فواید سیب از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش فشارخون

post dia nutricionista - فواید سیب از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش فشارخون

فواید سیب از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش فشارخون

سیب یکی از پرمصرف ترین میوه ها در جهان است که دارای فواید متعددی است. مطالعه اخیر محققان دانشگاه اوما سوئد نشان می دهد خواص آنتی باکتری سیب همراه با میزان بالا ویتامین C آن بدن را در برابر ذات الریه مقاوم می کند. سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر رژیمی است که بسیار برای سلامت مفید است. در ادامه با برخی از فواید سیب از تقویت سیستم ایمنی بدن گرفته تا کاهش فشارخون آشنا می شوید.

فواید سیب برای سلامتی

سیب دارای فیبر محلول می باشد که با کاهش میزان کلسترول به سلامت قلب کمک می کند. پوست سیب دارای آنتی اکسیدان هایی نظیر پلی فنول هاست که به کنترل فشارخون کمک کرده و سلامت قلب را تضمین می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در سیب از ریه ها در برابر آسیب ناشی از محیط بیرونی حفاظت می کند. در طول فصل آلرژی، زمانیکه بافت ریه ها ملتهب می شود، فلاوونوئید موسوم به کوئرستین که در پوست سیب وجود دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و التهاب را کاهش می دهد.

میزان آب موجود در سیب بسیار زیاد است بنابراین با وجود کالری کم زودتر احساس سیری می کنید و به کاهش وزن نیز کمک می کند. از سوی دیگر میزان بالا فیبر موجود در سیب عامل موثری در کاهش وزن است. فیبر روند گوارش را کُند می کند و احساس سیری طولانی تری ایجاد می نماید.

پلی فنول های موجود در سیب از سلول های بتا و بافت های لوزالمعده در مقابل آسیب ناشی از دیابت محافظت می کند. سلول های بتا مسئول تولید انسولین در بدن هستند. غالبا توصیه می شود افراد مبتلا به دیابت نوع2 حداقل روزی یک عدد سیب بخورند.

در مجموع ترکیب مواد مغذی موجود در سیب بسیار خوب و موردنیاز بدن است. یک سیب متوسط حدود 200 گرمی، 95 کالری دارد و شامل کربوهیدرات ها، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K می باشد. بعلاوه سیب دارای منیزیم، مس و آهن است. حتی پوست سیب هم منبع خوب فیبر است. از اینرو بهتر است سیب با پوست خورده شود.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید