چگونه با مصرف غذاها سرعت سوخت و ساز خود را بالا ببریم؟

در مطالعاتی بر روی افراد مختلف نشان داده شد مصرف غذاهای تند(به دلیل داشتن کاپایسین) می‌‌تواند با فعال کردن بافت چربی قهوه ای سوخت و ساز بدن را بالا ببرد( حدود ۵۰ کالری در روز).

 البته برای دوز اثرگذار کاپایسین مقادیر مختلفی پیشنهاد می‌‌شود. برخی مطالعات ۱۰۰ میلی گرم روزانه و برخی دیگر ۱۰ میلی گرم در روز را پیشنهاد می‌‌دهند.

هرچند اثر چربی سوزی غذاهای تند کوتاه مدت است ولی به هرحال می‌‌توان برای طعم دادن به غذا به جای استفاده از نمک از فلفل یا سس های فلفلی استفاده کرد و از اثر کاپایسین موجود در آن به صورت مرتب بهره گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید