کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

8804 740x414 - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

اگر این فرصت را داشته باشید که هر روز به باشگاه بروید و ۵۰۰ کالری بسوزانید، به سرعت می‌توانید روند کاهش وزن‌تان را مشاهده کنید، اما اگر مجبور باشید هر روز صبح سرکار بروید و هشت ساعت پشت میز بنشینید، شاید فکر کنید که کاهش وزن ممکن نیست و زمان زیادی طول می‌کشد که اضافه‌وزن خود را از بین ببرید. اما خوشبختانه باید گفت روش‌های زیادی وجود دارد که با به‌کاربستن آنها حتی در زندگی‌های امروزی که دائما ما را به یکجا نشستن وا می‌دارد، می‌توانید مقدار کالری سوزی را در طول روز ، افزایش دهید. با ما باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

کالری سوزی : بیدار شوید و چربی بسوزانید

اگر برای رفتن به باشگاه محدودیت زمانی دارید، زنگ هشدار را ۱۵ دقیقه زودتر از همیشه تنظیم کنید. در این ۱۵ دقیقه ابتدا با انجام حرکات ورزشی پایه و ساده مثل پروانه، شنا، درازونشست و اسکات، متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. با انجام این کار، فرایند کالری‌سوزی در بدن شما آغاز می‌شود و با همین حرکات بیش از ۱۴۰ کالری می‌سوزانید که البته این روند سوختن کالری در تمام روز، ادامه می‌یابد.

pushup - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

کالری سوزی : از حقه‌ی «فرصت‌های یک دقیقه‌ای» استفاده کنید

«تونی هورتون»، مربی ورزشی ارائه‌کننده مجموعه آموزشی P90 DVD روش جالبی برای افزایش سوختن کالری دارد. او می‌گوید: «من در طول روز سعی می‌کنم که ده فرصت یک دقیقه‌ای برای افزایش ضربان قلبم پیدا کنم. این دریافت اکسیژن که به برنامه‌ی زندگی روزمره‌ی شما اضافه می‌شود، کمک می‌کند که بدن‌تان فعال و هوشیار باقی بماند و شش‌ها، مغز و اندام‌هایتان همواره آمادگی داشته باشند». این تمرینات کوتاه می‌توانند روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری بسوزانند. برای مثال هریک ساعت می‌توانید ۱۰ حرکت اسکات انجام دهید یا حین رفتن به حمام و برگشتن از آن، حرکت لانگز (lunges)  انجام دهید.

کالری سوزی: هوای اطراف را خنک نگه دارید

برای اینکه از اضافه وزن خلاص شوید، یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کار ببرید، خنک نگه‌داشتن محیط اطراف است. خنک‌بودن محیط زندگی، چربی قهوه‌ای بدن‌تان را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد و نتایج این تحقیق در ژورنال دیابت چاپ شده است. چربی قهوه‌ای در هوای سرد فعال می‌شود و برای کمک به گرم نگه‌داشتن بدن‌تان، کالری می‌سوزاند. درواقع در هوای خنک حتی زمانی که نشسته‌اید، کالری می‌سوزانید.

کالری سوزی : آب زیاد بنوشید

آب زیادی بنوشید که این بهترین نوشیدنی بی‌کالری برای شماست. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان آب، در طول ۳۰ دقیقه بعد، سوخت و ساز را به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. بخشی از این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که بدن باید آب را از درجه حرارت اتاق تا حد درجه حرارت بدن گرم نماید.

drinking water - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

کالری سوزی : روی زمین بنشینید

وقتی تلویزیون می‌بینید به‌راحتی با نشستن روی زمین می‌توانید کالری بیشتری را نسبت به زمانی که روی مبل لم می‌دهید، بسوزانید. به گفته‌ی «کتی بومن»، نویسنده‌ی کتاب Move Your DNA، وقتی روی زمین می‌نشینید، عضلات شما به‌کار می‌افتند تا بدن‌تان را نگه دارند، درنتیجه نسبت به زمانی که روی مبل لم داده‌اید، عضلات، فعالیت بیشتری دارند و چربی می‌سوزانند.

کالری سوزی : چند کار را همزمان انجام ندهید

وقتی در فروشگاه مشغول خرید هستید، سبد خریدتان را تا دم قفسه‌ها نبرید؛ آن را کمی دورتر بگذارید و هرکدام از خریدها را جداگانه به سبد انتقال دهید. با این کار مجبور می‌شوید که قدم‌های بیشتری بردارید و یک کار دو دقیقه‌ای را به یک تمرین سبک ده دقیقه‌ای تبدیل کنید. «لیزا کیندر»، مربی ورزشی مجموعه‌ی آموزشی راه‌حل‌های ده دقیقه‌ای، این راه‌حل را پیشنهاد کرده است و می‌گوید که این کار ساده، ۸۹ کالری بیشتر می‌سوزاند.

کالری سوزی : خواب کافی داشته باشید 

تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشان می دهد برای آنکه بدن برای از دست دادن کالری آمادگی داشته باشد باید خواب کافی داشته باشد. مردمانی که فقط 5 /1 تا 2 ساعت در طول روز می خوابند نمی توانند در سوزاندن کالری موفق باشند چرا که چرت زدن باعث ذخیره شدن چیزی در حدود 1087 کالری خواهد شد.

sleep - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

 

کالری سوزی : از گوشی برای هشداردادن استفاده کنید

گوشی هوشمند را تنظیم کنید تا هر سی دقیقه با زنگ هشدار به شما خبر دهد که وقت بلندشدن است. مربی ورزشی، «هارلی پاسترناک»، می‌گوید: «وقتی سر کار مشغول انجام وظایف‌مان هستیم، ساعت‌ها بدون اینکه متوجه شویم، پشت میز می‌نشینیم و حتی دقیقه‌ای از جای خود بلند نمی‌شویم. با تنظیم زنگ هشدار، ملزم می‌شوید که هر نیم ساعت از جای‌تان بلند شوید و یک کار فیزیکی یا یک تمرین ساده‌ی ورزشی انجام دهید».

کالری سوزی : بطری آب کوچک‌تری بردارید

بطری یا قمقمه‌ی بزرگی که دارید با بطری کوچک‌تر جایگزین کنید. به‌این‌ترتیب تعداد دفعاتی که باید آن را پر کنید، بیشتر می‌شود، درنتیجه فعالیت بیشتری انجام خواهید داد. این پیشنهاد را «ناتالی اولینگ» مربی برنامه‌های ورزشی NBC مطرح کرده است.

کالری سوزی : فقط ۵ دقیقه بیشتر تمرین کنید

فرقی نمی‌کند که چه تمرینی انجام می‌دهید، از تردمیل استفاده می‌کنید یا تمرینات هوازی دیگر انجام می‌دهید، کافی است پنج دقیقه یا ده دقیقه‌ی دیگر به تمرینات خود اضافه کنید تا ۱۰۰ کالری بیشتر بسوزانید.

کالری سوزی : کارهای روزمره را دستی انجام دهید

شغل‌های امروزی نسبت به شغل‌های پنجاه سال پیش، به تحرک کمتری نیاز دارند. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی لوییزیانا در باتن روژ، با انجام کارهای روزمره، به‌طور ماشینی و اتوماتیک، فرصت سوزاندن صد کالری در روز را از دست می‌دهیم. «آدام رزانت»، مربی ورزشی و نویسنده‌ی The 30-Second Body، توصیه می‌کند که درطول روز، کارهای روزمره را تا جایی که امکان‌پذیر است، دستی انجام دهید. برای مثال کپی‌کردن اسناد یا شستن ظرف‌ها. بسیاری از کارها را می‌توانید ایستاده انجام دهید و از این راه، کالری بیشتری بسوزانید.

1 - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

کالری سوزی : پروتئین کافی مصرف می‌کنید

مطمئن شوید که پروتئین کافی مصرف می‌کنید. کارمِن رابرتز، یک متخصص تغذیه در دانشگاه جان‌هاپکینز، می‌گوید : پروتئین سخت‌ترین منبع غذایی برای شکسته‏شدن است، بنابراین برای هضم آن به کالری بیشتری نیاز است. به‏علاوه این بدین معناست که هر وزنی که از دست می‌دهید از چربی شما کم می‌شود نه از عضلاتتان.

کالری سوزی : از موزیک کمک بگیرید

یک پلی‌لیست از آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود آماده کنید و موقع ورزش یا فعالیت‌های بدنی به آن گوش دهید. ناخودآگاه شدت فعالیت‌تان بیشتر می‌شود و انرژی بیشتری می‌گیرید. محققان دانشگاه برونل لندن، با همکاری اسپاتیفای (Spotify) دریافتند که موسیقی‌های رپ که دارای ریتم ۱۲۰ تا ۱۴۰ بیت بر ثانیه هستند، بهترین ریتم را برای دویدن دارند. هر زمان که پای خود را هنگام دویدن روی زمین می‌گذارید، با ضرباهنگ موسیقی هماهنگ می‌شود و هربار تلاش می‌کنید تا متناسب با ریتم موسیقی گام بردارید. به‌این‌ترتیب بدون اینکه متوجه شوید یا احساس خستگی کنید، دویدن‌تان سریع‌تر می‌شود.

کالری سوزی : فشار وارد کردن برروی پاهایتان  

به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارید ، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهایشان موفق به سوزاندن حداکثر 350 کالری هستند. حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید. قدم زدن در خانه به هنگام انجام دادن کارهایتان. مثلا در حالی که شما با تلفن صحبت می کنید مدام راه بروید، و یا اینکه به آهنگ گوش می دهید ثابت ننشینید و تحرک داشته باشید.

کالری سوزی : از فرصت تبلیغات تلویزیون استفاده کنید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که موقع تمرین در منزل یا هنگام استفاده از تردمیل، تلویزیون تماشا می‌کنند، می‌توانید از فرصت پیام‌های بازرگانی میان برنامه‌ها برای سوزاندن کالری بیشتر استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که اگر درحال دویدن هستید، هنگام تبلیغات، سرعت خود را افزایش دهید و اگر درحال راه‌رفتن هستید، موقع پخش پیام‌های بازرگانی بدوید.

treadmill - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

کالری سوزی : از وزنه کمک بگیرید

قبل از اینکه زمان استفاده از تردمیل را دو برابر کنید، پایین بیایید و دو وزنه بردارید. محققان مدرسه‌ی سلامت عمومی در بوستون به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که تمرین‌های بیست دقیقه‌ای قدرتی را به تمرینات هوازی اضافه می‌کنند، چربی بیشتری در ناحیه‌‌ی پهلو می‌سوزانند. تمرینات قدرتی را می‌توانید به‌راحتی در اینترنت جست‌وجو کنید و در منزل انجام دهید.

کالری سوزی : تمرین‌های پرشی انجام دهید

هنگامی‌که تمرینات قدرتی و تمرین با وزنه انجام می‌دهید، در تایم‌های استراحت بین تمرین‌ها، طناب بزنید، تا ضربان قلب‌تان بالا بماند. با انجام این کار، یک تمرین ساده‌ی قدرتی را به یک تمرین کامل با شدت زیاد تبدیل می‌کنید. طناب‌زدن کالری قابل توجهی می‌سوزاند؛ حدودا ۱۳ کالری در دقیقه. درنتیجه، با طناب‌زدن بین تمرین‌ها، در یک تمرین سی دقیقه‌ای، ۱۹۵ کالری بیشتر از حالت عادی می‌سوزانید.

کالری سوزی : تمرین‌های مربوط به پا را انجام دهید

تمریناتی مثل اسکات، بسیار بیشتر از تمریناتی از قبیل تمرین جلوبازو با وزنه، کالری می‌سوزانند. گروه‌های عضلانی پا، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، بنابراین وقتی تمرینات مربوط به بالاتنه انجام می‌دهید، تعدادی تمرین ورزشی مرتبط با پا را به آن اضافه کنید. به این ترتیب، هم تمرین ورزشی کاملی خواهید داشت و هم کالری بیشتری می‌سوزانید.

کالری سوزی : یک و نیم کیلومتر اضافه‌تر قدم بردارید

پیاده‌روی آرام صبحگاهی خود را می‌توانید با اضافه‌کردن قدم‌های بلند، به یک تمرین عالی تبدیل کنید. هر شش تا هشت قدم بلند و یک دقیقه پیاده‌روی معمولی در بین آن، مسافتی حدود یک و نیم کیلومتر به مسیر پیاده‌روی شما اضافه می‌کند، بدون اینکه متوجه شوید.

cuanto tiempo de ejercicio se necesita para prevenir la demencia - کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت برنامه غذایی

دیدگاهتان را بنویسید