آناتومی کتوژنیک چیست

بیشترین نوع مورد استفاده 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 رژیم کتوژنیک است. در مقایسه با رژیم کتوژنیک کلاسیک، رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز (MAD) محدودیتی برای کالری و پروتئین نداشته و بهدلیلِ نسبت کتوژنیک کمتر (در حدود ۱:۱)، ضرورت چندانی به کنترل دقیق و شدید ندارد. مردم بیشتر برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع نیز کمک کند. پاسخ: تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): که حاوی 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10% کربوهیدرات است. این روند، معمولا 3 تا 4 روز طول میکشد و بعد تجزیه پروتئین و چربی شروع میشود که میتواند در نهایت باعث کاهش وزن شود. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. گرچه رژیم غذایی کتوژنیک برای افراد سالم کاملا ایمن است، اما در ابتدا تا زمانی که بدن به تغییرات جدید عادت کند، امکان وقوع برخی اثرات جانبی وجود دارد.

راهنمای مافیا برای انواع نان کتوژنیک

انواع نان کتوژنیک اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است. چرا در رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم های کم چربی وزن کم میکنید ؟ تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. در مقابل، گروهی دیگر که مقادیر کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند تنها ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون. این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند. جهت ورود و ماندن در رژیم کتوژنیک ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی باید زیر یک آستانه مشخص باقی بماند. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوزیس است. رژیم کتوژنیک که معمولاً بهعنوان رژیم کتو شناخته میشود، یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط تا کم است.

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

این رژیم غذایی مشابه رژیم استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است.شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. برای افراد مبتلا به دیابت، تطبیق یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، مانند رژیم کتوژنیک، ممکن است مزایایی را در مورد مدیریت گلوکز ارائه دهد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. این رژیم روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش ریسک بیماری است.در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.علاوه بر این، این نوع رژیم غذایی به قدری سیر کننده است که می توانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید . بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. علائم آن شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است و بخشی از این علائم به دلیل کمبود آب بدن و عدم تعادل الکترولیتی است که رژیم کتو در بدن ایجاد می کند. 6- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض قلبی و کنترل بیماری قلبی. به طور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن رژیم غذایی با چربی هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است . پیتزاهایی که نان آن از خمیر سبزیجاتی مثل گلکلم هستند، برای رژیم کتویی عالی است. برای اینکه در هرم رژیم کتوژنیک باقی بمانید ، مصرف پروتئین نیز باید کم باشد. Th is  da​ta h as be᠎en g ener​at᠎ed with G᠎SA Con​tent Gener at​or Demover sion᠎.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند. در این برنامه به سادگی، کربوهیدراتهایی را مثل شکر، نوشابه، برنج، شیرینی و نان سفید که به راحتی هضم میشوند، کاهش میدهیم که از این لحاظ با رژیمهای اتکینز و کمکربوهیدرات شباهتهایی هم دارد. وگرنه فقط یه شکست دیگه به فهرست رژیمهایی که امتحان کردید اضافه میشه؛ که اثرش هم تو ذهنتون میمونه هم روی متابولیسم بدنتون. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به ما امکان میدهد کربوهیدرات را در حین ورزش اضافه کنیم. رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه 90 میلادی دوباره روند صعودی گرفت. مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از این رژیم پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد.

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک

یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. رژیم کتوژنیک چیست؟ براساس تحقیقات این رژیم می تواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند.

در این مقاله سعی کرده ایم برایتان شرح دهیم رژیم کتوژنیک چیست پس با کیمیا مکمل همراه باشید! پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا انتخابهای شما را راهنمایی کند؛ بنابراین گرفتن رژیم به افرادی که انسولین یا هرگونه داروی دیابتی و داروی فشار خون مصرف میکنند، توصیه نمیشود. حتی اگر ورزشکار باشید ، می توانید از طریق خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 از بهینه سازی انسولین در رژیم کتوژنیک بهره مند شوید. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی.

کتوژنیک یعنی چه

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما پروتئین بیشتری در آن دیده شده است. این رژیم هم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که میتوان نزدیک به زمانهای تمرین کربوهیدرات مصرف کرد. در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود.رژیم کتو ژنیک می تواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.یک مطالعه قدیمی نشان داد که حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر می گیریم، این یک مزیت مهم است.علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. این کاهش کربوهیدرات، بدنمان را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز یا کتوزیس قرار میدهد. در رژیم کتو، کتوزیس یا کتوز اتفاق میافتد که وضعیتی است که در آن چربی میسوزد و مقدار زیادی کتون در بدن تولید میشود. تاریخچه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک کاملا جذاب است.

رژیم کتوژنیک چه جوریه

اگر بدون هیچ برنامه ریزی ، رژیم کتوژنیک را آغاز کنید قطعا موفق نخواهید شد. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! تغذیه دانان در این مقاله بیشتر در مورد رژیم استاندارد (SKD) صحبت می کند و مطالبی را در اختیار شما قرار می دهد. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. بنابراین کاهش وزن با رژیم کتو باید با توجه به جنسیت یا سن و سالتان تعیین شود. چه کسانی پیروی رژیم کتو هستند؟ در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی میتوانید بخورید؟ غذاهای کتویی شامل چه مواردی هستند؟