دستور پخت استیک با سس قارچ

mushroomsaucesteakrecipe - دستور پخت استیک با سس قارچ

دستور پخت استیک با سس قارچ

ترکیب قارچ و گوشت در غذا ها علاوه بر کمک به طعم و مزه بهتر غذا به افزایش ارزش تغذیه ای غذا نیز کمک می کند. ما هم امروز می خواهیم با استفاده از این ترکیب دستور پخت استیک با سس قارچ را به شما آموزش دهیم. خوردن گوشت به صورت متعادل برای بدن بسیار مفید است، این غذا قارچ نیز دارد که غنی از فیبر می باشد پس یک وعده از آن می تواند تا مدت زمانی طولانی سیر نگهتان دارد. اگر دوست دارید می توانید کنار بشقابتان مقداری کاهوی چینی و برنج قهوه ای نیز میل کنید تا مقدار فیبر این وعده بسیار بالا برود.

مواد لازم:

برای استیک:

نمک: یک دوم قاشق چای خوری

فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چای خوری

گوشت استیک، برش داده شده 450 گرم

اسپری پخت و یا مقداری روغن

سس قارچ:

پیاز خرد شده: یک دوم فنجان

سیر خرد شده:  یک حبه

قارچ که نازک برش داده شده: دو فنجان

آب گوشت کم نمک: یک فنجان

سرکه سفید: یک سوم فنجان

سرکه بالزامیک: یک قاشق غذا خوری

پیازچه خرد شده: یک دوم فنجان

روش پخت:

منقل یا کباب کن را گرم کنید.

برای اینکه گوشت استیک را آماده کنید به دو طرف آن به طور مساوی نمک و فلفل بزنید. استیک را روی سینی مخصوص کباب کردن که از قبل با اسپری پخت یا مقداری روغن چربش کردید قرار دهید. گوشت را از هر سمت به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که به مقدار دلخواهتان پخت بپزید. گوشت را از روی سینی بردارید و با فویل بپوشانید.

برای آماده کردن سس، یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا حرارت دهید. ماهی تابه را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. یک دوم فنجان سیر یا پیاز اضافه کنید، ۲ دقیقه بپزید. قارچ ها را اضافه کنید، ۴ دقیقه بپزید. آب گوشت، سرکه و بالزامیک را بیفزایید. ترکیب را که حالا آب دارد به جوش بیاورید، حرارت را تا متوسط پایین بیاورید، و اجازه دهید بجوشد تا زمانی که به یک چهارم فنجان برسد ( حدود ۶ دقیقه طول می کشد ). پیازچه ها را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بپزید.

استیک را با دقت برش داده و ورق ورق کنید سپس با سس قارچ سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور غذایی برای ۴ وعده می باشد، هر وعده شامل ۸۵ گرم گوشت و حدود یک سوم فنجان سس قارچ می شود.

اطلاعاتی که در زیر آمده است مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

کالری: ۲۰۳

کالری از چربی: ۳۵ درصد

چربی در یک وعده: ۸ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۳٫۳ گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: ۳٫۲ گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۰٫۴ گرم

پروتئین در یک وعده: ۲۵٫۴ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۶٫۱ گرم

فیبر در یک وعده: ۱٫۲ گرم

کلسترول در یک وعده: ۴۳ میلی گرم

آهن در یک وعده: ۱٫۹ میلی گرم

سدیم در یک وعده: ۴۶۲ میلی گرم

کلسیم در یک وعده: ۳۵ میلی گرم

برای بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

دریافت رژیم اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید