علم ورزش | تفاوت تمرینات فانکشنال با کراس فیت


کراس فیت جامعه را فراگرفته و همه ما کسی را می‌شناسیم که شیفته کراس فیت باشد، اما آیا در مورد تمرینات فانکشنال فیتنس و تفاوت آن را کراس فیت چیزی شنیده اید؟  اگرچه هر دو شباهت‌های مشترک زیادی دارند، اما چند تفاوت کلیدی وجود دارد که باید بدانید.

تمرین فانکشنال چگونه عمل می‌کند؟

وقتی که بسیاری از ما برای کاهش وزن، عضله‌سازی یا وقتی صرفاً می‌خواهیم سطح مطلوبی از سلامت و تناسب اندام را حفظ کنیم، تمرینات فانکشنال را با هدف آسان‌تر کردن وظایف جسمی و حرکات طبیعی که در طول زندگی روزمره ما اتفاق می‌افتد، انجام می‌دهیم. این عمل می‌تواند با انرژی دادن به شما برای بازی کردن طولانی مدت با فرزندانتان باشد یا به کاهش فشاری که هنگام حمل کیسه‌های مواد غذایی به ماشین خود احساس می‌کنید کمک کند.

هدف اصلی تمرینات فانکشنال، ایجاد قدرت و تعادل کلی است. بسیاری از تمرینات، کل بدن شما را هدف قرار می‌دهند و عضلاتی را که تقریباً هر روز استفاده می‌کنید، تقویت می‌کند. حرکت اسکات یک مثال عالی از یک تمرین فانکشنال است، زیرا این حرکت عملی را تکرار می‌کند که معمولاً در طول روز اتفاق می‌افتد، مانند نشستن و بلند شدن از روی صندلی یا برداشتن اشیا از روی زمین.

با این حال، هدف تمرین کراس فیت آماده کردن بدن شما برای هر چالشی که ممکن است با آن مواجه شوید، است. این تمرین می‌تواند بسیار رقابتی و سخت باشد، به طوری که تمرینات به رویدادهای زمان‌بندی شده تقسیم می‌شوند تا افراد با یکدیگر رقابت کنند. با چندین نوع تمرین برای انجام، که هر کدام به تکنیک‌های متفاوتی نیاز دارند، بدن شما دائماً در حال تطبیق با سناریوهای جدیدی است که می‌تواند به طور چشمگیری سطح تناسب اندام شما را افزایش دهد.

تمرینات فانکشنال را می‌توان در هر مکانی انجام داد

یکی از مزیت‌های کلیدی تمرینات فانکشنال این است که برای انجام تمرینات یا به دست آوردن بهترین نتایج به هیچ وسیله‌ای نیاز ندارید. در عوض، بیشتر تمرینات برای مقاومت کاملا به وزن بدن شما متکی هستند. اگر می‌خواهید شدت تمرین را بیشتر کنید، می‌توانید وزنه‌ها را در تمرین روزانه خود جای دهید.
با این حال، تمرین کراس فیت به طور کلی به تجهیزات مختلف زیادی مانند هالتر بزرگ و وزنه برای انجام تمرین نیاز دارد. به همین دلیل، این چیزی نیست که بتوان آن را به راحتی در خانه تکرار کرد و بسیاری از تمرینات باید آموزش داده شوند تا ایمن و با فرم درست انجام شوند.

ریسک آسیب کمتر در فانکشنال

اگر مستعد آسیب هستید یا در استفاده از تجهیزات خاص بی‌تجربه هستید، در این صورت ممکن است تمرینات فانکشنال برای شما از کراس فیت بهتر باشد. زیرا تمرینات در حدی هستند که بدن شما از عهده‌ی آن بر می آید. هر مقاومتی به طور کامل از وزن بدن شما ناشی می‌شود. بدن شما به زودی مشخص می‌کند که نمی‌توانید آخرین ست اسکوات خود را کامل کنید و بعید است که از طریق اعمال بیش از حد یا تکنیک نامناسب به خود آسیب برسانید.

با این حال، تمرینات کراس فیت سنگین است. کراس فیت ترکیبی از تمریناتی است که حول محور وزنه برداری المپیک، ژیمناستیک و تمرینات تناوبی با شدت بالا متمرکز می‌شود و آسیب تصادفی به بدن را بیشتر‌تر می‌کند. همچنین به دلیل سبک‌های مختلف تمرین و تکنیک‌های پیچیده، می‌تواند بدون مربی و آموزش مناسب منجر به آسیب شود.

کدام تمرین برای شما مناسب است؟ تمرین فانکشنال یا کراس فیت؟

نکته کلیدی که باید به آن توجه داشت این است که هم تمرینات تناسب فانکشنال و هم کراس فیت می‌توانند نتایج فوق العاده‌ای ارائه دهند. چه به دنبال بهبود توانایی خود در انجام فعالیت‌های روزمره باشید و چه خود را در یک محیط رقابتی تحت فشار قرار دهید، مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب کنید در این مسیر شما پیشرفت خواهید کرد و این یک پیروزی در کتاب‌های ما است.

تهیه و ترجمه: diet.com نفیسه هاتف




Source link

دیدگاهتان را بنویسید