استراتژی برای به حداکثر رساندن رژیم کتوژنیک در بدنسازی

رژیم کتوژنیک ممکن است در اولین نظر رژیم لاغری به نظر نرسد, 10 نکته درباره روش کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید 1402 زیرا رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! در این حالت بدن شما در وضعیت کتون زدگی قرار می گیرد که به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی ها می کند در نتیجه کاهش وزن و لاغری حاصل می شود. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . اما توجه داشته باشید که شکلات تلخ مورد استفاده باید حداقل حاوی 70% مواد جامد کاکائو بوده و در حد اعتدال مصرف شود. پنیر موزارلا: یکی از رایج ترین پنیرهای دنیا که بافت نرم و چرب داشته و در تهیه ی پیتزا، لازانیا و سایر غذاها استفاده می شود. مصرف مرتب آجیل باعث کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن می شود. روغن زیتون بر خلاف چربیهای اشباع شده در دماهای بالا پایدار نیست، پس بهتر است روغن زیتون را در غذاهایی مصرف کنیم که نیاز به حرارت کم دارند و یا اینکه پس از پخته شدن، روغن زیتون را به غذاها اضافه کنید.خلاصه:روغن زیتون فرابکر( روغن زیتون تصفیه نشده) دارای چربی های غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان های ضروری برای سلامت قلب است، بنابراین بهتر است روغن زیتون را به سس سالاد، سس مایونز و غذاهای پخته شده اضافه کنید. This art icle h​as ᠎been ᠎done with t he help ᠎of GSA​ Content Generat or Demoversi᠎on!

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود

رژیم کتوژنیک در شیردهی کربوهیدرات موجود در کره بسیار کم و ناچیز بوده و روغن حیوانی کاملاً بدون کربوهیدرات است. روغن زیتون یک منبع چربی خالص و بدون کربوهیدرات است که به عنوان پایه سس سالاد و مایونز استفاده می شود. از دیگر روغن های گیاهی مورد استفاده در رژیم کتو، روغن نارگیل و روغن آووکادو است. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. زیتون و آووکادو با اینکه هر دو از لحاظ فنی میوه هستند، اما به عنوان سبزیجات منحصر به فرد و حاوی چربی نسبتاً بالا شناخته می شوند. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان فلاوانول است که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را با کاهش فشار خون و حفظ سلامتی شریانها کاهش دهد.خلاصه: شکلات تلخ حاوی 3 تا 10 گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس است، سرشار از آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی راکاهش میدهد.2. شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. چای و قهوه از دسته نوشیدنی های سالم و فاقد کربوهیدرات هستند که می توان آنها را در لیست غذاها و نوشیدنی های رژیم کتو گنجاند.  This data w᠎as g᠎enerated with t​he  help of GSA Con tent Gen erator  DE MO .

این نوشیدنی ها اغلب تازه، طعم دار و فاقد شکر یا شیرین کننده بوده و به دلیل نداشتن کالری و کربوهیدارت، برای رژیم کتو مناسب هستند. شیرین کنندهها: شکر قهوهای، شکر سفید، شیرهی انگور، شربت افرا. البته برای اینکه بتوانید این شیرها را در لیست غذاهای کتو بگنجانید، حتماً باید نوع شیرین نشده یا فاقد شکر آنها را انتخاب کنید. به دلیل اینکه شیرهای گیاهی شیرین شده حاوی قند زیادی هستند، از این رو اصلاً مناسب رژیم کتو نیستند. شیرهای گیاهی همچون شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل از دیگر غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک هستند. بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. بر اساس مطالعه ای 12 هفته ای که روی افراد مسن انجام شد،بزرگسالان مسن که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر ریکوتا مصرف می کردند قدرت و توده عضلانی آنها کمتر از افراد دیگر کاهش یافت.

به علاوه با توجه به اینکه افراد با افزیش سن، قدرت جسمانی و توده ی عضلانی خود را از دست می دهند، خوردن مرتب پنیر موجب پیشگیری از این وضعیت خواهد شد. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. این علائم معمولا چند روز بیشتر طول نمی کشند. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید). این فرآیند معمولا بین 3 تا 4 روز طول میکشد. روغن حیوانی از حرارت دادن کره و از بین بردن مواد جامد شیر به دست می آید. به علت اینکه روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از حرارت کم برای پخت روغن زیتون استفاده یا آن را پس از پخت به غذا اضافه کنید. برای اینکه غذاهای خاص و متنوعی با کدو تهیه کنید، می توانید با استفاده از اسپیرالایزر آن را رشته رشته کرده و به جای پاستا و رشته فرنگی استفاده کنید.

برخی از افراد کدو سبز برش داده شده را با روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کرده و نوعی سالاد سرد با آن درست می کنند. کره و روغن حیوانی از جمله چربی های مجاز قابل استفاده در غذاهای رژیم کتو هستند. با این حال با استفاده از این رژیم می توان به کاهش وزن، کنترل قند خون و سایر اهداف سلامتی کمک کرد. اما با وجود اینکه تمشک و زغال اخته کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند، بهتر است آنها را در رژیم های سخت کتو قرار ندهید. رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدارت کم و چربی بالایی بوده و به دلیل محدودیت های بالا در اوایل شروع بسیار سخت است. پنیر کلبی جک: نوعی پنیر نیمه سخت که از طریق فرآیند کشک به دست می آید. در عکس بالا می توانید به راحتی شاخص توده بدنی دختر و پس زیر ۲۰ سال خود را به دست آورید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد.

رژیم های کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. بنابراین برای اینکه از تمام فواید سلامتی این رژیم بهره مند شوید، با استفاده از موارد بالا یک تنوع غذایی خوبی برای خود ایجاد کنید. روغن زیتون فواید بی شماری برای سلامت قلب دارد. 10. روغن نارگیلروغن نارگیل دارای ویژگی های منحصر به فردی است و برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب است.روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است، بنابراین برخلاف چربیهایی با زنجیره طولانی ، به طور مستقیم توسط کبد جذب میشوند و به کتون تبدیل می شوند و یا به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند. رژیم کتوژنیک از اوایل دهه 1900 برای درمان موفقیت آمیز صرع استفاده شده است. رژیم کتو همچنان برای برخی افراد بسیار محبوب بوده و اکثر افراد می توانند نتیجه دلخواه را از آن بگیرند. رژیم کتو به دلیل محدودیت های بسیار موجب ایجاد استرس در برخی افراد می شود.

تغییر سطح مواد معدنی در بدن میتواند بر ایجاد سنگ کلیه یا آسیب به استخوانها یا یبوست تاثیر داشته باشد. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز نیز در آن ها بهبود یافته است. به علاوه این رژیم با عوارض خاصی به ویژه در اوایل شروع آن همراه است. به علاوه گیاهانی همچون پونه کوهی و رزماری، بدون کربوهیدرات بوده و عطر و طعم فوق العاده ای به غذاهایتان می بخشند. سبزیجات بدون افزایش کربوهیدارت، باعث بیشتر شدن حجم غذاها می شوند. این محصول طعم کره ای غلیظی داشته و بیشتر در آشپزی هندی کاربرد دارد. سبزیجات غیر نشاسته ای متعددی وجود دارد که با وجود کالری و کربوهیدرات کم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بسیار زیادی ارائه می دهند. اولئوروپئین اصلی ترین آنتی اکسیدان زیتون است که خواص ضد التهابی بالایی داشته و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که به محافظت بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند، رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایدار هستند می توانند باعث آسیب های سلولی شوند. همچنین این میوه ها به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها موثر هستند.

نمونه رژیم کتوژنیک Pdf

بر اساس تحقیقات، مصرف چای و قهوه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز موثر است. برای مواد معدنی، ۳,۰۰۰ – ۴,۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱,۰۰۰میلیگرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم در هر روز برای کاهش عوارض این رژیم مصرف کنید. زیرا شیر جو دوسر در هر حالت حتی بدون شکر هم دارای کربوهیدرات بسیار بالایی بوده و اصلاً مناسب رژیم کتوژنیک نیست. این تنها دلیل کاهش اشتهای شما در رژیم کتو نیست. استفاده از سال 1920 کمک به کنترل تشنج به دلیل صرع، کاهش نیاز به استفاده از دارو، تجویز برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند. در حالت کلی آنها میوه هستند، اما در پخت و پز همانند سبزیجات استفاده می شوند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد. البته شواهد سودمندی این رژیم در سرطان به آن سطح از اعتبار نرسید که بر پایهٔ آن توصیهای پزشکی انجام شود. تحقیقات فراوان نشان می دهد که رژیم غذایی کربوژنیک با کربوهیدرات کم می تواند به افراد در کاهش سطح انسولین کمک کند. با این حال بر روی رژیم استاندارد و غنی از پروتئین تحقیقات گسترده انجام شده و رژیم چرخهای و هدفمند پیشرفتهتر بوده و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشود.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

در یک رژیم روزانه حاوی 2000 کالری، ممکن است 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد. به همین دلیل حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات خالص و تنها 15 کالری در هر وعده هستند. و در نهایت هر نوع غذایی که حاوی کربوهیدرات بالا و قند باشد در رژیم کتوژنیک مصرف آن محدودیت دارد. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. کدوهای تابستانی همچون کدو سبز و کدو حلوایی سبز دارای تنوع زیادی بوده و حاوی کربوهیدارت کمی هستند. سبزیجات دارای برگ سبز حاوی کربوهیدرات بسیار کمی بوده و می توان آنها را در گروه غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک جای داد.