرکسی توانایی مراقبت از سالمندان را ندارد. به همین منظور توصیه می شود یک پرستار سالمند باتجربه استخدام کنید. موسسه پرستاری سلامت اول این امکان را در اختیار شما عزیزان گذاشته است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید