علم ورزش | گجت‌های ورزشی و تجهیزات پوشیدنی الکترونیک


بهترین گجت‌های ورزشی و تجهیزات پوشیدنی الکترونیک متناسب با نوع رشته‌ یا تمرینات ورزشی شما! امروزه فناوری‌های مدرن و گجت‌های سوپرالکترونیک  وارد دنیای ورزش نیز شده است و همینطور جالب است بدانید این تجهیزات هوشمند آنچنان پیشرفته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها متناسب با نوع رشته تمرینی شما یا تمرینات ورزشی شما تطبیق یافته و به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مثال بسیاری از این تکنولوژی‌ها که تا دیروز می‌توانستند ضربان قلب، تعداد تنفس یا میزان درصد چربی شما را محاسبه کنند و اطلاعات مورد نیازتان را به گوشی و یا ساعت هوشمند شما ارسال می‌کردند، امروز می‌توانند تعداد گام‌ها در طی دویدن یا پوزیشن بدن شما را به هنگام انجام یوگا دریافت کنند و به دستگاه هوشمند شما ارسال کنند.

طبیعی است که روند پیشرفت این تکنولوژی‌ها بر پایه پیشرفت علم و نیاز‌های افراد مختلف بوده باشد. برای مثال چه می‌شد اگر می‌توانستید تعداد نشست و برخاست‌های صحیح خود را به هنگام انجام حرکت اسکوات می‌فهمیدید؟ یا از فرم صحیح بدن خود به هنگام جلسات تمرینی مقاومتی به وسیله این گجت‌ها مطلع می‌شدید؟ تجهیزات ردیاب‌‌گر ورزشی در باشگاه‌ها به آرامی، اما دائماً در حال افزایش هستند که یکی از دلیل عمده آن کمک به رفع نیازهای عضله‌سازی‌ افراد مختلف بوده است، چه برای تمرینات مقاومتی، چه یک جلسه تمرین در اتاق بدنسازی. جدیدترین تجهیزات پوشیدنی الکترونیک می‌تواند شما را از نحوه اجرا، شدت تمرین و تکرار آگاه کند تا بتوانید بهترین نتایج را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

در حال حاضر تخصصی‌تر شدن گجت‌های ورزشی به بسیاری از افراد در هنگام انجام تمرینات مختلف یاری رسانده است. بنابراین چرا شما یکی از این افراد نباشید! در زیر با معرفی این تجهیزات الکترونیکی بعضاً پوشیدنی قابل استفاده در تمریناتHIIT، مقاومتی، اسپینینگ یا بوکس که شما را در مسیر تبدیل جلسات تمرینی‌تان به مرحله‌ای پیشرفته‌تر و نتیجه بخش یاری می‌کند. هر سوالی دارید می‌توانید ما را در قسمت نظرات در پایین آگاه سازید.

تمریناتHIIT (تمرینات اینتروال با شدت بالا)

در طی تمرینات اینتروال تمرکز و هدف بر روی ضربان قلب، تعداد تنفس و چربی سوزی است. بنابراین گجت‌ها بر مبنای پاسخ به نیازهای دستگاه‌ قلبی-تنفسی و ترکیب بدنی ما طراحی شده‌اند.

هدفون جبرا پلاس ورزشی

در گذشته به هنگام اجرای تمرینات هوازی کاربرد هدفون‌ها برای ایجاد تمرکز بر روی حرکات و حذف صداهای مزاحم و رویداد‌هایی که سبب حواس پرتی می‌شدند، بود. درست است؟ البته اکنون منطقی به نظر می‌رسد که این هدفون‌ها اندکی پیشرفت کنند. آخرین نسخه جبرا پلاس ویژه، ساخته شده از کربن خالص از طریق قرارگیری در گوش داخلی ضربان قلب را اندازه می‌گیرد.

نوعی آزمون اندازه‌گیری ضربان قلب استراحت در این دستگاه وجود دارد، که با نام آزمون راکول شناخته می‌شود که میزان VO2Max کاربران را از طریق پیاده‌روی به مسافت یک مایل بر روی سطحی هموار اندازه‌گیری می‌کند. هدفون جبرا با سینک شدن با اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل ویا تجهیزات هوشمند می‌تواند صداها و تمرینات مربوط به اینتروال را به شما ارائه دهد تا بتوانید به درستی و با تمرکز بیشتری به تمرین بپردازید.

هدفون پلاس همچنین می‌توانید بطور مداوم و اوتماتیک VO2Max خودتان را با بالاترین کیفیت صدا چک کنید، نکاتی را برای بهبود میزان حداکثر اکسیژن مصرفی(VO2Max) بر روی موبایل ویا ساعت هوشمند خود دریافت کنید.

هدبند ردیاب‌گر ضربان قلب (moov HR sweat)

این هدبند کمی متفاوت عمل می‌کند. مانند سایر گجت‌های ردیاب‌گر ضربان قلب که دور دست بسته می‌شوند، این نوع ردیاب‌گر دور سر بسته و مانند هدبند پوشیده می‌شود. اینکه این ردیاب بر روی سر قرار می‌گیرد ممکن است کمی احمقانه بنظر برسد اگر آن را بدون استفاده از کلاه ورزشی استفاده کنید، اما عملی که ادعا می‌کند بدرستی انجام می‌دهد، واقعا به بهترین شکل انجام می‌دهد: می‌توانید با استفاده از این هدبند دقیقا ضربان قلب خود را متناسب با تمرینات HIIT خود پیگیری کنید.

سازنده‌ی ردیاب‌گر Moov تصمیم به ساخت این هدبند بر روی سر افراد به دلیل افزایش جریان خون در این ناحیه و پوست نازک سر، گرفت. محققان در آزمایشات متوجه شده‌اند که Moov HR Sweat توانست در بخش اندازه‌گیری ضربان قلب با تغییرات قفسه سینه با سینه بندH10قطبی سینک شده. در بخش مقایسه دو گجت با توجه به مواردی مانند میزان صرفه‌جویی و نقش راهنمایی کننده ردیاب‌گر Moov، به علاوه عمر باتری، Moov HR Sweat برنده بود. البته اگر بتوانید گذشته از ظاهر آن به کیفیت این وسیله اهمیت داده و آن را با خود به باشگاه بیاورید، مسئله اینست.

تمرینات مقاومتی

طبیعتاً این ابزار المان‌های مربوط به قدرت را اندازه می‌گیرند…مانند قدرت انفجاری، قدرت حداکثر(بیشینه)، قدرت سرعتی و همچنین تعداد تکرارها یا شدت آن‌ها را به اطلاع می‌رساند.

بازوبند gym watch برای اندازه‌گیری قدرت

گجت‌های ورزشی و تجهیزات پوشیدنی الکترونیک

از دستکش gym watch به عنوان دستبند و یا بازوبند بر روی بالای پا یا دست (تنظیم بند) که در واقع یکی از چند تکنولوژی پوشیدنی طراحی شده برای اندازه گیری قدرت است. کاربر با استفاده از برنامه‌ای در گوشی هوشمند خود، نوع فعالیت‌شان را وارد برنامه مورد نظر می‌کنند و بدین وسیله حرکت خود را ارزیابی می‌کنند. محاسبات حاصل از طریق داده‌های قابل اندازه‌گیری میزان قدرت ارائه می‌شود، چه وزن مورد استفاده از انواع وزن‌های آزاد باشد ، چه کاربر از وزن بدن خود جهت اجرای تمرینات استفاده کند.

این دستگاه از طریق فرمول‌های ویژه‌ای قادر به محاسبه قدرت انفجاری، قدرت سرعت و قدرت عضلانی در زمان واقعی می‌باشد، در حالی که می‌تواند تعداد تکرارهای نیمه / کامل را تعیین کند و توصیه‌هایی را بر اساس نحوه قرارگیری یا حالت بدن به کاربران می‌دهد .

این نرم افزار بدون عیب و ایراد نیست، اما با ارائه بازخورد قوی و تعداد زیادی برنامه تمرینی و حرکات مختلف تمرینی پشتیبانی شده، گجتی مناسب برای عضله‌سازی است.

هدفون‌های ورزشی (Halo sports)

هم اکنون آماده شوید برای معرفی گجتی کمی متفاوت با تمام گجت‌های ورزشی. گجت مورد استفاده قهرمان مدال طلای المپیک، ستاره‌های NFL یا اسطوره‌هایی مانند مایکل جوهانسون. این هدفون به عنوان محرک عصبی به جهت کمک به انجام تمریناتی موثرتر و نتیجه بخش‌تر کاربرد دارد. بله، البته موسیقی نیز پخش می‌کند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بر روی این اصل که مغز از تکرار تجربیات می‌آموزد، تکنولوژی Halo sports قشر حرکتی مغز را در مدت 20دقیقه تمرین تحریک می‌کند (فعالیت مغزی)، تحریک‌پذیری نورون‌های حرکتی را افزایش می‌دهد که این خود خاصیت پلاستیکی مغز را افزایش داده، که به عنوان خاصیت ” پلاستیکی مفرط” یا “یادگیری بالا” مغزی شناخته می‌شود که تا یک ساعت ادامه می‌یابد.

در اصل، استفاده از هدست در طول سخت‌ترین تمرینات با کیفیت بالا(ورزش حرفه‌ای)، به دلیل ارتباط عصب عضله، سبب افزایش قدرت، انفجار، استقامت و حافظه عضلانی می‌شود. داده‌ها در برنامه iOS یا نسخه آندروید قابل ردیابی است، این یک گجت ویژه ورزشی است که برای ورزشکاران حرفه‌ای قابل پوشیدن است.

تردمیل

تمرین تردمیل جزو تمرینات هوازی است، پس دستگاه قلبی-تنفسی کنترل و همچنین داده‌های دیگر مانند تعداد، سرعت یا طول گام یا شیب متناسب با توانایی بدنی‌تان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دستگاه Vi (هدست)

درحالی که بسیاری از هدست‌های دارای بلوتوث در بازار وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که بسیاری از داده‌ها را از طریق اندازه‌گیری‌ها، شاخص‌ها یا الگوهای حسی توسط سنسورها به گوشی هوشمند شما انتقال دهید، Vi در این بازار موفق‌ترین و پرفروش‌ترین تکنولوژی هدست بلوتوثی، از شرکت لایف‌بیم، یکی از اولین(برترین) تجهیزات هوشمند هدایتگر به شمار می‌آید.

در ابتدا این وسیله مقدور بود تا فقط هنگام دویدن در فضای باز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد، هم اکنون شرکت لایف‌بیم تکنولوژی Vi را گسترش داده است بطوریکه می‌توانید از آن بر روی تردمیل نیز استفاده کنید، بسیار شبیه به دستگاه مورد استفاده در فضای باز، میزان ضربان قلب شما را از طریق سنسورهای خود دریافت و تعداد گام‌ها و هماهنگی آن‌ها را ردیابی می‌کند و طبق داده‌ها توصیه یا راهنمایی‌هایی را به گوشی هوشمند شما ارسال می‌کند.

این دستگاه برای دونده‌های مبتدی تا متوسط طراحی شده‌است، پس بسیار انتظار نداشته باشید تا این دستگاه بتواند قدرت محاسبه داده‌های تمرینات ماراتن سنگین یا دو سرعت با شدت بالا را داشته باشد، اما این دستگاه در نوع خود بسیار قدرتمند عمل کرده و به درد افرادی می‌خورد که موزیک ترنس با صدای بالا در داخل باشگاه‌ها را حذف(بلاک) و شما را متمرکز کند و هم بازخوردهای درونی مثبت را از طریق همان دستگاه دریافت کند.

بوکس

دستکش (Hykso)

گجت‌های ورزشی و تجهیزات پوشیدنی الکترونیک

یک جفت دستکش (Hykso) گزینه‌ای پوشیدنی در رشته بوکس محسوب می‌شود که یک نوعی از دستگاه‌های ردیاب را به صورت جفتی ارائه می‌دهد(در حالی که این دستکش‌ها یک سنسور در انتهای خود دارند که در زیر هر دست تعبیه شده) که تعداد ضربات مشت شما را در حافظه خود ذخیره و نگهداری می‌کند و پس از اتمام فعالیت به اپلیکیشن موبایل هوشمندتان ارسال می‌کند، و هم نوع ضربات و سرعت آن‌ها را به اطلاع‌تان می‌رساند.

نکته جالب توجه این است، Hykso از طریق برنامه مکمل آن می‌تواند بر اساس شدت ضربات شما به عملکرد شما امتیاز دهد که این عمل برای شما به عنوان کاربر بسیار دارای اهمیت است. این عمل نهایت اجرا هر ضربه مشت را محاسبه می‌کند، امتیاز دهی این دستگاه از 0 شروع می‌شود و با شروع هر دور، از طریق محاسبه بلافاصله سرعت کلی، نوع ضربه و سرعت‌ تولید شده از هر ضربه، افزایش می‌یابد. اساسا، این عمل معیاری را برای بوکسورها فراهم می‌آورد تا بتوانند میزان تلاش خود را در طول تمرین پیگیری نمایند.

کمپانیHykso اخیرا کلاس‌های جدید خود را با نام تمریناتFightcamp بوکس-فیتنس ارائه می‌دهد که شامل دستگاه‌های ردیاب‌گر به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد افراد در حین تمرین و اطمینان از شدت مناسب تمرینات و عرق ریختن به میزان کافیست.

اسپینینگ

هدف از ورزش اسپینینگ (هوازی) بکارگیری سیستم قلبی-عروقی از طریق طی مسافت معین است. بنابراین گجت‌های ردیاب‌گر مربوط به رشته اسپینینگ میزان ضربان قلب، مقدار مسافت طی شده و گاهی هم در بعضی از انواع این گجت‌ها ممکن است هماهنگی بدن یا مقدار VO2Maxنیز اندازه‌گیری شود.

مچ‌بند (دور پا) Moov Now

یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های مچ‌بند MoovNow قابل حمل بودن آن می‌باشد که به شما امکان می‌دهد تا در بسیاری از ورزش‌ها و تمرینات خود که به سطح بالایی از هماهنگی احتیاج دارند، اطلاعات مختلف را ردیابی و دریافت کنید.

ما عاشق استفاده این وسیله در رشته‌های مختلف از جمله شنا و دویدن هستیم، اما این وسیله برای دوچرخه‌سواری (ثابت) نیز عالی بنظر می‌رسد. به خصوص با داشتن گجت Moov HR sweat و سینک این دو دستگاه باهم نتیجه عالی از ورزش خود خواهید گرفت.

هنگ که سنسور را در اطراف مچ پا خود قرار داده‌اید، همانند GPS که داخل ماشین‌تان برای ردیابی در هنگام رانندگی تعبیه کرده‌اید، می‌توانید از این گجت هوشمند برای دوچرخه سواری به شیوه تمرینیHIIT استفاده کنید که این وسیله به شما گوشزد خواهد کرد که باید هماهنگی یا شدت پدال زدن‌تان را تغییر یا افزایش دهید تا بتوانید به راحتی وارد مرحله بالاتری از شدت تمرینات اینتروال شوید..

این دستگاه امتحان پس داده است و واقعا اطمینان حاصل کردیم که به کمک این دستگاه می‌توانید بیشترین بهره را از جلسات دوچرخه سواری(ثابت) خود بگیرید. این گجت با باتری سکه‌ای سلولی  استاندارد طراحی شده است، بنابراین مجبور نیستید باتری آن را تا حداقل شش ماه تعویض کنید.

یوگا

تمرینات یوگا باید به آرامی و به شکل صحیحی اجرا شوند، بنابراین در این تمرینات پوزیشن بدن بسیار مهم است.

لباس‌های شرکت Nadix

گجت‌های ورزشی و تجهیزات پوشیدنی الکترونیک

مجموعه ای از برنامه‌های کمکی یوگا در ساعت‌ها یا موبایل‌های هوشمند اپل وجود دارد که به عنوان ردیاب‌گرهای تناسب اندام از قبیل Fitbit مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و پشتیبانی محدودی برای ردیابی تمرینات یوگا به کاربران ارائه می‌دهند. بنابراین اگر شما به دنبال گجتی مناسب برای اجرای تمرینات یوگا خود هستید، این لباس‌های هوشمند می‌توانند مناسب باشند.

شلوار NadiX و Pulse و تجهیزات پوشیدنی X و خطوط لباس یوگا، طراحی شده توسط همین شرکت، به تغییر بدن شما واکنش نشان می‌دهد. در این لباس‌ها نوعی تکنولوژی تعبیه شده است که حس می‌کند چگونه حرکت می‌کنید و از ارتعاشات(ویبره) استفاده می‌کند تا بتوانید حرکات خود را اصلاح کنید.

بنابراین، به عنوان مثال، اگر فرم بدن‌تان در اطراف مفصل و یا زانوهایتان نادرست باشد، ویبره‌های این وسیله به شما نشان می‌دهد که باید این ناحیه را سفت و محکم کنید یا باید حرکت خاصی را انجام دهید. همه چیز در این لباس به برنامه گوشی موبایل هوشمند، اپ iOS یا Android هماهنگ است و این لباس‌ها اساسا با این اپ‌ها کار می‌کنند.

این لباس‌ها در چهار اندازه و چهار رنگ موجود هستند – مشکی، خاکستری، سفید و سرمه‌ای یا ترکیب این رنگ‌ها باهم در دسترس عموم قرار دارند.

تهیه و ترجمه: diet.com




Source link

دیدگاهتان را بنویسید