درمان فشارخون بالا با عرقیات و دمنوش های گیاهی

هر ساله بیش از 1 ملیون نفر در آمریکا در اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست میدهند و باعث میشود که این اصلی ترین علت مرگ و میر باشد. فشارخون بالا که تقریبا یک چهارم از بزرگسالان آمریکا به آن مبتلا هستند، نقش مهمی در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد.

فشار خون بالا یا پرفشاری خون زمانی روی می دهد که فشار خون تا سطح خطرناکی افزایش یابد. اندازه گیری فشار خون میزان خون عبوری از عروق خونی و میزان مقاومت آن ها در برابر خون در حین ضربان قلب را محاسبه می کند. شریان های باریک مقاومت را افزایش می دهد. هرچه شریان ها باریک تر باشد، فشار خون بیشتر می شود. افزایش فشار در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی شود. در این مقاله جدیدترین روش های کاهش فشارخون در طب سنتی برای شما بیان شده است. در این مطلب توضیح دادیم که فشار خون بالا چند است و فشار خون پایین چقدر است؟

علائم فشارخون بالا

سردردسرگیجه
تنگی نفسدرد قفسه سینه
خون دماغتغییرات دید
گرگرفتگیوجود خون در ادرار

دلایل فشارخون بالا

سابقه خانوادگیمصرف دخانیات
افزایش سنعدم تحرک جسمانی
دیابترژیم غذایی ناسالم
چاقی 

1-گیاهان دارویی

1-زالزالک: یکی از خواص زالزالک مانند خیلی از توت های دیگر، این است که با پیشگیری از لخته شدن خون و تشکیل پلاک در رگ های خونی، جلوی افزایش فشار خون را می گیرد و با کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را هم کاهش می دهد.

2-زنجبیل: زنجبیل یکی از موادغذایی با کمترین میزان سدیم است و به همین علت می توان زنجبیل را برای کاهش فشار خون مفید دانست.

3-دارچین: ازجمله خواص دارچین می‌توان به کاهش فشارخون اشاره کرد. دارچین قادر است مانند یک قرص آسپرین بر روی کاهش فشار خون مؤثر واقع شود.

4-بابونه: فلاوون های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و همچنین سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می یابد ، که این دو سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می شوند

5-گیاه بومادران: گیاه بومادران به علت داشتن کولین دارای خاصیت کم کردن فشارخون می‌باشد.

2-عرقیات گیاهی

1-عرق برگ زیتون: عرق برگ زیتون  پايين آورنده قند و فشار خون و مفيد براي نارسايي هاي کبدي است. یک درمانگر طبیعی مناسب، برای کنترل خطر پیشرفت عوارض قلبی عروقی در بیماران مبتلا به پرفشاری خون است. در واقع برگ زیتون دارای بسياري از ترکیبات زیست فعال و خواص آنتی اکسیدانی، ضد فشار خون است.

2-عرق بیدمشک: عرق بیدمشک باعث کاهش فشار خون بالا می شود همچنین مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است.

3-عرق سنبل الطیب: عرق سنبل الطیب از عرقیات مفید برای کاهش فشار خون است. استفاده از این عرق باعث کاهش فشار خون با افزایش گردش خون کورونری شده، به طور کلی افزایش دهنده چرخش خون بدن است.

4-عرق کرفس: آب کرفس شامل ترکیبات فتالید است . فتالید به آرام ساختن عضلات صاف در دیواره رگ های خونی کمک می کند. آب کرفس در رگ های خونی گسترش یافته و اجازه می دهد جریان خون راحت تر و آزادانه تر صورت گیرد.

5-عرق ۱۰ گیاه: عرق ده گیاه برای کاهش قند خون و درمان دیابت، چربی خون و چربی کبد ترکیب شده از گیاهان شنبلیله، نعنا، کاسنی، مورد، آویشن، دارچین، شقایق، زیره، گزنه، پونه می باشد که این ترکیب موجب کاهش فشارخون میشود.

6-عرق آویشن: آویشن حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است که برای مایعات و سلول‌های بدنی بسیار ضروری است و به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

3-دمنوش ها

روش اول: ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل را داخل یک و نیم تا دو لیوان آب جوش حل کنید و داخل یک قوری که زرشک تازه(حدود2 قاشق غذاخوری) را در آن ریخته‌اید، بریزید. سپس 4 تا 5 برگ تازه نعناع را هم به این دمنوش اضافه کنید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. این دمنوش خواص سردی دارد و به کاهش فشارخون کمک می‌کند، اما می‌توانید از یک تکه نبات برای شیرین‌تر شدن آن استفاده کنید.

روش دوم: ابتدا آب را در ظرف درداری به جوش آورید و زمانی که به جوش آمد آن را خاموش کنید ، بعد چای ترش خشک و چوب دارچین را به آب جوش اضافه کنید و درظرف را محکم ببندید. 20 دقیقه صبر کنید تا چای ترش در بخار آب دم بکشد و بعد آن را صاف کنید.چای را در یک پارچ شیشه ای بریزید و برش‌های پرتقال، شکر و چند تکه یخ به آن اضافه کنید. این چای ترش ، چربی سوز است و می توانید آن را با یک برش لیمو میل کنید.

روش سوم: حدود 2 قاشق غذاخوری چای کوهی را در یک پنجم فنجان آب جوش بریزید و در ظرف را ببندید و بگذارید به‌مدت 5 تا 10دقیقه دم بکشد. سپس چای را از صافی رد کنید و آن را بنوشید. می‌توانید این چای را همراه با عسل، شیر یا لیموترش مصرف کنید.

4- رژیم غذایی مفید (بهترینها)

اسفناج، کرفس و کلم پیچانواع گوشت بدون چربی
نوشیدنی های فاقد الکل، کافئین و قندلبنیات کم چرب
غلات سبوس‌دارروغن های فاقد چربی های ترانس
حبوباتآجیل و دانه ها

4-سبک زندگی

1- بهتر است سیگار و الکل را ترک کنید.

2- میزان نمک غذای خود را به حداقل برسانید و از چاشنی های سالم برای مزه دار کردن غذای خود استفاده کنید.

3- از نظر متخصصین 150 دقیقه ورزش در هفته برای افراد مبتلا به فشار خون لازم و ضروریست.

4- چک کردن فشارخون را جزیی از برنامه روزانه خود قراردهید.

5- در صورتی که چاق هستید وزن خود را کم کنید. بهترین روش در اینجا

6- رژیم غذایی خود را با سبزیجات و میوه های تازه تنظیم کنید. یک رژیم غذایی متعادل در اینجا

اگر روشهای بالا مفید نبود: 15 تا از بهترین قرص های درمان فشار خون بالا

دیدگاهتان را بنویسید