بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

nm fall produce feature - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

فصل پاییز مدتی است که فرا رسیده و تغییرات را در دمای هوا، طبیعت، غذاها و البته لباس ها بسیار می بینیم هر فصلی از سال غذاهای خاص خود را دارد که با کمی هوشمندی می توانیم بهترین استفاده را از آنها ببریم اما غذاهای پاییزی بسیار  رنگارنگ و فوق العاده لذیذ هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که تغذیه و سلامت اندام تان اهمیت می دهید بهتر است که با این غذاها آشنا شوید. بنابراین در ادامه لیستی از غذاهای پاییزی را به شما معرفی می کنیم که می توانید به سبد خریدتان اضافه کنید.

 گلابی

گلابی علاوه بر اینکه طعم شیرین و دلچسبی دارد، بعنوان یکی از غذاهای پاییزی پرخاصیت است. در کنار اینکه فیبر بسیار بالایی دارد مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هم برای بدن فراهم می کند. پس می توانید به عنوان میان وعده روی گلابی حساب کنید.

Depositphotos 14944795 l 2015 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

کدو حلوایی

کدو حلوایی تنها جنبه دکوری ندارد! کدو حلوایی سرشار از پتاسیم و فیبر است. علاوه بر این ها،  کالری و قند پایینی نیز دارد و یک وعده از آن مقدار زیادی ویتامین را به بدن می رساند. بنابراین سعی کنید دستور پخت های مختلفی که کدو حلوایی در آنها به کار رفته را پیدا کنید و در این فصل مورد استفاده قرار دهید.

44512 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

کدو گردویی

کدو تنبل گونه های مختلفی دارد که یکی از آنها گردویی است. این نوع کدو سرشار از ویتامین A، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. پس از این به بعد، غذاهای پاییزی با مشارکت این نوع کدو برای خود و خانواده تان آماده کنید.

2929 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

بادمجان

ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.

مطلب مرتبط: خواص بادمجان ؛ 19 فایده بادمجان برای سلامتی

Selection And Storage Of Eggplants - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

کلم بروکسل

فیبر به همراه مقداری پروتئین موجود در کلم بروکسل آن را به یکی از سوپر غذاهای پاییزی تبدیل کرده است. شاید کمتر این نوع کلم را دیده باشید، اما مدتی است فروشگاه ها توجه بیشتری به آن نشان می دهند پس شانس پیدا کردنش بیشتر شده است.

9f5Ni 1480924907 7319 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

تره فرنگی

اکثر ما می دانیم که مصرف سیر و پیاز منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می شود و آنهم به دلیل این که پلی فنول موجود در آنها از رگ های خونی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. تره فرنگی نیز از خانواده پیاز است که سرشار از ویتامین کا بوده و مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد. ضمن این که سلامت استخوان ها را نیز بهبود می بخشد.

Leek - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر تنظیم قندخون، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود و فیبر بالای این موادغذایی به هضم بهتر کمک می کند.

Süßkartoffeln - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

دارچین

شاید نتوان نام آن را غذا گذاشت، ولی خواص زیادی دارد. این ادویه می تواند در غذاهای پاییزی قند خون را تنظیم، سوخت و ساز را تقویت کند.  همچنین هوس خوردن غذاهای شیرین را کنترل می کند و گزینه مناسبی برای کاهش کلسترول و وزن می باشد.

irendaya.com  54 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

کلم بروکلی

روی موجود در این سبزی منجر به افزایش توان دفاعی بدن در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود. فیبر موجود در کلم بروکلی همچنین برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

700x400 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

تخمه کدو

تخمه کدوها سرشار از مواد مغذی هستند.  این غذا سرشار از پتاسیم، فیبر، امگا 3 و تریپتوفان که استرس را کاهش می دهد و به خواب کمک می کند. پس از آن به عنوان میان وعده و یا در سالاد استفاده کنید.

Pumpkin Seeds - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

 

زغال اخته

زغال اخته سرشار از مواد ضد التهابی، ویتامین های C، A و K است. همچنین زغال اخته برای گوارش و پوست فوق العاده عمل می کند و با وجود پروبیوتیک برای باکتری های روده مفید است.

dd70912c 41e3 490c 936e b29e1d174e388 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

گریپ فروت

گریپ ‌فروت بیش از 75 درصد ویتامین ث موردنیاز بدن را تامین می‌کند و منبع غنی از لیکوپن است. این رنگدانه ‌های قرمزرنگ برای جلوگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارند، همچنین در این میوه مقدار زیادی پکتین وجود دارد که می ‌تواند موجب کاهش کلسترول بدن شود. اگر به خوردن میوه‌ های ترش‌مزه علاقه‌مند هستید، می ‌توانید از نوشیدن یک لیوان آب گریپ ‌فروت که سرشار از آنتی ‌اکسیدان است لذت ببرید و اگر ترش بودن آب این میوه برای شما چندان لذتبخش نیست، می ‌توانید آن را همراه با انواع مغزها و خشکبار مصرف کنید.

1950940 492 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

شلغم

شلغم ازجمله ریشه ‌های خوراکی سبزیجات است که می ‌تواند در روزهای پاییزی جانشین مناسبی برای تربچه و کلم باشد. شلغم منبع عالی از ویتامین ‌های آ و کا و همچنین اسیدفولیک است و برای طعم دادن به آن می‌ توانید از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه ‌ای استفاده کنید.

1200px Turnip 2622027 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

برگ شلغم

اگر تا به حال برگ های شلغم را دور می انداختید باید بگویم خود را از غذایی مهم محروم می کردید. برگ شلغم میزبان دو ویتامین A و C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم هستند. همچنین حاوی 500 درصد نیاز بدن به ویتامین K است که به تنظیم لخته شدن خون کمک می کند. شلغم، فولات و حدود چهار برابر سبزیجات چلیپایی دیگر کلسیم دارد. برگ های شلغم را بخارپز کنید تا تلخی شان از بین برود و یا می توانید از سرکه برای این کار استفاده کنید.

turnip greens - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

هویج وحشی ( سفید )

هویج وحشی سرشار از فیبر، فولات و پتاسیم است که برای عضلات بسیار مهم است. می توانید این نوع هویج را به صورت سرخ شده در غذاهای پاییزی خود استفاده کنید تا از خواص آن غافل نمانید.

Parsnip Hollow Crown 01 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

سیب

سیب کم کالری مزایای بسیاری برای سلامت قلب دارد. همچنین برای کمک به کاهش وزن و کلسترول خون استفاده می شود.

apple fruit - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

چغندر

چغندر با 90 درصد آب و فیبر بالایی که دارد می تواند به خوبی روده را تنظیم کند. این غذا همچنین کربوهیدرات و بار گلیسمی پایینی دارد و این بدان معناست که باعث نمی شود قند خونتان به شدت بالا برود. چغندر را به حالت بخار پز، سرخ شده و یا در سالاد می توانید استفاده کنید.

Beetroot - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

گل کلم

گل کلم حاوی کربوهیدرات بسیار کم،  امگا 3 و ویتامین C، B است و برای کاهش وزن گزینه مناسبی است. علاوه بر اینها سیستم ایمنی بدن را نیز قدرتمند می کند.

696x400 - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

 انار

تا وقتی فرصت دارید از دانه های این میوه استفاده کنید، چون تا بجنبید فصلشان تمام می شود. فصل انار خیلی کوتاه است اما فواید آن فوق العاده زیاد است. تحقیقات نشان داده خوردن میوه انار و نوشیدن آب انار می تواند بدن را در برابر سرطان های خاص و آلزایمر محافظت کند، جریان خون به قلب را افزایش دهد و فشار خون و کلسترول را متعادل نگه دارد. انار سرشار است از آنتی اکسیدان و همچنین مقداری فیبر و ویتامین E نیز دارد. نصف فنجان انار را می توانید به سادگی داخل سالاد یا ماست بریزید و میل کنید.

Pomegranate heart health benefits - بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید

 

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید