علم ورزش | راهنمای خرید قرص و مکمل ال آرژنین + قیمت


راهنمای خرید قرص و مکمل ال آرژنین و یا به طور کلی دانستن نکات کلی راجب به این محصول به شما کمک می کند تا قبل از اینکه شروع به خرید یک مکمل ال آرژنین کنید، درباره عوارض جانبی آن‌ها، اینکه برای چه کسانی مفید و برای چه کسانی ممکن است مشکل ساز باشد و برخی اطلاعات ضروری دیگر آگاه باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای خود داشته باشید. ما در این قسمت قصد داریم ابتدا به طور کامل در باره این محصول اطلاعات کامل را به شما ارائه دهیم و تا درنهایت با راهنمایی ها ما خرید خود را خیلی آسان انجام دهید.

این ماده، یک اسید آمینه ضروری است که به طور طبیعی به عنوان یک ماده مغذی در غذاهایی مانند مرغ، ماهی، گوشت قرمز و لبنیات یافت می شود. وجود آن برای تولید پروتئین و گردش مواد مغذی مختلف در بدن مفید است. بهترین راه دریافت آن از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها است. ال آرژنین مسئول تولید یک ماده شیمیایی به نام اکسید نیتریک در بدن است. این ماده با باز شدن گسترده رگ‌های خونی و بهبود جریان خون، گردش خون را فعال می‌کند. علاوه بر این همچنین مسئول تحریک ترشح هورمون رشد انسانی (HGH) و سایر هورمون های متابولیک است. به طور خلاصه، این مکمل ها بدون شک راهی عالی برای مدیریت سطح این اسید آمینه در بدن هستند.

 

مزایا و موارد مصرف مکمل ال آرژنین

یک راهنمای کامل خرید قرص و مکمل ال آرژنین باید به مزایا و نکات مهم مصرف در خصوص این محصول بپردازد. پس در ادامه لازم است تا مزایا مصرف آن را نیز بدانیم. یکی از بزرگترین مزایای این مکمل ورزشی تعادل و تنظیم فشار خون است. مصرف آن را برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باعث می شود تا حدی فشارشان کاهش یابد. شواهد همچنین از استفاده از آن برای زنان باردار باعث می شود تا دوران بهتری را به سر ببرند و زایمان راحت تری داشته باشند. علاوه بر این می تواند تری گلیسیرید خون را کاهش دهد، به ویژه در افراد مسن تر از 50 سال یا در افراد مبتلا به سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2. وجود این اسید آمینه برای تولید گلبول های سفید نیز ضروری است.

در قسمت قبل ذکر کردیم که این ماده در بدن به اسید نیتریک تبدیل شده و باعث گشاد شدن رگ ها می شود. این کار همچنین باعث سلامت قلب نیز می شود. ال-آرژنین همچنین ترشح هورمون رشد، انسولین و سایر مواد را در بدن تحریک می کند. پس باتوجه به این موضوع در بسیاری دیگر از عملکردهای مهم بدن نقش دارد، از جمله:

  • بهتر شدن سریع زخم ها با تولید کلاژن
  • بهبود عملکرد ورزشی با افزایش جریان خون به عضلات
  • رشد و ترمیم ماهیچه ها
  • حذف لاکتات و آمونیاک
  • افزایش قدرت و توده عضلانی
  • افزایش قد در کودکان
  • کاهش سطح کلسترول
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • کاهش درد قفسه سینه

هر چند باید در نظر داشته باشید که برای موارد خاص، مانند خانم‌های باردار، یا در دوران شیردهی و همچنین بیماری‌های خاص، اگر قصد مصرف مکمل‌های ال آرژنین را دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. مصرف این مکمل غذایی می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد، و مهم است که مطمئن شوید که مصرف آن برای شما بی خطر است. عوارض نادر جانبی مکمل های ال آرژنین عبارتند از: گرفتگی عضلات، آلرژی، آسم، کاهش فشار بیش از حد خون، اسهال، حالت تهوع ، نفخ، تغییرات در سطح گلوکز در خون. که در صورت بروز هر یک از آنها بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید.

ال آرژنین برای کودکان

طور کلی مصرف ال آرژنین برای کودکان بی خطر است. اما همواره پیشنهاد می‌شود با پزشک کودک خود در این زمینه مشورت لازم را به عمل آورید. یکی از مهمترین تاثیراتی که مصرف این مکمل برای کودکان می تواند داشته باشد افزایش قد آنهاست. البته در این مسئله ژنتیک حرف اول را می زند. اما طبق آزمایشات صورت گرفته مصرف ال آرژنین برای کودکان باعث شده که تا حدی روی افزایش قد آن ها تاثیر بگذارد. لازم به ذکر است که این در صورتی اتفاق می افتد که صفحات غضروفی موجود در استخوان ها بسته نشده باشد. این ماده با تحریک تولید هورمون رشد که در مغز وجود دارد تا حدودی باعث بلند تر شدن قد می شود.

راهنمای خرید قرص و مکمل ال آرژنین

برای افزایش مصرف ال آرژنین سعی کنید منابع طبیعی آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اما در بعضی از مواقع ممکن است نیاز باشد که مقدار زیادی از آن را استفاده کنید و یا اگر شرایط سلامت خاصی دارید و به هر دلیلی نمی توانید از منابع طبیعی این ماده را دریافت کنید بهترین راه این است که از قرص و یا مکمل ال آرژنین استفاده کنید. در ادامه نکاتی که باید حتما قبل از خرید به آن توجه کنید را به شما توضیح می دهیم.

  • قبل از هر چیزی ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید. به طور کلی مصرف این محصول برای اکثر افراد در دوزهای کوچک بی خطر است، اما می تواند با برخی داروها و شرایط سلامتی تداخل داشته باشد. مهم است که قبل از مصرف ال-آرژنین با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری زمینه ای دارید یا از داروهایی استفاده می کنید.
  • یک برند معتبر انتخاب کنید. مکمل های استاندارد دارای مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو هستند. بنابراین مهم است که یک برند معتبر را انتخاب کنید که معروف و معتبر باشد. به دنبال برندی باشید که از تست شخص ثالث برای اطمینان از کیفیت و خلوص محصولات خود استفاده می کند.
  • دوز مناسب را انتخاب کنید. دوز توصیه شده ال آرژنین بسته به نیاز متفاوت است. برای اکثر افراد، دوز ایمن روزانه بین 3 تا 9 گرم است. اما توصیه می شود افرادی که داری فشار خون بالا هستند 3-6 گرم، ورزشکاران 3-5 گرم و اگر برا بهبود زخم مصرف می کنید 3-6 گرم در روز دوز های توصیه شده و متعادل است.
  • قیمت ها را مقایسه کنید. مکمل های ال آرژنین می توانند قیمت متفاوتی داشته باشند، بنابراین مهم است که قبل از خرید قیمت ها را با هم مقایسه کنید. می‌توانید مکمل‌های ال آرژنین را در اکثر فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها پیدا کنید. برای اینکه از محصولی که می خرید مطمئن باشید توصیه می شود حتما از جایی معتبر آن را تهیه کنید.
  • برچسب را با دقت بخوانید. قبل از خرید مکمل ال آرژنین، حتما برچسب آن را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که چه چیزی دریافت می کنید. دوز، مواد تشکیل دهنده و هر گونه عوارض جانبی احتمالی را بررسی کنید.
  • از عوارض جانبی احتمالی آگاه باشید. ال-آرژنین به طور کلی برای اکثر افراد در دوزهای کم بی خطر است، اما می تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، اسهال و سردرد ایجاد کند. در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی، مصرف ال آرژنین را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

ارژنین یورویتال از محبوب ترین محصولات ال آرژینین است که باعث کاهش تحلیل عضلانی، افزایش بازتوانی ورزشی و کاهش خستگی عضلانی می شود.

راهنمای خرید قرص و مکمل ال آرژنین + قیمت

 

خرید و قیمت از داروخانه جزیره مکمل

به طور خلاصه درباره راهنمای خرید قرص و مکمل ال آرژنین می‌توان گفت که ال-آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است، به این معنی که بدن شما می تواند مقداری از آن را به تنهایی تولید کند. قبل از هرچیزی ابتدا توصیه می شود که از منابع طبیعی و مواد غذایی که شامل این ماده هستند استفاده کنید و در صورت نیاز به سراغ مکمل بروید. برخی از این منابع که به راحتی هم در دسترس هستند مانند:

  • گوشت: منبع خوبی از ال آرژنین، به ویژه گوشت قرمز مانند گوشت گاو، بره و یا طیور مانند مرغ و بوقلمون نیز منبع خوبی از ال آرژنین هستند.
  • ماهی: از دیگر منابع بسیار خوب دریافت ال ارژنین به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون.
  • آجیل و دانه ها: مغزها و دانه ها منبع گیاهی خوبی از ال آرژنین هستند. برخی از گزینه های خوب عبارتند از: بادام، بادام هندی، تخم کدو تنبل و گردو.
  • حبوبات: مانند لوبیا، عدس و نخود
  • محصولات لبنی
  • غلات کامل: غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و کینوآ

اما برای افرادی که نیاز دارند که منابع بیشتری از این ماده را دریافت کنند، می‌توان گفت که ال آرژنین به اشکال مختلف از جمله کپسول، قرص، پودر و شربت موجود است. بهترین شکل آن به سلیقه شما و تجویز پزشکتان بستگی دارد. عموما برای کودکان برای راحتی مصرف به شربت تجویز می شود. هر شکلی از آن را که نیاز دارید می توانید به راحتی از فروشگاه آنلاین جزیره مکمل با قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین اگر به دنبال هر نوع مکمل و یا ویتامین های ورزشی هستید با مراجعه به وب سایت ما می توانید از تنوع و کیفیت بالای محصولات بهره مند شوید و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

راهنمای خرید قرص و مکمل ال آرژنین + قیمت

 




Source link