علم ورزش | نکات خرید بهترین مکمل پروتئین وی + قیمت


یکی از مکمل های ورزشی که این روزها طرفداران زیادی در بین ورزشکاران پیدا کرده است، پروتئین وی می باشد که برای خرید آن لازم است به نکاتی توجه کنید که شاید اکنون از آن آگاه نباشید. با مطالعه راهنمای خرید بهترین مکمل پروتئین وی می توانید با توجه به هدف خود و شرایطی که دارید، بهترین محصول را خریداری نمایید و از تاثیرات آن لذت ببرید، در ادامه با پروتئین وی، مزایا و معایب و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

پروتئین وی چیست

پروتئین وی (Whey Protein)، یک پروتئین کامل است، یعنی شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن برای ساخت و تعمیر بافت ‌ها و عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. این پروتئین حاوی اسیدهای آمینه متنوعی مانند آرژنین، لوسین، ویالین و آیسولوسین است.

پروتئین وی، یا همان وی پروتئین، یک نوع پروتئین است که از محصولات گیاهی به دست می ‌آید. پروتئین وی یک منبع پروتئین گیاهی بسیار محبوب است و برای افرادی که از مصرف گوشت و محصولات دامی خودداری می‌کنند، یا به دنبال گزینه ‌های پروتئینی گیاهی هستند، مناسب است.

مصرف پروتئین وی می ‌تواند به بهبود ساختار عضلات، افزایش تولید انرژی، حفظ سلامت استخوان و سایر فواید بهداشتی کمک کند. همچنین، برای افراد وگان و یا کسانی که از مصرف محصولات حیوانی محدودیت دارند، پروتئین وی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نکات بهترین پروتئین وی

مکمل وی

پروتئین‌ها یکی از سه گروه اصلی مواد مغذی (نوتریسیونال) هستند که بدن برای رشد، تعمیر و عملکرد صحیح نیاز دارد. پروتئین‌ ها از زنجیره‌هایی از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌ اند که به وسیله پیوندهای پپتیدی به یکدیگر متصل هستند.

از جمله وظایف پروتئین­ها می توان به ساخت و تعمیر بافت‌ها، انتقال مواد و ساختن آنزیم‌ها، هورمون­ها و سایر مولکول‌های مهم اشاره کرد. همچنین پروتئین‌ها نقش مهمی در ساختار عضلات، پوست، مو، استخوان‌­ها، آنتی‌بادی‌ها و بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن دارند.

با این تفاسیر باید بدانید که بدن برای عملکرد بهتر به این ماده نیاز دارد. پس باید از موادی که دارای پروتئین هستند در برنامه غذایی خود استفاده نمایید. از جمله منابع پروتئین می­توان به گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات، سویا، نخود، لوبیا، مغزها و بذرها اشاره کرد.

البته زیاده روی در مصرف هیچ ماده ای، حتی مواد مفید کار صحیحی نیست و مصرف مقدار مناسب پروتئین در رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد تا نیازهای بدن را برطرف سازد. توصیه می‌شود که در انتخاب منابع پروتئین، تنوع را رعایت کرده و با توجه به نیازهای شخصی خود به مقدار مناسب از آن مصرف کنید.

در ضمن در کنار تمام مزایایی که مصرف پروتئین به همراه دارد، ممکن است عوارضی هم به همراه داشته باشد. مثلا افرادی که به شیر آلرژی دارند، ممکن است به مکمل وی نیز واکنش های آلرژیک نشان دهند یا وضعیت گوارشی نامناسبی پیدا کنند.

افرادی که با مصرف شیر اذیت می شوند و بعد از خوردن شیر دچار علائم عدم تحمل لاکتوز مانند دلپیچه، نفخ و درد شکم می شوند، در بیشتر موارد می‌توانند پروتئین وی را تحمل کنند. ولی اگر باز هم دچار مشکل شدند می­توانند با مشورت پزشک و متخصص تغذیه، نمونه سازگارتر را خریداری نمایند.

گاهی استفاده از پروتئین وی کنسانتره باعث بروز این علائم می شود. البته با کاهش دوز مصرفی وی و افزایش تدریجی دوز پروتئین وی می­توان از بروز این عوارض جلوگیری نمود. همچنین عوارض جانبی از جمله افزایش حرکات روده، حالت تهوع، تشنگی، نفخ، کاهش اشتها، خستگی و سردرد نیز از جمله عوارض مصرف این پروتئین در برخی افراد است.

پروتئین وی

پروتئین وی از معروف­ترین و محبوب­ترین مکمل­های ورزشی محسوب می­شود که از شیر گاو به دست می­آید. 80 درصد پروتئین شیر گاو پروتئین کازئین و 20 درصد آن از پروتئین وی است.

کازئین نوعی پروتئین موجود در محصولات لبنی است و اصلی‌ترین پروتئین موجود در شیر محسوب می شود و تا حد زیادی مشابه پروتئین وی عمل می‌کند. اما با هم تفاوت هایی هم دارند که یکی از مهم­ترین تفاوت های بین آن­ها سرعت هضم و جذبشان در بدن است.

کازئین از نظر ساختاری یک پروتئین کامل است و تمام اسیدهای آمینه ضروری را داراست. یکی از ویژگی‌های مهم کازئین، سرعت هضم و جذب آهسته­‌ای است که دارد. این به معنی آن است که کازئین به طور طبیعی در معده هضم می‌شود و به مرور زمان در امتداد دستگاه گوارش جذب می‌شود. به همین دلیل، کازئین برای تامین پروتئین در طول مدت‌های بلندتر نسبت به پروتئین‌های سریع‌تر هضم مانند پروتئین وی مناسب است. پس نکته ای که در این بین مطرح است، هدف و نیاز شما برای مصرف پروتئین است که در انتخاب نوع آن دخیل است.

علاوه بر پروتئین وی، مکمل‌های کازئین هم در بازار موجود هستند که به عنوان یک منبع پروتئین مکمل برای تقویت عضلات، تأمین پروتئین برای بدن در طول شب، کاهش تجویز پروتئین محصولات حیوانی و افزایش تحمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پودر پروتین وی به خاطر قابلیت جذب سریع تر نسبت به پروتئین کازئین، به پروتئین وی زود جذب نیز معروف شده است و در بین ورزشکاران رواج بسیاری دارد. از جمله مهم ترین کاربرد های مکمل پروتئین وی می توان به ساخت عضلات، کاهش وزن، افزایش سطح bcaa در بدن اشاره کرد.

جدول مقایسه انواع پروتئین وی

برای مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز قیمت مقدار چربی مقدار لاکتوز مقدار کربوهیدرات درصد پروتئین انواع پروتئین وی
احتمال ایجاد عوارض گوارشی بیشر ارزانتر بیشتر بیشتر بیشتر تقریبا ۳۰ تا ۹۰ درصد پروتئین وی کنسانتره
احتمال ایجاد عوارض گوارشی کمتر گرانتر کمتر کمتر کمتر تقریبا ۸۵ تا ۹۰ درصد پروتئین وی ایزوله
احتمال ایجاد عوارض گوارشی کمترین گرانترین کمترین کمترین کمترین بیش از ۹۰ درصد پروتئین وی هیدرولیز

 

قیمت پروتئین وی

قیمت پروتئین وی به عوامل مختلفی از جمله برند، نوع و ترکیب محصول و غلظت پروتئین، حجم بسته، محل تهیه و محل فروش وابسته است. قیمت ‌ها ممکن است در بازار متفاوت باشند و ممکن است با توجه به تغییر قیمت مواد موجود در ساختار، تغییر کنند. همچنین، باید توجه داشته باشید که محصولات پروتئین وی با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولاً هزینه‌ های بیشتری دارند.

نکات بهترین مکمل وی

به طور کلی، پروتئین وی کنسانتره اغلب با قیمتی اقتصادی‌تر در مقایسه با پروتئین وی ایزوله یا پروتئین ‌های خالص­تر، مانند ایزوله یا هیدرولیزه، در دسترس است.

قیمت مکمل پروتئین وی بسته به نوع پروتئین وی به کار رفته در آن متفاوت می باشد. معمولا قیمت مکمل وی هیدرولیز نسبت به پودر پروتئین ایزوله وی یا کنسانتره وی بیشتر است. دلیل آن هم نوع ساختار و تفاوت در جذب است. علاوه بر این، مارک و کشور سازنده مکمل وی نیز بر قیمت پروتئین وی نیز اثر گذار است.

جدول لیست قیمت پروتئین وی

نام محصول وزن قیمت محصول
پروتئین وی کاله ۱۸۰۰ گرم ۱.۷۷۰.۰۰۰ تومان
پودر پروتئین وی پگاه ۲۰۰۰ گرم ۱.۸۴۰.۰۰۰ تومان
پودر گلدن وی کارن ۱۰۰۰ گرم ۱.۶۲۴.۰۰۰ تومان
پودر پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن ۲۲۷۵ گرم ۳.۸۹۰.۰۰۰ تومان

خرید پروتئین وی

امروزه بسیاری از ورزشکاران و حتی افراد عادی به دنبال شناخت پروتئین وی و خواص آن هستند تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید پروتئین وی نمایند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث شده خرید این مکمل در بین ورزشکاران اهمیت بیشتری پیدا کند این است که مکمل وی پروتئین همراه با ورزش مقاومتی به بهبود سنتز پروتئین عضله کمک می‌کند و باعث رشد توده بافت بدون چربی هم می شود.

بهترین پروتئین وی

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید پروتئین وی هستند تصور می کنند که برندهای خارجی پروتئین وی بهتر از نمونه­های ایرانی هستند، اما واقعیت این است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تولید مکمل پروتئین وی در ایران از نظر کیفیت مشابه محصولات خارجی هستند. بنابراین اگر برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی را برای خرید انتخاب کنید، متوجه تاثیر قابل توجه و مثبت آن خواهید شد. به شرطی که کالای با اصالت و معتبر و از مکان معتبر خریداری نمایید. از جمله بهترین پروتئین وی های ایرانی میتوان از پروتئین وی کاله، پروتئین وی پگاه و پودر گلدن وی کارن نام برد. البته نمونه­های متنوع بسیاری وجود دارند که می توانید بعد از مطالعه در مورد هر یک، به دلخواه خود از آن­ها نیز استفاده کنید.

خرید بهترین پروتئین وی از ژن سبز

پس از مطالعه مطالبی که گفته شد، حالا باید شناخت نسبی در مورد پروتئین وی و مزایای آن پیدا کرده باشید و بتوانید از این اطلاعات در جهت خریدی مطمئن تر استفاده کنید. با خرید بهترین پروتئین وی از ژن سبز(genesabz.com)، تجربه یک خرید شیرین را به خود هدیه می دهید و می توانید با خیال راحت از اصالت کالا، کیفیت محصول و قیمت آن خرید خود را انجام دهید.

برای خرید آنلاین مکمل های ورزشی از ژن سبز می توانید با مراجعه به دسته بندی دلخواه، مشاهده محصولات، مقایسه و مطالعه هریک، در نهایت بهترین نمونه مطابق با هدفتان را شناسایی نموده و خریداری کنید و در هر جای ایران که هستید، درب منزل تحویل بگیرید.

با خرید مکمل های ورزشی از داروخانه ژن سبز این اطمینان به شما داده می‌شود که تمام محصولات دارای اصالت هستند و می‌توانید با پیگیری اصالت کالا از آن اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. علاوه بر آن محصولاتی که در داروخانه آنلاین ژن سبز وجود دارند با بهترین کیفیت و مناسب ‌ترین قیمت به شما عرضه می ‌شوند.




Source link