علم ورزش | طوفان سال افزون قهرمان کیک بوکس ایرانی iranian kickboxer


کمتر کسی پیدا می‌شود که طوفان سال افزون کیک بوکسر ایرانی قهرمان نامی سبک کانتاکت کاراته و قهرمان کیک بوکس جهان را نشناسد. علاقه‌مندان به ورزش، او را یک اسطوره می‌دانند، چراکه باوجود سختی‌های پرفرازونشیب این راه، توانست عناوین قهرمانی زیادی را از آن خود کند و افتخاری برای ایران باشد. اکنون نیز طوفان به انجام مربیگری مشغول است تا دانست‌های خود را به نسل بعدی منتقل کند و شاگردانی کارآمد تربیت کند. با ما همراه باشید تا دربارهٔ Iranian Kickboxer بیشتر بدانید.

کودکی و ورود به رشتهٔ کیک بوکسینگ

طوفان سال افزون قهرمان کیک بوکس ایرانی در 16 مرداد سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و فوق‌دیپلم تربیت‌بدنی دارد. پدر طوفان یک بوکسر حرفه‌ای بود و همین امر سبب علاقهٔ طوفان به مبارزه و فعالیت بدنی شد. طوفان که از چهارسالگی فعالیت خود را با کان زن ریو شروع کرده بود، از ۹سالگی تمرینات کیک بوکسینگ را به‌طور جدی آغاز کرد. استعداد بی‌نظیر او و همچنین انجام تمرینات به‌طور منظم و حرفه‌ای باعث پیشرفت وی شد. طوفان سال افزون کیک بوکسر ایرانی در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت اولین مدال طلای کشوری خود شد. پیشرفت او روزبه‌روز قابل‌مشاهده بود تا جایی که توانست در سال ۲۰۰۷ وارد مسابقات قهرمانی آسیا و اروپا شود و ۲ مدال برنز کسب کند.

images 1675264813

 ورود به مسابقات K-1 MAX 2009

طوفان عضو گروه Persian Z بود که با مدیریت آقایان کریم کیانی و ناصر کیانی، اوراگوراسان مدیر فنی تیم و با مربیگری شیهان جواد آزادیان، توانست به‌عنوان اولین ایرانی به رینگ مسابقات K-1 MAX ژاپن برسد. این قهرمان کیک بوکس ایرانی با انجام بازی‌های خوب و درجه و با انجام تمرینات زیر نظر مربی، توانست به فینال این مسابقات راه پیدا کند. حریف او در مبارزهٔ فینال، آقای کیشی‌نکو قهرمان موی‌تای جهان و نائب قهرمان K-1 MAX 2008 بود که کار را برای طوفان کمی سخت کرد. مبارزه در مقابل چنین شخصی بدون در نظر گرفتن نتیجه، یک برد برای طوفان و یک افتخار برای ایران بود. قرار گرفتن در مقابل قهرمان جهان و با اولین تجربهٔ حضور در چنین میدانی، کار را برای طوفان سخت می‌کرد. اما درنهایت طوفان در مقابل چشم بیش از 30000 نفر وارد رینگ مسابقه شد.

طوفان سال افزون کیک بوکسر ایرانی در طی سه راند بازی، باقدرت و شجاعت بازی خود را ادامه داد. به‌نحوی‌که بسیاری از تماشاگران تصور می‌کردند او برنده خواهد شد. اما در آخرین دقایق راند سوم، او مغلوب حریف شد. زمان کوتاه او برای انجام تمرینات مسابقات و همچنین کاهش وزن از ۷۵ به ۷۰ کیلوگرم در مدت کوتاهی، از عوامل مؤثر برای شکست او در این بازی بودند. بااین‌حال طوفان امید و انگیزهٔ خود را از دست نداد و خود را برای دیگر بازی‌ها آماده کرد و توانست افتخارات زیادی را برای ایران و ایرانی کسب کند تا جایی که از او به‌عنوان قهرمان جهان یاد می‌شود.

images_1675245414.png

افتخارات

طوفان سال افزون کیک بوکسر ایرانی را همه به نام قهرمان و مربی ECKA کنتاکت کاراته می‌شناسند. کارنامهٔ ورزشی او دارای ۷۳ عنوان قهرمانی در مسابقات آماتوری ایران است که خود یک رکورد محسوب می‌شود. طوفان سال افزون توانسته است که بین ۹۸ بازی حرفه‌ای خود ۸۷ برد و ۱۱ باخت و ۲ مساوی را کسب کند که این نتیجه در کارنامهٔ ورزشی او فوق‌العاده است. ماجرا وقتی هیجان‌انگیز می‌شود که از بین ۸۷ برد خود، ۶۵ بار موفق به ناک اوت حریفان شده‌است. برخی از افتخارت این ورزشکار پرافتخار در ادامه آورده شده‌است:

  • قهرمانی چندین دوره مسابقات کشوری در سبک‌های مختلف ورزشی؛
  • قهرمان مسابقات آزاد فدراسیون ورزش‌های رزمی؛
  • قهرمان فستیوال هنرهای رزمی جهان در بخش فول کنتاکت و لوکیک؛
  • قهرمان مسابقات جهانی WPKA 2007 روسیه؛
  • قهرمان مسابقات بین‌المللی WPKA 2009 اسپانیا؛
  • کاپیتان سابق گروه منتخب سبک در مسابقات جهانی اسپانیا.

سخت‌ترین مسابقات طوفان

از نظر Toofan Salafzoon، تمام مسابقات سخت هستند و هر مسابقه‌ای شرایط خاص خودش را دارد. شرایط زمانی، محل برگزاری مسابقات، میزان آمادگی جسمانی ورزشکار و حریف از عوامل مؤثر بر پیروزی یا شکست در بازی هستند. طوفان هرگز از مسابقه با افراد مطرح جهان ترسی نداشته است و همیشه باقدرت وارد رینگ مسابقات شده‌است. او میزان سختی مسابقات را براساس دردی که تجربه کرده‌است بیان می‌کند. ازنظر او سه مسابقه جزو سخت‌ترین رقابت‌های او در طی این سال‌ها بوده‌است که در ادامه خاطرات این مسابقات را بیان می‌کنیم.

به نظر طوفان یکی از مسابقات سخت او، جام تیوتوکاپ سال 2011 بوده‌است. دست طوفان در این مسابقه و در مصاف با قهرمان برزیلی به‌شدت آسیب می‌بیند. به‌طوری‌که پزشک بعد از معاینه، این حجم از آسیب‌دیدگی را باور نمی‌کرده است. به گفتهٔ پزشک، وضعیت دست او به حدی وخیم بوده که انگار به زیر ساطور رفته و قطعه‌قطعه شده‌است. شدت آسیب‌دیدگی در این مسابقه بسیار شدید بوده است، به‌طوری‌که تا ۲ ماه بعد، طوفان توانایی تکان دادن دست خود را نداشته است. اما این ماجرا وقتی جالب می‌شود که طوفان در اول راند سوم، توانسته است با یک ضربه به سر حریف، او را بی‌هوش کند ولی قسمت بد ماجرا، ابروی شکافته‌شده‌ٔ او بود که برای مسابقات بعدی وی دردسرساز می‌شود.

دومین مسابقهٔ سخت Iranian Kickboxer درست بعد از مسابقه اول و در مصاف با قهرمان پرآوازه دنیا سوپر بن رقم می‌خورد. طوفان که انگیزهٔ فوق‌العاده‌ای برای برد این بازی داشته است، با همان ابروی بخیه‌خورده وارد رینگ بازی می‌شود و راند اول بازی را به‌خوبی پشت سر می‌گذارد. اما در راند دوم، بخیه‌ها باز می‌شوند و ابروی طوفان خونریزی شدیدی می‌کند، به‌نحوی‌که پزشک دستور توقف بازی را می‌دهد و طوفان از ادامهٔ مسابقه منع می‌شود. اینستاگرام طوفان سال افزون

یکی دیگر از سخت‌ترین بازی‌های طوفان سال افزون کیک بوکسر ایرانی مبارزه با آرتورکشینگ‌کو قهرمان ژاپنی بوده‌است. شدت ضربات دریافتی از حریف ژاپنی بسیار زیاد بوده‌است تا حدی که طوفان در راند سوم از شدت درد نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد و حریفش پیروز میدان می‌شود.

images 1675264951

کلام آخر

جالب است بدانید که از Toofan Salafzoon به نام خشن مهربان یاد می‌شود. دلیل آن هم این است که در جریان یکی از مسابقات در ژاپن، مدیر برنامهٔ آمریکایی او هنگام صدازدن نام طوفان، پرچم آمریکا را تکان می‌دهد. طوفان با دیدن این صحنه از ادامهٔ انجام بازی منصرف می‌شود و این اسم تا همیشه به روی طوفان باقی می‌ماند. از نظر او رعایت اصول اخلاقی جایگاه ویژه‌ای دارد و به همه توصیه می‌کند که در هر جایگاهی که هستند، اخلاق را به‌عنوان یک اصل مهم در نظر بگیرند.





Source link

دیدگاهتان را بنویسید