هزینه خانه سالمندان | خدمات پرستاری سلامت اول


زمانی‌که یک سالمند قادر به انجام امور شخصی خود نباشد و نتواند کاری را انجام دهد، ممکن است نگهداری از او دشوار شود. به همین دلیل اطرافیان این فرد را به خانه سالمندان می‌برند. از این رو هزینه خانه سالمندان در تهران و سایر شهرهای بزرگ همواره مورد توجه است. معمولا در این مراکز خدمات متفاوتی به بیماران و سالمندان ارائه می‌شود. پس هزینه‌های مربوط به آن‌ها یکسان نخواهد بود. هر چقدر که تعداد خدمات دریافتی یک سالمند افزایش یابد، هزینه‌هایی که خانه سالمندان دریافت می‌کند نیز بیشتر خواهند شد. ممکن است این هزینه‌ها آنقدر زیاد باشند که فرد نتواند از پس آن‌ها بر بیاید. خدمات پرستاری سلامت اول یکی از بهترین مراکزی است که با استخدام پرستاران ماهر، به خوبی پرستار سالمند از سالمند مراقبت می‌کند. پرستاران این مرکز وظایف خاصی دارند و معمولا با چگونگی نگهداری از سالمند آشنا هستند. با این حال اگر خانه سالمندان را انتخاب مناسب‌تری می‌دانید و می‌خواهید از هزینه خانه سالمندان مطلع شوید، با ما همراه باشید.

قیمت بستری سالمند در خانه سالمندان

خانه سالمندان
سازمان بهزیستی در سال یک مبلغ خاص را در خانه سالمندان تعیین می‌کند.

سازمان بهزیستی در هر سال یک مبلغ خاص را برای نگهداری از سالمند در خانه سالمندان تعیین می‌کند. هزینه خانه سالمندان ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ده تا بیست درصد افزایشی بوده است. معمولا این هزینه‌ها را با توجه به نوع خدماتی که به سالمند ارائه می‌شود، تعیین می‌کنند. یعنی مؤلفه‌های مختلفی را برای تعیین میزان اصلی هزینه خانه سالمندان خصوصی و دولتی در نظر می‌گیرند. بدیهی است که خانه سالمندان خصوصی نسبت به خانه سالمندان دولتی بهتر از سالمند مراقبت می‌کند اما میزان هزینه‌های آن نیز بیشتر است.

پیشنهاد مقاله : پرستار سالمند یا خانه سالمندان

عوامل مؤثر در هزینه خانه سالمندان در تهران

فرقی ندارد که در پی برآورد هزینه خانه سالمندان خصوصی در تهران هستید یا می‌خواهید از میزان هزینه خانه سالمندان خیریه مطلع شوید، در هر صورت لازم است مه به مؤلفه‌هایی مختلفی که بر روی میزان این هزینه‌ها اثر می‌گذارند توجه داشته باشید:

  • اولین مؤلفه، مکانی است که خانه سالمندان در آن قرار گرفته است. برای مثال هزینه خانه سالمندان کهریزک با هزینه خانه سالمندان در سعادت آباد تهران متفاوت خواهد بود.
  • عامل دیگر، نیمه وقت بودن مراقبت از سالمند یا تمام وقت بودن آن است. اگر بخواهید به صورت نیمه وقت سالمند را به خانه سالمندان ببرید، میزان هزینه‌ها کاهش پیدا خواهند کرد. توجه داشته باشید که به هر میزان که شرایط و اوضاع جسمی یک بیمار بهتر باشد و توان حرکتی در فرد سالمند وجود داشته باشد، هزینه‌ها نیز کمتر خواهند شد.
  • مؤلفه سوم، نوع خدماتی است که به سالمند ارائه می‌شوند. در واقع اقدامات درمانی در خانه سالمندان موجب بیشتر شدن هزینه‌‌ها خواهند شد. بیماری‌هایی مثل دیابت، فشار خون و آلزایمر معضلاتی هستند که اگر کنترل نشوند، به جسم سالمند آسیب زیادی خواهند زد. از آنجایی که برای کنترل سالمندان مبتلا به این بیماری‌ها باید مراقبت‌های تخصصی ارائه شوند، میزان هزینه خانه سالمندان در تهران نیز افزایش خواهد یافت.

خدمات درمانی و تاثیر آن بر هزینه خانه سالمندان

هزینه خانه سالمندان برای سالمند بیمار و کم توان ممکن است بیشتر در نظر گرفته شود. افراد کم توان علاوه بر این که باید چکاپ انجام دهند و از مراقبت‌های ویژه برخوردار شوند، در مواقعی باید تزریقات هم انجام دهند. ‌چنانچه افراد بخواهند سالمند خود را مدام از مراکز درمانی به خانه سالمندان ببرند، باید هزینه‌های زیادی را صرف کنند. با این وجود، این افراد می‌توانند از خدماتی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود استفاده کنند و در قبال آن پول بپردازند. اقدامات پرستاری و ویزیت بیمار توسط یک پزشک متخصص از دیگر خدماتی است که این مراکز به سالمند ارائه می‌دهند. با افزایش وخامت حال یک سالمند، نیاز به پرستار خاص برای او افزایش می‌یابد. پرستار خاص نیز بدون دستمزد پایین از سالمند مراقبت نخواهند کرد.

پیشنهاد مقاله : پرستاری ۲۴ ساعته از سالمند در خانه یا خانه سالمندان؟

مراقبت از سالمند سالم و هزینه‌های آن

خانه سالمندان
فرد سالمند باید یک همدم در کنار خودش داشته باشد و از غذاهای خوب برخوردار شود.

هزینه خانه سالمندان برای سالمند سالم محدود به هزینه‌های سرگرمی، خوراک و مددکاری خواهد شد. حتی اگر یک فرد سالمند کاملا از نظر جسمانی سالم و سلامت باشد، باز هم تزریقات نیاز دارد. این فرد باید یک همدم در کنار خودش داشته باشد و از غذاهای خوب برخوردار شود. تمامی این خدمات نیازمند صرف هزینه‌های گوناگون هستند. هزینه خانه سالمندان در سال ۱۴۰۲ برای سالمندان سالم مبلغ چندان زیادی نخواهد بود. شما باید با توجه به محلی که قرار است سالمند در آن بستری شود، هزینه بپردازید. پس سعی کنید که مناطق جنوبی تهران را برای سالمند برگزینید اگر خواهان آن هستید که هزینه چندان زیادی را پرداخت نکنید! امروزه میزان هزینه خانه سالمندان در تهران را بین ۴ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان برای هر ماه برآورد می‌کنند. این هزینه‌ها صرف ارائه خدمات گوناگون از خوراک گرفته تا درمان و مدد کاری و سرگرمی می‌شود.

پیشنهاد مقاله : خانه سالمندان یا پرستاری سالمند در منزل

مقایسه هزینه پرستار سالمند با هزینه خانه سالمندان خصوصی در تهران

برخی از خانواده‌ها که از بابت سلامت سالمندان خود نگران هستند، ممکن است بر سر دو راهی گیر کنند. این که پرستار استخدام کنند یا سالمند را به خانه سالمندان ببرند؟! هر کدام از این انتخاب‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. در وهله اول، میزان هزینه‌ها محاسبه می‌شود. ممکن است با انتخاب خانه سالمندان در جنوب شهر بتوانید هزینه‌های کناری را برای نگهداری از سالمند بپردازید. برای مثال هزینه خانه سالمندان کهریزک به نسبت خانه سالمندان در اوین کمتر خواهد بود. حال آن که اگر پرستار استخدام کنید، باید حقوق و مزایای بیشتری را برای او در نظر بگیرید. بهتر است در این باب به نظر خود سالمند نیز توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را کنید.

 


سوالات متداول

آیا هزینه خانه سالمندان مبلغ ثابتی است؟

بله، سازمان بهزیستی در هر سال یک مبلغ خاص را برای نگهداری از سالمند در خانه سالمندان تعیین می‌کند. اما هزینه خانه سالمندان ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ده تا بیست درصد افزایشی بوده است.

آیا تمام خانه‌های سالمندان در تهران قیمت یکسانی دارند؟

خیر، مکانی که خانه سالمندان در آن قرار گرفته است، مبلغ متفاوتی با بقیه خانه‌های سالمندان دارد. برای مثال هزینه خانه سالمندان کهریزک با هزینه خانه سالمندان در سعادت آباد تهران متفاوت خواهد بود.

هزینه خانه سالمندان برای یک سالمند سالم چقدر است؟

هزینه خانه سالمندان برای سالمند سالم محدود به هزینه‌های سرگرمی، خوراک و مددکاری خواهد شد. حتی اگر یک فرد سالمند کاملا از نظر جسمانی سالم و سلامت باشد، باز هم تزریقات نیاز دارد، و مبلغ هزینه‌ها متفاوت است.

آیا استخدام پرستار سالمند هزینه بیشتری از خانه سالمندان دارد؟

بله، اگر پرستار استخدام کنید، باید حقوق و مزایای بیشتری را برای او در نظر بگیرید. بهتر است در این باب به نظر خود سالمند نیز توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را کنید.



Source link