تغذیه مناسب در فصل بهار

cherry blossom spring فصل بهار 1024x640 1 - تغذیه مناسب در فصل بهار

تغذیه مناسب در فصل بهار

طبیعت متناسب با هر فصل مواد غذایی مختلفی در اختیار ما قرار می‌دهد. بهار فصل رویش میوه‌ها و سبزیجات رنگی و تازه است که برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد سیستم گوارش مفید هستند. در ادامه با تغذیه مناسب در فصل بهار آشنا خواهید شد

متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها و محصولات فصلی بهترین گزینه منطبق بر نیاز بدن در هر زمان هستند. فصل بهار سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه است که تمام نیازهای بدن را تامین می‌کنند.

با توجه به روش‌های اصلاح ژنتیکی و امکان رشد اکثر گیاهان در گلخانه در تمام فصول سال، معمولا تمام محصولات در سراسر سال وجود دارند، اما تحقیقات نشان می‌دهد برخی از محصولات در بهار طعم و عطر بهتری دارند و حتی از نظر مواد غذایی و ویتامین‌ها نیز غنی‌تر هستند.

پونه

برخی سبزیجات مانند پونه از جمله این مواد هستند. معمولا رویش پونه به صورت خود رو در مناطق سبز و بِکر وجود دارد و می‌تواند به صورت تازه یا طعم‌دهنده در غذا استفاده شود. پونه سرشار از کلسیم است.

توت ها

بهار فصل رویش انواع توت است. توت سفید، سیاه، شاه‌توت، توت‌فرنگی و زغال اخته محبوب‌ترین اعضای این خانواده هستند. توت دارای ویتامین‌های  A، B، C و آهن است و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود نقش مهمی در کاهش بروز بیماری‌های مختلف دارد.

toot - تغذیه مناسب در فصل بهار

باقلا

باقلا یکی دیگر از سبزیجات بهاری محبوب است. این ماده غذایی سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک، فیبر و پروتئین بوده و به کاهش فشار خون، کمک می‌کند.

نخود فرنگی

نخودفرنگی یکی دیگر از محصولات بهاری است که دارای ویتامین K، E، ویتامین‌های گروه B، منگنز، فیبر، ویتامین B، مس، فسفر، آهن، پتاسیم، منیزیم و اسید فولیک و اسیدهای آمینه ضروری است.

نخود فرنگی - تغذیه مناسب در فصل بهار

والک

سبزی والک یک سبزی بهاری است که به دلیل رویش در نقاط مرتفع گران‌قیمت است. این سبزی سرشار از ویتامین‌های A،B،C و املاح معدنی منگنز، روی، گوگرد و کلسیم است. معمولا والک را همراه با پلو و ماهی یا به صورت کوکو مصرف می‌کنند.

ریواس

ریواس یکی دیگر از سبزیجات بهاری مغذی و خوشمزه است. ریواس غنی از ویتامین C بوده و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است. کنگر نیز یکی دیگر از گیاهان بهاری و سرشار از فیبر است و به کاهش قند خون کمک می‌کند.

.jpg - تغذیه مناسب در فصل بهار

ترخون

ترخون و مرزه نیز از دیگر سبزیجات بهاری هستند که خواص فوق‌العاده‌ای‌ دارند.

بهارنارنج

گیاه بهارنارنج به طور گسترده به عنوان شربت، مربا و دمنوش استفاده می‌شود و دارای ویتامین‌های مختلف بوده و برای معده بسیار مفید است. این گیاه از خاصیت ضد افسردگی دارد.

متخصصان تغذیه رژیم غذایی شامل سبزیجات و میوه به همراه پروتئین‌های گیاهی را مناسب فصل بهار می‌دانند.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

دیدگاهتان را بنویسید